Citat:
Ursprungligen postat av
trojen133
Men att undvika vaccination är väl ingen livsnjutarinställning? Det är väl mer feghet inför sprutan antar jag? Att gilla fet mat och alkohol är dock ganska härligt. Se på GW.
Jodå det är minst lika mycket livsnjutarinställning att inte svälja allting helt okritiskt tycker jag, känns mycket bättre än att sabba sin hälsa med fet mat och alkohol. Har tagit alla andra sprutor som kan tänkas finnas så det är nog en mer rationell risk/nytta-kalkyl som ligger bakom mer än eventuell rädsla. Ungefär som att jag inte skulle injicera mig med massa obeprövade substanser för att skydda mig mot Malaria om det var 0,003% risk att jag skulle behöva söka vård p.ga. det
Sen vet jag inte varför just livsnjutarinställning skulle vara subventionerat?

alla njuter väl av olika saker... vissa mer vårdkrävande än andra, tar man valet att belasta samhälle så visst, jag köper att man ska få belasta det själv, men i det här landet har vi än så länge allmän sjukvård oavsett om du är så dum i huvudet så du har druckit en flaska T-röd för att bli full eller liknande... vi hjälper t.om. mördare som blivit skottskadade osv under brottet. Ingen som skickar en räkning till dem...