Wow. Samtalen med Bo Theutenberg.
(mycket sympatisk herre)
Och om man hade några murar för vardagens mjukare frid kvar är de totalt rivna nu.
Vad är en bomberjacka eller att skriva neger på internet gentemot det som han berättar, alla apparater, affärer och allt fuskspel, ska man fråga sig. Alla mord.
Socialdemokraterna/vänstern måste utan tvekan vara det smutsigaste som drabbat Sverige. Resten hänger på för man orkar eller vill inte utmana monstret eller enskilda maktspelare. Spills det över på en själv i pengar och förmåner och man kan bli smått relevant ses det som tillräckligt.
Vi vanliga ÄR får.
Inte att vi alla lever efter fördumningen, men vi alla går därnere på marken och har inte en aning vilka som tittar ner på oss och rör sig mellan slutna rum, mörka bilar och salongerna där krig och fred, liv och död, bestäms, köps och makten flyter runt mellan människor som knappt nuddar marken under sina vuxna liv. Vi alla kan offras för sakens skull. Vi är blott verktyg för att hålla kvar vissa vid makten och för att ingen annan ska få kontroll över skatteapparaten och det narrativ man behöver för det, som i dag är "Godhet".
Sverige och svenskarna är fan underlag för en egen inriktning inom psykologin.
Samtalen med Sture Blomberg. Strålande, Swebbtv. Absolut strålande.
Men Öppna kanalen i Sthlm tycks numera sända SwebbTV lite när som helst och
inte bara tidigt på morgnarna. Små korta avsnitt. Men lite lustigt när de sänder
nyheter som inte längre är det flera dagar efteråt.
Lars Bern (kanske bara han) tyckte att det i nuvarande läge skulle vara bäst med
en socialdemokratisk enpartiregering. Som Folkpartiregeringen 1978-1979. Om
jag hörde rätt.
Snabbt, skarpt och tydligt. Var är våra engagerade politiker? Vi bevittnar teater där alla i mångt är överens. Skulle det t ex vara folket som inte vill ha ett extraval? Folket är oinformerat och ledarskribenterna är som ett resande teatersällskap. Pudelns kärna är våra välavlönade politiker med ringa kontakt med folket som har gett dem dess förtroende, de leker poängpromenad och springer efter samma bollar medan väljarna undrar och tvingas bekosta detta.
Senast redigerad av FedupFlorence 2021-06-30 kl. 20:52.
Begriper inte varför de envisas med att ge luft åt den där slätstruket pladdrande, politiskt korrekta småborgarkärringen vars största bedrift i livet är att ha begått äktenskapsbrott med en fransk kriminell. Hon tillför verkligen ingenting av värde överhuvudtaget. Coronatroende är hon också. Fy fan.
Jag hade hängt henne tillsammans med resten av packet.
Hehe. Jag uppskattar det mesta som Swebbtv gör, det är bra alternativmedia och man kan inte klaga på deras höga ambitionsnivå, trots begränsade ekonomiska resurser.
Men det blir lite väl konspiratoriskt ibland. Som när Mikael Willgert sänker rösten, lutar sig lätt framåt och med ett förtroligt leende mot sin gäst säger: "ja, jag har hört ju att.... [valfritt konspiratoriskt påstående]" och gästen svarar: "jaså, det har jag aldrig hört talas om". Varpå Willgert snabbt sträcker på ryggen och med vanligt tonfall avslutar: "nej, jag kommer inte ihåg var jag hade hört det."
Jag riktigt ser det framför mig nu. Men jag gillar när det pratas i konspiratoriska ordalag, så mig stör det inte.
Någonstans därinne finns det ändå en slags sanning som upprätthålls av de vanliga som aldrig tror att något konspiratoriskt pågår, eller tror att länder, ekonomier och etablissemang är för stort för en "konspiration" som ju är en överenskommelse på högre nivå än en dönicks mordplaner eller hur han ska komma över någons bankuppgifter.
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Ett jävla klagande på Swebbtv. Vad gör ni själva, ni som inte är gråhåriga eller 85 år. För landet och dess befolkning .
Nå, tycker att Jan Tullberg är helt lysande bra i programmet:
Det bästa var ju att när SVT-s värdegrundskvinnor kommenterade en grupp " IS- kvinnor" Wilgert hade lagt in en vit pil på en "IS-kvinna" . Pilen följde " kvinnan" som iklädd burka var säkert över två meter lång. Antagligen en manlig IS-krigare som försökte fly stället med de andra kärringarna.
Jag får alltid vibbar av consigliere från Tullberg. Och jag vet ingen annan "känd" svensk som utstrålar samma aura av analytisk rådgivare som honom. Jag lyssnade innan på hans sommarprat, och det höjer hans person ytterligare att han har jobbat för ett oljebolag i Texas. Han verkar ha haft ett jäkligt spännande och roligt liv!
Senast redigerad av GenesisP 2021-07-02 kl. 19:42.
Nu har man abdikerat helt och hållet. Inte ett ord om varken regeringskrisen eller polismordet.
Förut var man först på bollen när något stort hände. Nåväl, blir väl en konspirationsvideo om corona och vacciner i vanlig ordning. ...
Vi får 3 i 1. Om polismordet (och regeringskrisen och vaccinerna) i Fjärde Statsmakten nr 96.
Nu ska det inte förstås som att jag är hånfull, det är jag inte alls, jag är en tittare när jag har min egen kanal öppen för det.
Väldigt bra sommarprogram. Nästan inget om mångkultur, utan mer om talarna själva och deras historia. Bra mycket mer intressant än de ytliga som förekommer i SR. Märks att man satsat på kvalité och planering.
Varför syns Magnus Stenlund så mycket i Swebbtv numera? Det osar frimursvin långa vägar över den gubben och han känns som en sån där typ som tycker sig vara förmer än alla andra så därför ska man lyssna på dravlet som kommer ur hans käft, men som i ärlighetens namn är ganska ointressant. Hoppas Swebbtv gör sig av med frimuraren.
Varför syns Magnus Stenlund så mycket i Swebbtv numera? Det osar frimursvin långa vägar över den gubben och han känns som en sån där typ som tycker sig vara förmer än alla andra så därför ska man lyssna på dravlet som kommer ur hans käft, men som i ärlighetens namn är ganska ointressant. Hoppas Swebbtv gör sig av med frimuraren.
När han uttalar sig som jurist är han intressant. Oftast också som ekonom.
När han diskuterar klimat (och avbryter den inbjudne experten gång på gång) sjunker han till SVT-nivå. Tyvärr.