2021-11-16, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Haha, alltid denna arga kram! Ja hon kan ju låtsas det, eller hon tycker säkert att det är det. Man gör ju såklart som man vill, men har tidigare kanske hört talas om någon som firar diamantbröllop med närmsta familjen, aldrig något annat, men det kan ju bero på min krets såklart. Känns lite som när folk förlovar sig efter 1 månad tillsammans.

Eller tatuerar in pojkvännens namn på handleden efter 72 (!) dagar tillsammans 🙄

https://sofiawood.elle.se/ditt-namn-pa-min-hud/
Citera
2021-11-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler
Eller tatuerar in pojkvännens namn på handleden efter 72 (!) dagar tillsammans 🙄

https://sofiawood.elle.se/ditt-namn-pa-min-hud/

Ja just det, herregud!
Citera
2021-11-16, 17:08
Medlem
Citat:
Har ni lyssnat på dagens poddavsnitt om smycken? Och Sofias utläggning om sin magiska relation till siffran 11. Man häpnar. Hur många lyssnare har de på ett avsnitt? Någon som vet?

Haha jag lyssnade nyss...jag gillar temat smycken men det var tråkigt att de mest pratade om typ tiaror och broscher ist för något lite snaskigare...och ja, 11, sluuurp! Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men det är något som känns så desperat och lite typ billigt i att så ihärdigt att söka efter ett unikt och "meningsfyllt" objekt. Både på bloggen och nu i poden har hon berättat om denna ring och hur många personliga meningar den bär på "som inte betyder något för någon annan" osv, men ändå måste det blottas för värden gång på gång och symbolerna förklaras i detalj innan den ens är klar? Det får det att kännas mindre genuint och mer for show, mer framkrystat för att man vill vara trendig genom att vara "personlig" och "genuin" (vilket de ju pratat om flera gånger är 20-talets största trend).
Citera
2021-11-16, 19:45
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Har ni lyssnat på dagens poddavsnitt om smycken? Och Sofias utläggning om sin magiska relation till siffran 11. Man häpnar. Hur många lyssnare har de på ett avsnitt? Någon som vet?
Runt 10 000 unika uppspelningar per vecka (för hela podden) om jag tolkar statistiken rätt
https://www.poddindex.se/podcasts/933
Inte på topp på 100
Citera
2021-11-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Haha! Nu väntar vi med spänning på ett poddavsnitt med Billgren Wood på tema vinbord. Slurp!

Du har väl noterat att du hade helt rätt i din spaning? 🍷Skål!
Citera
2021-11-21, 14:00
Medlem
Jag tycker Sofia Wood verkar jobba ganska lite nu när hon inte har kokbok att skriva…eller är det jag som missat något? Till skillnad från Elsa så uppdaterar hon bloggen sporadiskt, och det är få bilder när hon väl uppdateras. Men Sofia framställer det ofta som om hon har så hårda arbetsdagar, som om hon jobbar så mycket. Men gör hon verkligen det? Hon har podden, något recept i veckan eller så på IG, något enstaka recept på bloggen, och så kanske recept för någon tidning eller dylikt då och då. Jag förstår inte, hon borde ha tid att uppdatera bloggen varje dag som Elsa och Sandra gör.
Citera
2021-11-21, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Jag tycker Sofia Wood verkar jobba ganska lite nu när hon inte har kokbok att skriva…eller är det jag som missat något? Till skillnad från Elsa så uppdaterar hon bloggen sporadiskt, och det är få bilder när hon väl uppdateras. Men Sofia framställer det ofta som om hon har så hårda arbetsdagar, som om hon jobbar så mycket. Men gör hon verkligen det? Hon har podden, något recept i veckan eller så på IG, något enstaka recept på bloggen, och så kanske recept för någon tidning eller dylikt då och då. Jag förstår inte, hon borde ha tid att uppdatera bloggen varje dag som Elsa och Sandra gör.

Kan inte svara för hennes arbetstakt eftersom jag inte följer Sofia mer än sporadiskt men är det inte ganska uppenbart att Elsa och Sofia gemensamt jobbar på en ny bok (gissar om mat och inredning) där de gjort nedslag hos deras egna ”Musor” ex Marie Louise Sjögren, Ellen Dixdotter, Klemmings ostron, Johanna Bradford mfl Projektet fotas av Mira vad det verkar?
Citera
2021-11-21, 14:35
Medlem
Herakleioss avatar
Vad elaka ni är mot lilla frk proppmätt.

Ni är bara avundsjuka.
Citera
2021-11-21, 16:58
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Kudos för rubriken, mästerligt.
Använder nu "lilla fröken proppmätt" i vardagen för att beskriva överviktiga kvinnor.
Citera
2021-11-21, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind

Har också lagt märke till detta! Självklart vet vi ju inte exakt vad som pågår i deras privatliv, men, ja, 1,5 podavsnitt i veckan (som de inte klipper själva) & typ 1- 2 blogginlägg i veckan? Tidigare lagade hon söndagsmat varje vecka men nu verkar även det vara lagt på hyllan. Good for her om hon väljer att spendera sin tid med sin familj, skrota runt hemma & pyssla med sin våning som man ju kan göra när man är rik & det hade jag också gärna gjort! Men som du säger är det väldigt mycket snack om hur jobbigt allting är och hur katastrofalt det är att hennes barn behövde vara hemma från dagis i ett par veckor
Citera
2021-11-21, 18:51
Medlem
Citat:
Kan inte svara för hennes arbetstakt eftersom jag inte följer Sofia mer än sporadiskt men är det inte ganska uppenbart att Elsa och Sofia gemensamt jobbar på en ny bok (gissar om mat och inredning) där de gjort nedslag hos deras egna ”Musor” ex Marie Louise Sjögren, Ellen Dixdotter, Klemmings ostron, Johanna Bradford mfl Projektet fotas av Mira vad det verkar?

Intressant teori! Nu när du säger det kan det absolut vara så. Hoppas det är något annat än deras tidigare böcker. Tycker att bådas har känns som långa blogginlägg… massa utfyllnad bestående av helsidor med bilder, recept som typ "fänkålssallad med citron" (hyvlad fänkål med citronsaft), varvat med texter och recept redan publicerade på respektive bloggar samt några sidor om "livets svåra stunder" osv...
Citera
2021-11-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambib
Intressant teori! Nu när du säger det kan det absolut vara så. Hoppas det är något annat än deras tidigare böcker. Tycker att bådas har känns som långa blogginlägg… massa utfyllnad bestående av helsidor med bilder, recept som typ "fänkålssallad med citron" (hyvlad fänkål med citronsaft), varvat med texter och recept redan publicerade på respektive bloggar samt några sidor om "livets svåra stunder" osv...

Ja Elsas husdröm känns som en blogg. Och Sofias nya pastabok innehåller så få recept…istället mängder av bl.a bloggiga bilder som man redan sett så många varianter av på hennes IG och blogg.
Sofia har för övrigt väldigt mycket reklamsamarbeten på sin blogg i förhållande till andra inlägg. Nu senast var det ett reklaminlägg, sedan ett enkelt inlägg om bl.a barnbord, och sedan idag kom ett reklaminlägg igen. Elsa gör så många blogginlägg så då känns det mer berättigat när det kommer reklaminlägg tycker jag och det känns som om samarbetena är i sådan minoritet då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in