2021-11-18, 18:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
"Sverige är just nu ett av de minst coronadrabbade länderna i Europa, med få smittade, intensivvårdade och döda."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnGX4w/sverige-ett-av-europas-minst-covidutsatta-lander-just-nu

Och då straffas vi genom att man inför vaccinpass.
Ska vi införa det när vi inte längre är det?

Det kallas för prevention. Tycker du att vi kan slappna av med tanke på situationen i övriga Europa?
Citera
2021-11-18, 18:31
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Det vore ju en ide.
Men det kommer inte att ske eftersom detta inte skulle påverka något öht. Risken är stor, att siffrorna på antal smittade bland de vaxxade som fritt har fått röra sig överallt, visar sig STIGA, istället för sjunka.

Det vore ju rätt pinsamt för de som fattat besluten.

Det ska få sprida sig, men de som har skydd behöver inte oroa sig. Var har du fått för dig att smittan stoppas?
Citera
2021-11-18, 18:31
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Nej sjukhusen klarade sig med nöd och näppe därav nedstängningar. Gå och gör din plikt pojk och ta ditt vaccin eller lev som incel.
Så du säger alltså själv att de klarade av situationen, bra då var det avklarat.
Citera
2021-11-18, 18:32
Medlem
Citat:
Det där är foliehattsteorier, samhället får vara öppet så länge sjukhusen klarar av situationen. Vilket de gör om ALLA vaccinerar sig.

Vad är det som är foliehattsteorier? Det kallas extrapolering och det jag beskrev är inte osannolikt på något sätt. Kolla på Australien om du vill se hur snabbt det kan gå, och den processen är långt ifrån färdig. Vi pratar ren tyranni där. Vill du ha ett sådant samhälle? Är det ett rimligt pris att betala, tycker du?
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Ungefär samma siffra som innan vaccinen kom då.
Nej, då dog det betydligt fler.

Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Mm, för folk över 70 år.
När vi senaste hade en hög smittspridning i samhället så dog och intensivvårdades det betydligt fler. Även människor under 70år.
Citera
Medlem
goozas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception

Att 95% av av ålderskategorin 80+ som avlidit är vaccinerade. Jag är faktiskt nästan mer förvånad att 15% av de döda är ovaccinerade.

Hur ska du ha det egentligen? Du anstränger dig först för att påpeka att medelåldern på dödsfallen är 56 år. Nu försöker du argumentera för att det inte är konstigt att 20 personer av 23 döda var vaccinerade under nämnda period genom att påpeka att 95% av alla över 80 är vaccinerade? Vad är det du försöker poängtera?

Antingen är du ohederlig när du diskuterar, eller så är du jävligt otydlig med vad du menar, eller så är det någon poäng du har som jag fortsätter att missa gång på gång, men jag gissar på det första.

Återigen, jag kommenterade din kommentar som löd lite parafraserat (eller kunde tolkas) som följande: "Lyssna allihopa, 11 av 14 just nu på IVA är ovaccinerade, alltså är vaccinet bra så sluta klaga på indirekt vaccintvång"

Du hänvisade till en text från Folkhälsomyndigheten i ditt första svar. Från samma text (längre ner) hänvisade jag tillbaka till dig att det dessutom stod att 3 av 23 dödsfall samma tidsperiod var ovaccinerade.

Jag kan väl inte bli tydligare med min poäng även om jag missar din (om den ens finns)?

Så sista försöket: Hur kommenterar du det faktum att du argumenterar för vaccinets förträfflighet genom att hänvisa till att 11 av 14 personer på IVA är ovaccinerade men sedan får tillbaka siffror som visar på motsatsen av poängen med ditt argument?

Försök gärna svara, annars ger jag upp
Senast redigerad av gooza 2021-11-18 kl. 18:36.
Citera
2021-11-18, 18:33
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Vad är det som är foliehattsteorier? Det kallas extrapolering och det jag beskrev är inte osannolikt på något sätt. Kolla på Australien om du vill se hur snabbt det kan gå, och den processen är långt ifrån färdig. Vi pratar ren tyranni där. Vill du ha ett sådant samhälle? Är det ett rimligt pris att betala, tycker du?

Nej det ska ju vara öppet och enda anledningen till att de stängt innan är att det ballar ur hos sjukvården när det gäller Sverige. Och jag tänker primärt på Sverige.
Citera
2021-11-18, 18:33
Medlem
Citat:
Det ska få sprida sig, men de som har skydd behöver inte oroa sig. Var har du fått för dig att smittan stoppas?

Vad skulle annars syftet vara? De med covid på sjukhusen är inte fler än ett streck i marginalen så det är inget skäl. Det fungerade INNA en enda var vaxxad så det vore väl jävligt konstigt om det skulle skena nu med desssa fantastiska vaccin som den stora majoriteten har tagit....

Eller har Tegnell kommit fram till att de inte fungerar. Med svensk sosselogik så testar man då mer av samma dedecin genom att planera dos 3 o 4. Helt logisk sosselogik.
Senast redigerad av MrStreamer 2021-11-18 kl. 18:38.
Citera
2021-11-18, 18:34
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Vad skulle annars syftet vara? De med covid på sjukhusen är inte fler än ett streck i marginalen så det är inget skäl.

Syftet med vaccin är just att kunna leva med det.
Citera
2021-11-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Japp. Den som tror att globalister skulle bry sig om vårt folk och vår hälsa är ett får. Med det sagt kanske det finns viss fog för den veterinärmedicinska vaccinationmodell som den bräkande flocken ber om?

Staten och globalisterna skiter fullständigt i medborgarna och deras hälsa. Om det gynnar deras intressen att människor är sjuka så är de för det. Sossesvensken har tyvärr en tendens att tro gott om allt och alla, även de som lägger dem i graven.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
"Sverige är just nu ett av de minst coronadrabbade länderna i Europa, med få smittade, intensivvårdade och döda."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnGX4w/sverige-ett-av-europas-minst-covidutsatta-lander-just-nu

Och då straffas vi genom att man inför vaccinpass.
Du reflekterar inte över att man kanske nu försöker vara lite pro-aktiv?
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Haha !

Du vet hur dom resonerar.

Men den här gången är det Red Alert ! De har misslyckats med det mesta dom företagit sig. Chem-Trails, HAARP, Vacciner och Månlandningen.

Nu är det all in på C19 och den statliga hanteringen

Att alla citerar en NWO genom Schwab och Co, plockar inga poäng eftersom det är allmänt känt att WEF har haft helt öppna planer på att genomföra ett slags ny biljonärsfeodalism . Men t.o.m i sådan trådar där det diskuteras sådana uppenbara försök att kapa åt sig makten, är de flesta bara intresserade av att bosätta sig i skogen och beväpna sig som Preppare . Haha. Det säger mycket om den insnöade reaktionen. 1 av 10 000 kanske gör det

En hel del lider av Danning-Kruger dessutom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in