Citat:
Ursprungligen postat av
DerRoteBaron
Att Sverige för närvarande har relativt till andra länder i västvärlden otroligt låg smittspridning, trots att Sverige i särklass är det land som haft minst åtgärder för att förhindra just smittspridning, visar just hur pass totalidiotisk den Corona-politik som förs i västvärlden är. Sverige fungerade tidigare som kontrollgrupp och resultatet var förödande för vaxxpass- och lockdown-förespråkarna, då detta otvetydigt visade att vaxxpass och lockdowns inte bara är meningslösa utan rent av kontraproduktiva och skadliga. Lösningen på problemet är det som hände i dag; att införa vaxxpass och i förlängningen säkerligen lockdowns även i Sverige och på så vis eliminera kontrollgruppen.
Ja och nej menar skogsmaran. En del av de åtgärder som införts som total lockdown i länder som ändå inte riskerade att drabbas av total kollaps och triage var nog felaktiga, det håller jag emd om. En del åtgärder som skogsmaran var FÖR var nog fel i eftertankens kranka blekhet.
Att stänga skolor i Norge gav oklar effekt och det var nog missriktat till exempel.
Men om du tänker Italien i början där folk dog på gatorna? Där var nog hårda metoder kanske lämpliga. Eller Sverige i inledningsskedet där man gjorde väldigt... intressanta bedömningar av vilka som fick IVA, där kanske hårda åtgärder var mer relevant. En frisk 70-åring hade inte helt säkert fått vård i Sverige som det såg ut då.
Det jag ser är inte en stor konspiration eller eliter som vill kuva medborgarna. Det jag ser är en elit som är vana vid att kunna administrera, sitta i levernatörsmöten och ägna sig åt att kritisera formalia som helt enkelt hamnade på djupt vatten och famlade efter halmstrån.
Eller tror någon på allvar att Annika Strandhäll är insatt i en stor konspiration?