2021-02-07, 15:22
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
NU BETTAR VI BOYS AND GIRLS!

Jag vill ha tips på:
1) vilka vinner de fyra GS?
2) Hur ser topp 10 ut vid slutet av 2021?

Detta är nuvarande top 10:
1. Novak Djokovic
2. Rafael Nadal
3. Dominic Thiem
4. Daniil Medvedev
5. Roger Federer
6. Stefanos Tsitsipas
7. Alexander Zverev
8. Andrey Rublev
9. Diego Schwartzman
10. Matteo Berrettini
Var inte blyga nu! Vinnaren koras om typ 11 månader och man vinner ... äran.

Här är mitt bett:

AO: Djokovic
FO: Thiem
WI: Djokovic
USO: Medvedev

Topp 10:

1. Novak Djokovic
2. Medvedev
3. Dominic Thiem
4. Tsitsipas
5. Nadal
6. Zverev
7. Sinner
8. Federer
9. Wawrinka
10. Carlos Alcaraz ( )

Jag gillar att du sticker ut hakan rejält men...nej....Alcaraz får nog vänta ett tag innan han når topp 10. Detta är dock året då han gör sig ett namn på ATP touren och kommer nog att ro hem en del fina skalper på vägen. Jag säger att han avslutar året runt 40-45.

1. Vilka vinner de fyra GS?

AO Tsitsipas
FÖ Thiem
WI Djokovic
USO Medvedev

2. Hur ser topp 10 ut vid slutet av 2021?

1. Novak Djokovic
2. Tsitsipas
3. Medvedev
4. Thiem
5. Rublev
6. Nadal
7. Zverev
8. Berrettini
9. Federer
10. Sinner.
Citera
2021-02-07, 16:30
Medlem
Geographicas avatar
Citat:

Jag vill ha tips på:

1. Novak Djokovic
2. Rafael Nadal
3. Dominic Thiem
4. Daniil Medvedev
5. Roger Federer
6. Stefanos Tsitsipas
7. Alexander Zverev
8. Andrey Rublev
9. Diego Schwartzman
10. Matteo Berrettini
Var inte blyga nu! Vinnaren koras om typ 11 månader och man vinner ... äran.

Här är mitt bett:

AO: Djokovic

Topp 10:

1. Novak Djokovic
2. Medvedev
3. Dominic Thiem
4. Tsitsipas
5. Nadal
6. Zverev
7. Sinner
8. Federer
9. Wawrinka
10. Carlos Alcaraz ( )

Svårtippad men väldigt intressant säsong att vänta.

Jag gissar på:

AO:Medvedev
FO:Nadal
USO:Thiem

1. Djokovic
2. Nadal
3. Thiem
4. Medvedev
5. Tsitsipas
6. Federer
7. Rublev
8. Zverev
9. Berrettini
10. Wawrinka
Citera
2021-02-08, 22:29
Medlem
Citat:

Jag vill ha tips på:

Slams
AO: Tsitsipas
WI: Raonic

10 topp:
1. Medvedev
2. Tsitsipas
3. Thiem
4. Raonic
5. Nadal
6. Shapovalov
7. Djokovic
8. Dimitrov
9. Kyrgios
10. Federer
Citera
2021-02-08, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Slams
AO: Tsitsipas
WI: Raonic

Här försöker man få till en lite trevlig tipstävling, så kommer du och gör narr av hela saken.

Raonic, varför inte tippa att Stefan Löfven vinner USO, liksom?

Ha, men hursomhelst, Raonic är fan ett offensivt tips. Har svår att tro på det, dock. De andra är emellertid farliga.

Två av er utan Djokovic som GS-segrare, medan jag tippar han tar två.

Kul med lite svar, dock. Blir ett intressant år. Jag kanske borde satt Felix Auger-Aliassime snarare än Alcazar på plats 10, men lagt kort ligger.
Citera
2021-02-09, 00:10
Medlem
Citat:

AO: Thiem
RG: Nadal
US: Medvedev

1. Djokovic
2. Thiem
3. Nadal
4. Medvedev
5. Rublev
6. Tsitspias
7. Zverev
8. Federer
9. Shapovalov
10. Sinner
Senast redigerad av jimmie7997 2021-02-09 kl. 00:13.
Citera
2021-02-09, 07:49
Medlem
Bjurras avatar
Ymer vinner sin första match i huvudtävlingen i en Slam, 3-2 mot Hurkasz! Härligt med en svensk i andra omgången, det var inte igår det hände senast!
Citera
2021-02-11, 10:33
Medlem
Citat:

Jag vill ha tips på:

[indent]1. Novak Djokovic
2. Rafael Nadal
3. Dominic Thiem
4. Daniil Medvedev
5. Roger Federer
6. Stefanos Tsitsipas
7. Alexander Zverev
8. Andrey Rublev
9. Diego Schwartzman
10. Matteo Berrettini

AO: Thiem
FÖ: Nadal
US: Medvedev

1. Medvedev
2. Djokovic
3. Thiem
4. Nadal
5. Rublev
6. Tsitsipas
7. Zverev
8. Schwartzman
9. Dimitrov (!!!)
10. Auger-Aliassime
Citera
2021-02-12, 09:10
Medlem
EyesWideShuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Ymer vinner sin första match i huvudtävlingen i en Slam, 3-2 mot Hurkasz! Härligt med en svensk i andra omgången, det var inte igår det hände senast!
Och Mikael Ymer vann även sin andra match, men jag funderar i mitt stilla sinne till vilken nytta? Han är 95:a på världsrankningen och att han skulle ha en chans att ta sig till t ex kvartsfinal är oerhört osannolikt. Och semifinal och final ska vi inte ens prata om.

Mikael Ymer är redan 22 år och han kommer aldrig att ta sig in bland Topp-20, än mindre Topp-10. Topp-50? Kanske, men ska jag ge mig på en gissning så tror jag aldrig han tar sig in bland Topp-50 heller.

Kanske är man som svensk lite bortskämd, men vi är ju vana vid att ha en eller flera svenskar bland Topp-10. Och just nu känns tyvärr svensk tennis bara som ett mörker.

Självklart är det inte Mikael Ymers fel att han "bara" är 95:a på världsrankningen. Han kämpar på och gör självklart sitt bästa. Men som sagt, det känns trist att han är det enda som svensk herrtennis för närvarande har att erbjuda.
Citera
2021-02-12, 10:36
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Här försöker man få till en lite trevlig tipstävling, så kommer du och gör narr av hela saken.

Raonic, varför inte tippa att Stefan Löfven vinner USO, liksom?

Ha, men hursomhelst, Raonic är fan ett offensivt tips. Har svår att tro på det, dock. De andra är emellertid farliga.

Två av er utan Djokovic som GS-segrare, medan jag tippar han tar två.

Kul med lite svar, dock. Blir ett intressant år. Jag kanske borde satt Felix Auger-Aliassime snarare än Alcazar på plats 10, men lagt kort ligger.

Haha, har det fullständigt brunnit i proppskåpet på Suppose? Inte nog med att Raonic vinner Wimbledon, han klättrar upp till 4:e platsen på rankingen också(3 placeringar före Djokovic!!)

Möjligtvis att du går lite till överdrift i din Löfven-jämförelse, men statsministern borde åtminstone ta sig in på topp 100 med samma sannolikhet som att Raonic infriar Suppose spaning.

Nåväl, Raonic håller ju faktiskt på att ta sig till 4:e omgången i detta nu, så detta kanske inte är det bästa tillfället att pissa på honom. Men några stora framgångar lär inte komma i framtiden, inte heller någon ny placering på topp 10.

Här är mitt tips:

AO Medvedev
RG: Nadal
Wi: Djokovic
USO: Medvedev(Slam nr2)

Ranking:

1. Medvedev
2. Djokovic
3. Nadal
4. Thiem
5. Zverev
6. Tsitsipas
7. Rublev
8. Ruud ( )
9. Federer
10. Sinner
Senast redigerad av TupolevTu-144 2021-02-12 kl. 10:49.
Citera
2021-02-12, 12:40
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EyesWideShut
Och Mikael Ymer vann även sin andra match, men jag funderar i mitt stilla sinne till vilken nytta? Han är 95:a på världsrankningen och att han skulle ha en chans att ta sig till t ex kvartsfinal är oerhört osannolikt. Och semifinal och final ska vi inte ens prata om.

Mikael Ymer är redan 22 år och han kommer aldrig att ta sig in bland Topp-20, än mindre Topp-10. Topp-50? Kanske, men ska jag ge mig på en gissning så tror jag aldrig han tar sig in bland Topp-50 heller.

Kanske är man som svensk lite bortskämd, men vi är ju vana vid att ha en eller flera svenskar bland Topp-10. Och just nu känns tyvärr svensk tennis bara som ett mörker.

Självklart är det inte Mikael Ymers fel att han "bara" är 95:a på världsrankningen. Han kämpar på och gör självklart sitt bästa. Men som sagt, det känns trist att han är det enda som svensk herrtennis för närvarande har att erbjuda.

Det finns dock exempel på spelare som blommat ut sent. Österrikaren Jürgen Melzer var 23 när han för första gången rankades bland topp-50. Därefter harvade han runt där tills han äntligen slog sig in topp-25 vid 29 års ålder 2010 - då han nådde semifinal i Franska Öppna. Året därpå nådde han sin högsta singelranking (8). Melzer gjorde även sina bästa resultat i dubbel vid 29-30 års ålder, då han vann både Wimbledon och US Open.

Här är några andra spelare som fick vänta på att nå topp-25 på singelrankingen:

Younes El Aynaoui, MAR: 27 år (peak: Nr. 14, vid 31 års ålder)
Ivo Karlović, CRO: 27 år (peak: Nr. 14, vid 29 års ålder)
Rainer Schüttler, GER: 26 år (peak: Nr. 5, vid 28 års ålder)
Radek Štěpánek, CZE: 26 år (peak: Nr. 8, vid 27 års ålder)
Ivan Ljubičić, CRO: 25 år (peak: Nr. 3, vid 27 års ålder)
Citera
2021-02-12, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Haha, har det fullständigt brunnit i proppskåpet på Suppose? Inte nog med att Raonic vinner Wimbledon, han klättrar upp till 4:e platsen på rankingen också(3 placeringar före Djokovic!!)

Möjligtvis att du går lite till överdrift i din Löfven-jämförelse, men statsministern borde åtminstone ta sig in på topp 100 med samma sannolikhet som att Raonic infriar Suppose spaning.

Nåväl, Raonic håller ju faktiskt på att ta sig till 4:e omgången i detta nu, så detta kanske inte är det bästa tillfället att pissa på honom. Men några stora framgångar lär inte komma i framtiden, inte heller någon ny placering på topp 10.

Hehehehe, ja vi får väl se hur det går.

Proppskåpet verkar ha brunnit i Hawkeyesystemets kontrollrum i alla fall. Dömde nyss ut en boll som måste varit minst en meter inne, mitt under pågående spel. Och sen de här återkommande "let" på servar med god marginal.
Citera
2021-02-12, 15:44
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EyesWideShut

Ja, varför ska man vinna tennismatcher? Förutom för ära, prispengar och rankingpoäng?

Om du fortfarande tycker frågan är öppen föreslår jag att du frågar i Filosofi-forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in