2021-11-12, 23:20
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Det har vad jag vet kommit ett nytt nyhetsankare i Swebbtv. Jag tycker han är bra.

Diskuterar intressanta frågor som :

Som Sossarnas motion om att införa obligatorisk förskola för alla barn över två år. Och andra övergrepp på människans frihet. Rena Östtyskland.

Tanken är god men fel.
Lösningen på problemet med att stora grupper barn i Sverige inte lär sig Svenska är inte att tvinga alla barn att gå i förskola från två års ålder.

Problemet är att barnens mamma, pappa, syskon o andra i barnets omgivning inte pratar svenska.

Orsaken är 1. Lagstadgad mångkultur. 2. Kravlöshet från myndigheterna.

Dessutom så är det knappast någon garanti att barnen lär sig svenska på förskolor i de områden där problematiken förekommer.
Då troligtvis de andra barnen pratar arabiska eller liknande. Samt att personalens svenskakunskaper ofta är bristfälliga.
Citera
2021-11-13, 17:34
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tanken är god men fel.
Lösningen på problemet med att stora grupper barn i Sverige inte lär sig Svenska är inte att tvinga alla barn att gå i förskola från två års ålder.

Problemet är att barnens mamma, pappa, syskon o andra i barnets omgivning inte pratar svenska.

Orsaken är 1. Lagstadgad mångkultur. 2. Kravlöshet från myndigheterna.

Dessutom så är det knappast någon garanti att barnen lär sig svenska på förskolor i de områden där problematiken förekommer.
Då troligtvis de andra barnen pratar arabiska eller liknande. Samt att personalens svenskakunskaper ofta är bristfälliga.

Nu tror inte jag att syftet är i första hand att de skall lära sig språket. ( de är ändå förutbestämda att leva på bidrag). De är ju vänsterns egna husdjur.

Syftet är nog mer att stöpa alla barn i samma form. Att lära sig den rätta värdegrunden. Allas lika värde, identitetspolitiken, att det inte finns någon skillnad på kön, ras samhällsklass. En familj behöver inte vara tvåkönad.

Plus att frigöra kvinnan från mannen så hon kan göra egen karriär.

Men detta tror jag är ett onaturligt sätt att leva och kommer att kosta mycket olycka.

Edit: vid närmare eftertanke tycker jag hela jävla upplägget är helt sjukt. Folk får inte uppfostra sina egna ungar. De kan ju ta alla pensionärer också till något jävla omskolningsläger långt ute på vischan.
Senast redigerad av Zned 2021-11-13 kl. 18:03.
Citera
2021-11-13, 21:16
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Nu tror inte jag att syftet är i första hand att de skall lära sig språket. ( de är ändå förutbestämda att leva på bidrag). De är ju vänsterns egna husdjur.

Syftet är nog mer att stöpa alla barn i samma form. Att lära sig den rätta värdegrunden. Allas lika värde, identitetspolitiken, att det inte finns någon skillnad på kön, ras samhällsklass. En familj behöver inte vara tvåkönad.

Plus att frigöra kvinnan från mannen så hon kan göra egen karriär.

Men detta tror jag är ett onaturligt sätt att leva och kommer att kosta mycket olycka.

Edit: vid närmare eftertanke tycker jag hela jävla upplägget är helt sjukt. Folk får inte uppfostra sina egna ungar. De kan ju ta alla pensionärer också till något jävla omskolningsläger långt ute på vischan.

Pensionärerna ger man covid o morfin…
Citera
2021-11-20, 19:38
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Pensionärerna ger man covid o morfin…

Det blir värre och värre. Man har skapat ett imperium som innefattar USA och Europa. (Och dessutom de övriga anglosaxiska länderna). Ett imperium som växer i styrka och anser sig vara överlägset alla andra politiska övertygelser. Nu senaste galenskapen att man från tolv års ålder själv skall få bestämma vilket kön man har.

Men som vår käre Putin i nedanstående video fastslår:
Citat:
The US Empire Is Following Exactly The Same Path Of The Soviet Union!

Så man kanske kan förvänta sig att den medborgarrättsliga, antirasistiska feministiska eran snart går mot sitt slut.

Citat:
https://youtu.be/pSv4AAA29Y0
Citera
2021-11-20, 19:59
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Det blir värre och värre. Man har skapat ett imperium som innefattar USA och Europa. (Och dessutom de övriga anglosaxiska länderna). Ett imperium som växer i styrka och anser sig vara överlägset alla andra politiska övertygelser. Nu senaste galenskapen att man från tolv års ålder själv skall få bestämma vilket kön man har.

Men som vår käre Putin i nedanstående video fastslår:

Så man kanske kan förvänta sig att den medborgarrättsliga, antirasistiska feministiska eran snart går mot sitt slut.

Än har man inte utnämt en häst eller åsna till något av EUs högsta ämbeten.

Majoriteten av de ledande politikerna i väst har gjort karriär pga flexibla ryggrader, intrigerande o fogligt göra som de blir tillsagda.
Det förklarar bristen på visionet, oförmåga att ta in fakta og skapar förvirring när de själva hamnar i ledande ställning.

Det är synd om människorna i Europa o Nord America.
Citera
2021-11-21, 14:58
Medlem
Vem är kortast ? Matti eller Willgert ? Och vem är fulast men talar snyggast ?
Stenlund förstås. Äldst är förstås L Bern.
Citera
2021-12-02, 00:17
Medlem
Sladdarens avatar
Swebbtvs Julkalender

1:a Advent

Fimbulvinter 1 - Katastrofen i Wuhan – som EU planerat för sedan 2018

https://swebbtv.se/w/mHqXodZZMkXNZaYf9MJ5Q7
Citera
2021-12-02, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ett intressant program med Bo Theutenberg.

Om yttre och särskilt inre hot mot vårt land. I en jämförelse med Sverige för 40 år sedan och ubåt U 137 som gått på grund utanför Karlskrona.

I samtalet konstateras att Sverige vid ubåtskränkningen stod "som en man" vilket knappast kan uppfattas i något av de allvarliga problem Sverige möter idag. Vi är inte längre herrar i vårt eget hus, vi har förlorat våldsmonopolet till de nyinkomna. Det får inte hända i en suverän stat. Man ska ha kontroll över sitt område. Kan inte polisen längre behålla våldsmonopolet så är man på ett sluttande plan som kan liknas vid förhållandet i Venezuela.

Vid en jämförelse med något liknande tillstånd historiskt sett. Anser Bo att det är lika illa som när vi förlorade Finland till ryssarna 1809.

Tidigare fanns det en stark sammanhållning i landet. Det man brukade kalla "aktiebolaget Sverige" Det fanns en känsla för nationen också bland stora företagsledare som ex. Wallenberg.

Kanske är de främsta industriledarna och finansfamiljerna idag helt fokuserade på globalistiska frågor och arbetar för att avskaffa nationens betydelse, menar Theutenberg.

Detta är ju något mycket illavarslande för de som anser sig tillhöra generationer av infödda svenskar.

Ja.

Har kvar 4 stycken 30- och 40-talister i bekantskapskretsen. De är lite jobbiga allihop eftersom dessa nu lite halvgaggiga personer litar på Stefan Löfven, Fredrik Reinfeldt, Magdalena Andersson och myndighets-sverige. De gamla har sitt förtroende kvar och pensionen har de alltjämt. Flera har döden nära men sitter på miljoner i tillgångar. De var 40-45, som jag nu, när Wallenberg kändes som svenska vänner. De var bara rika men att lita på.

Idag har sådana som Wallenberg skärmat sig från oss. De är rädda också, förlitar sig på egna livvakter istället för att lita på svenskarna omkring dem. Och de kuckilurar. Vilka Wallenbergare har tagit avstånd från klimat-myter, massinvandring och vaccin-pass? Inte en enda djävel.
Citera
2021-12-02, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nothinatall
Vem är kortast ? Matti eller Willgert ? Och vem är fulast men talar snyggast ?
Stenlund förstås. Äldst är förstås L Bern.

Det jag tänker på är: vilket helvetes avbräck den dagen Lars Bern dör vilket kan ske när som helst. Han är ju trots allt runt 80 år.
Citera
2021-12-02, 09:22
Bannlyst
Citat:
Än har man inte utnämt en häst eller åsna till något av EUs högsta ämbeten.

Majoriteten av de ledande politikerna i väst har gjort karriär pga flexibla ryggrader, intrigerande o fogligt göra som de blir tillsagda.
Det förklarar bristen på visionet, oförmåga att ta in fakta og skapar förvirring när de själva hamnar i ledande ställning.

Det är synd om människorna i Europa o Nord America.

Japp. Inga Donald Trump där inte.

Lars Bern kontaktade Folkpartiet för att bli medlem. Han berättar att han blev så dåligt bemött av någon arrogant typ att han inte fann det lönt längre att gå med. Vad skulle jag själv göra hos L eller hos M? "Ge en gåva", står det på Ms hemsida. Varför vill någon vettig vanlig människa ge M pengar??? Såvida man inte är svinrik förstås och vill köpa sina moderater.

Demokrati i Sverige. Jag är liberal. Mamma kallar mig för att vara extremist. Jag frågade faktiskt tillbaka om inte hon är kommunist eller fascist. Vill gärna vara politiker om det kan rädda mig från vaccinet men det verkar inte vara vägen till den friheten.

Helst vill jag bara behålla det arbete jag redan har.
Senast redigerad av Mertillen 2021-12-02 kl. 09:26.
Citera
2021-12-02, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
SWEBBTV är en högerpopulistiska kanal som släcktes ned på grund av sin "hatretorik" säger Erika Bjerström SVT.
Håkan Bergmarks klipp och kommentar till SVT Aktuelltinslag om "Kljmatförnekarna".
https://www.youtube.com/watch?v=8J5iJiBp5Pc

I Erika Bjerströms värld är alla människor lika mycket värda undantagna ovaccinerade, Donald Trump och andra högerpopulister. Hon själv som är vänsterpopulist kan inte stängas ned. Det vore ju fel, tycker säkert Erika Bjerström, tjockisen på SVT som låter som ett barn.
Citera
2021-12-02, 10:04
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ja.

Har kvar 4 stycken 30- och 40-talister i bekantskapskretsen. De är lite jobbiga allihop eftersom dessa nu lite halvgaggiga personer litar på Stefan Löfven, Fredrik Reinfeldt, Magdalena Andersson och myndighets-sverige. De gamla har sitt förtroende kvar och pensionen har de alltjämt. Flera har döden nära men sitter på miljoner i tillgångar. De var 40-45, som jag nu, när Wallenberg kändes som svenska vänner. De var bara rika men att lita på.

Idag har sådana som Wallenberg skärmat sig från oss. De är rädda också, förlitar sig på egna livvakter istället för att lita på svenskarna omkring dem. Och de kuckilurar. Vilka Wallenbergare har tagit avstånd från klimat-myter, massinvandring och vaccin-pass? Inte en enda djävel.

Ja visst är Wallenbergarna följsamma till den politiska makten. Ja de är en förgrening av makten Men nu när MP har lämnat regeringen slår Jacob Wallenberg ett försiktigt slag för kärnkraft. Han är ju industriman gubevars. Har han uppfattat att det nu blir ett snabbt beslut kring slutförvaret som MP förhalat? Blir investeringshorisonten tillräckligt lång kan han till och med tänka sig att investera i ny kärnkraft.

https://www.expressen.se/tv/klimat/jacob-wallenberg-om-ny-karnkraft-en-mojlighet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in