2021-11-21, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ah.Gjorde nog det. Han lärde känna morsan efter det helt enkelt?

Ja, morsan kom ju till Martins jobb. Givetvis var Martin otrevlig men Danny klev in & pratade med morsan & lyckades sälja en sjal till henne. Det var så Danny & morsan lärde känna varandra.
Citera
2021-11-21, 15:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Ja, morsan kom ju till Martins jobb. Givetvis var Martin otrevlig men Danny klev in & pratade med morsan & lyckades sälja en sjal till henne. Det var så Danny & morsan lärde känna varandra.
Just det ja.
Citera
2021-11-21, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Känns det inte helt osannolikt att de två skulle få jobb i en butik för damkläder? När man går i en galleria & fluktar så verkar det nästan enbart vara snygga tjejer som jobbar i dessa klädbutiker. Jag tror unga tjejer står på kö för att få anställning i en dylik affär. Det känns overkligt att Martin & Petrina (minns inte vad karaktären heter) skulle få sköta det. Där haltar det tycker jag, även om det ur humorsynpunkt kan ha viss poäng.
Jag har tänkt samma sak. Petrina kunde kanske fått jobb (representation bla bla, oklar om hon är lesbisk i serien), men att en snubbe som Martin skulle sälja trosor känns faktiskt lite creepy. Jag tror inte att han hade funkat särskilt bra på Lindex.

Slutade Danny i butiken, förresten? Jag minns inte riktigt vad som hände med honom. Hans platoniska förhållande med mamman känns lite krystat, men det passar väl med seriens tema (okonventionella familjer).
Citera
2021-11-21, 17:54
Medlem
Danny och Martin är helt klart mina favoriter
Citera
2021-11-21, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Jag har tänkt samma sak. Petrina kunde kanske fått jobb (representation bla bla, oklar om hon är lesbisk i serien), men att en snubbe som Martin skulle sälja trosor känns faktiskt lite creepy. Jag tror inte att han hade funkat särskilt bra på Lindex.

Slutade Danny i butiken, förresten? Jag minns inte riktigt vad som hände med honom. Hans platoniska förhållande med mamman känns lite krystat, men det passar väl med seriens tema (okonventionella familjer).

Danny gick i pension vilket stämmer överens med Lindarws ålder.

Det sjuka är kombinationen av Martin & Petrina. Det är totalt osannolikt med två sådana på Lindex. Kanske inget konstigt om man tar in en udda typ för att få ytterligare en infallsvinkel i verksamheten. Men om kanske 3-4 stycken jobbar samtidigt på Lindex, varav 2 är helt malplacerade, så känns det helt osannolikt.
Citera
2021-11-21, 18:24
Medlem
fitz-humes avatar
Jag slutade följa Bonusfamiljen för ett par säsonger sedan då det blev allt tråkigare. Ingen som helst humor eller intressant tråd någonstans utan bara problem problem problem. Hur är denna senaste säsong, har det skett någon uppryckning, är den värd att följa igen tycker ni?
Citera
2021-11-21, 18:55
Medlem
Ni som vet, förresten: luktar det verkligen bajs på ett dagis? Känns mer som en väldigt krystad (pun intended) scen för att illustrera Dannys lätt världsfrånvända livsstil.

Danny är annars en både välskriven och välspelad karaktär. Perfekt korsning mellan en gammal snobb och en hemtrevlig pensionär. Känns som en typisk äldre bög.
Citera
2021-11-21, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Jag slutade följa Bonusfamiljen för ett par säsonger sedan då det blev allt tråkigare. Ingen som helst humor eller intressant tråd någonstans utan bara problem problem problem. Hur är denna senaste säsong, har det skett någon uppryckning, är den värd att följa igen tycker ni?

De tre första avsnitten den här säsongen tyckte jag var svaga, men det fjärde (senaste i skrivande stund) var en rejäl uppryckning. Men jag har förstått att det råder delade meningar om även detta i tråden.
Citera
2021-11-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
De tre första avsnitten den här säsongen tyckte jag var svaga, men det fjärde (senaste i skrivande stund) var en rejäl uppryckning. Men jag har förstått att det råder delade meningar om även detta i tråden.

Serien är fortfarande är helt ok. Lite tröttsamt med alla som ska baissa bara för att. Såpor är mediokra men de är rogivande och lätsamma att titta på. Syftet är inte att de ska vara "bra".
Citera
2021-11-22, 06:29
Medlem
fearreapers avatar
Kul att "Jeanette" från rederiet var med tvärt (Karin Bjurström
Citera
2021-11-22, 09:36
Medlem
Nu har Patrik fått smaka på hon som Tova Novotnyj spelar, helt uppenbart att allt handlar om att få lite k#k på down syndromernas bekostnad.

Uppenbart att Eddie är praktiskt lagd och vill jobba för sin mamma, den utbrände akademikern lär ju säkerligen sluta jobba hos henne alternativt det bli en maktbalans.

Inte så mycket som händer hos Martin mer än att hans mamma kräktes och bögen har ett privilegium, en indikation på att Martin måste lämna huset på sikt alternativt på något vis överväga att flytta till Malmö.

William och Henrik (bonusfarsan) är ju mer byggda för varandra och deras Londonresa lär ju ge effekt för att bygga en relation. Henrik är en mycket bra pappaförebild, faktiskt en pappa som många vill ha förutsatt man är teoretiskt lagd.
Citera
2021-11-22, 13:40
Medlem
moonclimbers avatar
Ska vi behöva vänta förgäves på ett "Hey stepdad where is mom?"-scenario mellan Patrik och Bianca?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in