Det slår mig att Anna upprepar sig i intervju efter intervju, samma saker..
Att hennes pappa är från Mallorca och frasen "det har mamma lärt mig".. .samt att hon refererar till Spanien.
https://www.expressen.se/leva-och-bo...art-glada-kok/
Citat:
Att jag fick vara med och laga mat tillsammans med min farmor och släktingarna nere i Spanien när jag var liten har gett mig jättemycket. Det har lärt mig att prova nya saker och det är jag glad för
Anna överdriver i det mesta..
Om nu hennes mamma och spanska släktingar har lärt Anna så mycket matlagning, hur kommer det sig att Anna äter gooh, varm korv, pulversåser OCH framför allt stekta köttberg, på köttberg på köttberg gång på gång?
Ingen finess liksom.
Anna åt minsann inte falukorv och makaroner som alla andra barn, nä det var allsköns spännande mat..
Den spanska maten som Anna refererar till måste ju vara tapas dvs oliver, ost och korv... och den enda spanska rätten hon känner till måste ju vara paella.
Hon har ju aldrig visat upp något annat.
Sedan menar Anna på att hon gör sin pasta själv och gillar att laga mat från grunden ( som Goohs färdiga pastarätter och knorrs pulversåser).. och att hennes exklusiva japanska kniv så lämpligt förstördes alldeles före besöket från Expressen, därför kör hon med en billigare kniv.
Annas behov av att trycka på exklusivivitet samtidigt som hon ursäktar sig med att hon köper billigt, tyder på att Anna inte är riktigt ärlig och är väldigt osäker.
Hennes uppväxt var nog väldigt ekonomisk knaper.
Morsan jobbade sporaliskt som servitris.
Betalade pappan ens något under Annas uppväxt?