Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Tanken är god men fel.
Lösningen på problemet med att stora grupper barn i Sverige inte lär sig Svenska är inte att tvinga alla barn att gå i förskola från två års ålder.
Problemet är att barnens mamma, pappa, syskon o andra i barnets omgivning inte pratar svenska.
Orsaken är 1. Lagstadgad mångkultur. 2. Kravlöshet från myndigheterna.
Dessutom så är det knappast någon garanti att barnen lär sig svenska på förskolor i de områden där problematiken förekommer.
Då troligtvis de andra barnen pratar arabiska eller liknande. Samt att personalens svenskakunskaper ofta är bristfälliga.
Nu tror inte jag att syftet är i första hand att de skall lära sig språket. ( de är ändå förutbestämda att leva på bidrag). De är ju vänsterns egna husdjur.
Syftet är nog mer att stöpa alla barn i samma form. Att lära sig den rätta värdegrunden. Allas lika värde, identitetspolitiken, att det inte finns någon skillnad på kön, ras samhällsklass. En familj behöver inte vara tvåkönad.
Plus att frigöra kvinnan från mannen så hon kan göra egen karriär.
Men detta tror jag är ett onaturligt sätt att leva och kommer att kosta mycket olycka.
Edit: vid närmare eftertanke tycker jag hela jävla upplägget är helt sjukt. Folk får inte uppfostra sina egna ungar. De kan ju ta alla pensionärer också till något jävla omskolningsläger långt ute på vischan.