2021-11-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Problemet uppstår när du lägger ihop orden vaccin + pass + krav.
Nej, det är bara senaste steget. Hatet hos många antivaxare har funnits långt innan vaccinationerna tog fart. Det är ett djupt hat mot utplånandet av de så kallade fåren. Eliten vill tydligen utplåna alla välvilligt inställda får och bara behålla vaccinhatarna.
Citera
2021-11-17, 22:29
Medlem
Silvernés avatar
Vad är det som är så förbannat bra med dessa jävla sprutor? Har inte minskat smittan i ett enda land i hela världen. Varför?
Citera
2021-11-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Jag har ingen aning om vad som händer i Gibraltar (av alla jävla ställen i världen).
Nöjer mig med att vaccineringen i Sverige hittills har mycket god effekt mot sjukhusinläggningar och dödsfall pga covid-19.

I Gibraltar är över 100% vaccinerade ( inte matematiskt möjligt, men man har sprutat gästarbetare också). Öppna bara länken och scrolla ner till diagrammet, så ser du, och kan kanske fundera lite på injektionernas förmåga att hindra smitta........
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Tro mig, jag är förberedd på popcorn i tre års tid. Tills dess hoppas jag att ni verkligen har gett upp?

Detta är en otrolig sammanfattning! Den ångest du beskriver finns säkert hos...kanske 10 personer. Totalt? Troligen flashbackläsare. Dör dina sprutluder i drivor, eller kommer drivorna senare?
just nu kollapsar säkert sprutluder överallt! sprutludrena har fått hjärtproblem hjärtklappningar och är allmänt oroliga för vad som kommer hända.

....vad tror du? jag tror dom kommer muteras.

det är som att sitta fastbunden på en tågräls och tåget kommer. -man kan inbilla sig att det inte kommer ett tåg, men det gör det och man kommer bli potatismos.
Citera
Avslutad
Citat:
Ja du kan ju gå in här och kolla på lokal nivå i Östergötland till exempel: https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoiNmNjOTE1MmMtNDhlOS00MzJhLTllYzItZDQ 1NWFmZjQxZmRiIiwidCI6ImYwODczMzkzLWMzNGMtNGFlYy1iM WM1LTM4MjEyOTgyYTViOSIsImMiOjl9
Se till att expandera veckorna så de täcker in från våren 2020. Så kan du själv jämföra antalet smittade, sjukhusinlagda och se hur de avtar med ökad vaccinering.

Annars kan du gå in här: https://coronavirus.jhu.edu/map.html om du vill jämföra på global nivå.
Du menar hur de avtog under sommarhalvåret 2020 precis som 2021, och ökar under vinterhalvåret både 2020 och 2021? Är sommaren ett vaccin menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Jag nöjer mig med att antalet sjukhusinläggningar och dödsfall i Covid 19 minskat kraftigt i Sverige sedan vi började vaccinera mot det.
Fattar du inte att det till störst del beror på alla som haft smittan?
Citera
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning om vad som händer i Gibraltar (av alla jävla ställen i världen).
Nöjer mig med att vaccineringen i Sverige hittills har mycket god effekt mot sjukhusinläggningar och dödsfall pga covid-19.

Ja exakt, vi har fått den effekt vi ville, tack vare att vi vaccinerat de flesta i riskgruppe . Dödstalen är mycket låga sedan vi öppnade upp. Det visar ju att några vaccinpass inte behövs. Att få unga friska att bli vaccinerade kommer inte ha någon märkbar effekt.
Citera
2021-11-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverné
Vad är det som är så förbannat bra med dessa jävla sprutor? Har inte minskat smittan i ett enda land i hela världen. Varför?
Vaccinet är för dåligt.
Citera
2021-11-17, 22:31
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Folkhälsomyndigheten öppnar nu dörren för att införa vaccinpass.

Man säger att i ett scenario, där framför allt ovaccinerade sprider smittan, är detta en åtgärd man kan komma att realisera.

Nu har vi tagit bort rekommendationen för vaccinerade att testa sig vid symtom. Statistiken kommer då att visa att det är ovaccinerade som är bärare och spridare av smittan.

Rent strategiskt är det solklart att man gör allt stegvis för att pressa alla ovaccinerade att vaccinera sig.

Är detta rätt väg att gå, göra livet så pass krångligt att man inser att vaccinering är lösningen att få leva ett normalt liv?

Kommer tilltron till staten att öka eller minska hos den stora gruppen som valt att inte vaccinera sig?

Länk till inslag:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/folkhälsomyndigheten-vaccinbevis-kan-bli-aktuellt/vi-AAQAyDs

Har inte läst alla inlägg i tråden så jag är förmodligen tvåa på bollen.. Men FHM backar på testning. Nu ska alla dubbelvaccinerade med symtom kolla sig.

I övrigt är jag inte alls någon antivaxxer, kan t o m överväga att vaccinera mig när vi ser en korrelation mellan hög vaccinationsgrad och låg smittspridning.
Citera
2021-11-17, 22:32
Medlem
Det demokratiska fria samhället blev idag upplöst.
En historisk dag
Majoriteten jublar
Citera
2021-11-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Du menar hur de avtog under sommarhalvåret 2020 precis som 2021, och ökar under vinterhalvåret både 2020 och 2021? Är sommaren ett vaccin menar du?
Du läser fel!
Det är mycket lägre sjukhusinläggningar nu jämfört med ett år sen.
Citera
2021-11-17, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
OK, du kan faktiskt vara ett av de troll, som har pekats ut tidigare. Men jag hävdar att du utgör undantagen.
tycker att det är en ganska korrekt beskrivning på läget.

för dig då? är det double rainbows och enhörningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in