Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Att 95% av av ålderskategorin 80+ som avlidit är vaccinerade. Jag är faktiskt nästan mer förvånad att 15% av de döda är ovaccinerade.
Hur ska du ha det egentligen? Du anstränger dig först för att påpeka att medelåldern på dödsfallen är 56 år. Nu försöker du argumentera för att det inte är konstigt att 20 personer av 23 döda var vaccinerade under nämnda period genom att påpeka att 95% av alla över 80 är vaccinerade? Vad är det du försöker poängtera?
Antingen är du ohederlig när du diskuterar, eller så är du jävligt otydlig med vad du menar, eller så är det någon poäng du har som jag fortsätter att missa gång på gång, men jag gissar på det första.
Återigen, jag kommenterade din kommentar som löd lite parafraserat (eller kunde tolkas) som följande: "Lyssna allihopa, 11 av 14 just nu på IVA är ovaccinerade, alltså är vaccinet bra så sluta klaga på indirekt vaccintvång"
Du hänvisade till en text från Folkhälsomyndigheten i ditt första svar. Från samma text (längre ner) hänvisade jag tillbaka till dig att det dessutom stod att 3 av 23 dödsfall samma tidsperiod var ovaccinerade.
Jag kan väl inte bli tydligare med min poäng även om jag missar din (om den ens finns)?
Så sista försöket: Hur kommenterar du det faktum att du argumenterar för vaccinets förträfflighet genom att hänvisa till att 11 av 14 personer på IVA är ovaccinerade men sedan får tillbaka siffror som visar på motsatsen av poängen med ditt argument?
Försök gärna svara, annars ger jag upp