2021-11-17, 17:50
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Jag tror ett stort problem är att många vaccinerade personer helt och hållet skiter i restriktioner och att hålla avstånd, tvätta händerna, stanna hemma vid sjukdom osv.

När corona bröt ut höll alla avstånd, speciellt gamla tanter i kön på ICA. Efter ett par veckor med vaccinering började jag märka att gamla 80-åriga tanter började knö sig i kön på ICA, ingen höll avstånd i kassakön längre osv, folk går nu runt och hostar i butikerna och ingen verkar bry sig längre.

Jag sa till en kollega att så fort dom börjar vaccinera folk så kommer smittan bara öka och öka pga beteendeändringar hos de vaccinerade som tror de är odödliga.

I sommar fixar man ett vaccinpass och drar på konserter, super, reser och sen skyller man på den ovaccinerade som stannade hemma när smittan förmodlingen skenar i vår/sommar.

Nästa åtgärd- Utegångsförbud för hela befolkningen.
Citera
2021-11-17, 17:50
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Hur kommer du fram till det? Det är väl vad som händer nu som är mest intressant.
Nej inte alls. Det som går emot etablerade sanningar är mer intressant än sådant som tillsynes bekräftar covidnarrativet.
Citera
2021-11-17, 17:51
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Man vill ju veta vad som händer med förbokade evenemang, där den som bokat inte kan gå för att personen inte kan eller vill ta vaccinet.

Tror inte det blir någon återbetalning. Varför ska redan hårt prövade arrangörer drabbas av att folk vägrar ta sprutan?

Se det som lite böter för att du varit olydig och inte tagit din spruta!

Du får väl ge bort biljetten till någon vän som är en mer skötsam och solidarisk samhällsmedborgare!
Citera
Medlem
AbsPlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Det är som den där memen: "The protected need to be protected from the unprotected by forcing the unprotected to use the protection that didn't protect the protected."

Episkt.
Citera
Medlem
Vad hände med flockimmunitet som skulle uppnås genom att folk smittades och sen blev immuna?
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Är själv ovaccinerad men kan tycka att vaccinpass är en bra idé.

Tror jag inte ett dugg på faktiskt.
Citera
2021-11-17, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Vilken tur att restaurangbesök inte kommer under "allmänna sammankomst". Då missar jag inte julbordet.

Frågan är om det är moraliskt försvarbart att som ovaccinerad läkare trängas vid ett julbord.
Citera
2021-11-17, 17:52
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Ja det är så det är.

Nej, det stämmer ju inte.
Finns hur många icke överviktiga samt multisjuka som legat i respirator.
Citera
2021-11-17, 17:53
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Nej, det stämmer ju inte.
Finns hur många icke överviktiga samt multisjuka som legat i respirator.

Ok, vilka då, kan du ge några exempel? Please inte Adam Alsing nu, bättre upp..
Citera
2021-11-17, 17:54
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Vilken tur att restaurangbesök inte kommer under "allmänna sammankomst". Då missar jag inte julbordet.

Vi får väl se. Det är inga dumskallar som trycker på oss det här. Det har förmodligen legat i pipeline länge. Man är naiv om man tror de kom på det här precis nu och ska administrera allt runtikring från ingenstans. De vet att de inte kan trycka på oss allt direkt därför kommer det i omgångar. Precis som de inte säger idag att vaccinpasset kommer gälla precis allt så säger de inte heller att vaccinationer kommer behöva på förmodligen livslång basis med jämna mellanrum.
Citera
Avslutad
Citat:

Varför vill ni somalier inte vaccinera er?

Uppriktig fråga, då jag själv är ovaccinerad men svenne.
Citera
Medlem
Hoaxwatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
För varje dag blir det allt mer uppenbart att vaccinerna inte fungerar tillfredsställande och att människor drabbas av olika biverkningar, men samtidigt så bara maler maskineriet på som om inget har hänt. Snaran dras åt, alla skall med. Som om det har blivit en rättvisefråga snarare än en medicinsk.

Mhm..

Påminnelse om att om du fortfarande är ovaccinerad så överlevde du den största psy-op i mänsklighetens historia. De utarbetade en ond plan i årtionden. Inser du hur mycket tid, resurser och ansträngning de la på detta?

De studerade alla möjliga sätt att förslava ditt sinne och få dig att ta vaccinen. De försökte demoralisera dig genom att korrumpera samhället från alla möjliga hörn. De försökte smutskasta och desensibilisera ditt sinne med porr. De försökte locka dig med pengar, gåvor och belöningar. De försökte förvirra dig och få dig att tvivla på din egen verklighet och identitet. De försökte få dig att gå emot dina egna principer, värderingar och etik.

De vände till och med dina nära och kära mot dig. Nästan alla gick på det. Men inte du. Inse hur mycket skit du gick igenom och övervann. Du fegade aldrig ur. Du är fortfarande ovaccinerad. Du har fortfarande rent blod. Deras trick fungerade inte på dig. Så till alla ovaccinerade säger jag till er

Skål mina herrar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in