2021-10-28, 22:08
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Edit: Ser nu nr jag kollar upp det att Hellman kte ngra ssonger i vrldscupen men att han bara tvlade i strtlopp en enda gng.

Super G var vl det han krde mest och bst som senior? Just Hellman r ju f.. ovanligt "omeriterad" fr att vara expert, utan det r ju framgngarna som junior nr han sopade rent p ett VM som har frt honom dit han r i dag. Med det sagt tycker jag nd att han har gjort det bra, eftersom han har rent tv-mssiga kvaliteter i form av en bra rst och lagom engagemang och knsla. Det r bl.a. p den punkten som jag r ytterst tveksam till en sn som Jessica Lindell-Vikarby. Hennes tidigare insatser som expert var minst sagt tveksamma och det faktum att hon pratar som ett barn (frlt, men det gr hon) gr ju inte saken bttre.
Citera
2021-10-28, 22:42
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Lyon ska bara kommentera snowboard tolkade jag det som?

Gissar att Blomquist kommenterar frn studion och drmed kr allt. Speciellt d de saknar Schweiz och sterrike vilket typ r hlften av alla tvlingar.
Lyon ska ven vara p Alpint sg jag..
Dem kommer vara p plats p sndningarna som jag fattat det iom man slppt p publiken till tvlingarna, Det lrt vara tvlingarna i US & Canada som dem kommer sitta i Stockholm och kommentera annars live p plats!
Citera
2021-10-28, 22:56
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Lyon ska ven vara p Alpint sg jag..
Dem kommer vara p plats p sndningarna som jag fattat det iom man slppt p publiken till tvlingarna, Det lrt vara tvlingarna i US & Canada som dem kommer sitta i Stockholm och kommentera annars live p plats!
I sjlva pressmeddelandet listas Lyon som kommentator under Snowboard Alpint vilket jag tolkar som parallellslalom. I Expressens faktaruta s har de lagt dit honom under alpint.

Vad jag minns brukar de sllan vara p plats nr de snder annat s drav min gissning.
Citera
2021-10-28, 23:04
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
I sjlva pressmeddelandet listas Lyon som kommentator under Snowboard Alpint vilket jag tolkar som parallellslalom. I Expressens faktaruta s har de lagt dit honom under alpint.

Vad jag minns brukar de sllan vara p plats nr de snder annat s drav min gissning.
NENT kommer ha dem p plats detta r inte SVT precis som budget kr skiten, S nog r dem p plats uppe i Levi fr alpina premiren!
Citera
2021-10-29, 00:00
Medlem
Vi fr vl se, men ngon satsning frsta ssongen fr man anta. Inte minst i syfte att f goda vitsord i media till en brjan och drmed locka nya abonnenter. Om satsningen ser likadan ut ett par r in p rttigheterna lr vi f terkomma till, tminstone bortom lngdskidorna..

En expert p plats som kan samla in relevant information och delge tittare den, det r frsts bra och ger stort mervrde till sndningarna. Sjlva kommenteringen p plats i vintersport, mja det r inte som i valfri bollsport direkt, knns mindre viktigt. Tippar p ett ganska stort utbyte av material mellan den svenska och norska redaktionen.
Citera
2021-10-29, 05:00
Medlem
Citat:
NENT kommer ha dem p plats detta r inte SVT precis som budget kr skiten, S nog r dem p plats uppe i Levi fr alpina premiren!
Vldigt imponerande att vara p plats uppe i Levi mste jag sga. 80km sterut frn den svenska grnsen.
Citera
2021-10-29, 06:34
Medlem
14ccKemiskts avatar
Goda nyheter. Svt snder bde prolog och final frn Gllivarepremiren. Hrd och Blomqvist kommenterar!
Citera
2021-10-29, 12:39
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Vldigt imponerande att vara p plats uppe i Levi mste jag sga. 80km sterut frn den svenska grnsen.
Vad vill du ha sagt med det??
N9g kommer dem vara p plats bde i Italien o Frankrike same re och Norge...
Citera
2021-10-29, 12:41
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Goda nyheter. Svt snder bde prolog och final frn Gllivarepremiren. Hrd och Blomqvist kommenterar!
Yvette el Poppsen myser p nej fredrar nog annat n hra Blomman hylla dem som varit avstngda och en Hrd som har problem veta vad som r vad....
Citera
2021-10-29, 12:52
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Yvette el Poppsen myser p nej fredrar nog annat n hra Blomman hylla dem som varit avstngda och en Hrd som har problem veta vad som r vad....
Nu vet jag inte vilka tidigare avstngda kare som du tror Blomman kommer hylla i Gllivare, men det vore ju kul om han tittade mer p TV-bilderna och drfr inte behvde undra ver snt som alla ngorlunda uppmrksamma TV-tittare redan sett hnda i bild.
Citera
2021-10-29, 13:44
Medlem
katws avatar
Citat:

Yvette borde jobba med sin stakning och d menar jag inte i skidspret...
Citera
2021-10-29, 19:37
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Yvette borde jobba med sin stakning och d menar jag inte i skidspret...

Hopplst fall, tyvrr. Mina nerver pallar inte med henne s fr min del kan de lika grna lgga ned hela Vinterstudion om hon ska "leda" den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in