Sådär, då var ATP-spektaklet över för i år. Imponerande av Zverev att slå nr1 & nr2 back-to-back. Han kommer plocka sin första GS nästa år, sanna mina ord!
I början av året ställde fryskyl frågan hur vi trodde topp10-listan skulle se ut vid årets slut, nu är vi där.
Det mest intressanta var ju såklart om någon av de nya yngre förmågorna skulle ta sig in på listan, vilket två spelare gjorde, Ruud och Sinner. Och se, vem om inte undertecknad lyckades pricka in dem på precis rätt plats också – 8. Ruud, 10. Sinner!!
Misstänker att inte ens Shreksmorsa(som annars tippar så bra) lyckades med den bedriften.
Får beklaga att Suppose inte riktigt lyckades med sin spaning om Raonics resa 2021, men lycka till nästa år.
Det här får bli tradition tycker jag - att i början av varje år tippa topp-10 vid slutet av året. Hur gick det för er i år förresten?
Citat:
Ursprungligen postat av
TupolevTu-144
Haha, har det fullständigt brunnit i proppskåpet på Suppose? Inte nog med att Raonic vinner Wimbledon, han klättrar upp till 4:e platsen på rankingen också(3 placeringar före Djokovic!!)
Möjligtvis att du går lite till överdrift i din Löfven-jämförelse, men statsministern borde åtminstone ta sig in på topp 100 med samma sannolikhet som att Raonic infriar Suppose spaning.
Här är mitt tips:
AO Medvedev
RG: Nadal
Wi: Djokovic
USO: Medvedev(Slam nr2)
Ranking:
1. Medvedev
2. Djokovic
3. Nadal
4. Thiem
5. Zverev
6. Tsitsipas