2021-11-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Ja än så länge har försvaret varit helt inkompententa och åklagaren likaså.

Åklageren har gjort mer för Kyle än hans egna försvar.

Visst blir man inspirerad av att inse att det är så här det går till när folk döms till livstid, eller dödsstraff. Briljant är det.
2021-11-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Nä, verkar som twitter är snabba att rensa bort allt som handlar om den här rättegången och som påvisar att det är nån som inte har rent mjöl i påsen.
Har sett andra twitterinlägg också som påvisar åklagarens myglande som försvinner snabbt.

Det gäller ju åklagare /staten motiv till rättegång - jag tror det är för att få en massa saftiga vittnen i kommande rättegång. Folk som bara beskriver vad de såg.
2021-11-17, 21:30
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Jävlar vad åklagarna sitter och råljuger!
"I sent the file which was 11MB but her phone must have compressed it when received"
Jadu, det är inte riktigt så komprimering fungerar

Åklagaren kan mycket väl tala sanning. Om man skickar befintlig video via någon chatt-app som whatsapp så sker en automatisk komprimering, ofta en ganska intensiv en. Är videon man skickar redan komprimerad, vilket de typ alltid är, kan kvalitén bli helt usel som resultat.
Senast redigerad av anomalign 2021-11-17 kl. 21:35.
2021-11-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ja det är rimligt. Men det beror på många faktorer, tänk dig att du demonstrerar för eller emot något du tror på, på en plats som tillåter open carry eller ej (för jag tror inte det gör någon skillnad i hur folk uppfattar det) och du ser en person som tydligt är mot demonstrationen stryka omkring med en ar-15, menar du att du inte skulle uppfatta denne som ett potentiellt hot mot dig eller dina meddemonstranter? Du kanske bryr dig mer om ditt eget liv än att du personligen skulle attackera honom, det gör jag, men jag skulle definitivt vara rädd för att han var där för att skjuta folk. Hade han däremot haft en hölstrad pistol så hade jag kanske uppfattat det annorlunda. Om vi nu absolut ska ta kulturen i åtanke, då bör vi också tänka på deras konstanta massskjutningar och allt våld som demonstranter har utsatts för. Det var rimligt av de att se honom som ett hot. Det förändrar inte det juridiska. Hade den beväpnade personen skjutit ihjäl Kyle så hade jag dock argumenterat för att han agerade I självförsvar (eller för att skydda andra) och dessutom moraliskt korrekt.

Ja det är klart man ser en individ med högt våldskapital som ett hot när denne i handling och åsikt är på kollisionskurs med en själv. Problemet i ditt resonemang är ju att demonstranterna som du så fint kallar dem är de som bryter mot mänsklig rätt, lag och moralkod. Det är de som vandaliserar och bränner ned andras egendom. Det är de som söker verbal och fysisk konfrontation med individer som de uppfattar som motståndare. Det är de som våldför sig på andra människor utifrån deras hudfärg och/eller politiska åsikter. Det är ”dina demonstranter” som har gått över gränsen. Moraliskt och lagligt.

Vill man minska antal vapen på gatan kan man ju börja med att avväpna de som inte bär dem lagligt, som Gaige Grosskreutz t.ex. Hade han inte sprungit runt med en pistol som han inte hade rätt att bära på allmän plats hade han inte blivit skjuten.
2021-11-17, 21:31
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Åklagaren är en slug djävel, som tror att han vinner. Försvaret tror att de håller på att förlora. Domaren hoppas att juryn frikänner och räddar detta haveri.

Jag är helt övertygad om att åklagaren inser att det går dåligt för honom. Det är därför han sysslat med tveksamma tricks.

Men en sak som är bra med det här fallet är att folk på högersidan får upp ögonen för hur åklagare är, det handlar om att vinna till varje pris, oavsett vad sanningen är, och åtalet har ett väldigt stort övertag mot försvaret.
2021-11-17, 21:34
Medlem
Citat:
Jag är helt övertygad om att åklagaren inser att det går dåligt för honom. Det är därför han sysslat med tveksamma tricks.

Men en sak som är bra med det här fallet är att folk på högersidan får upp ögonen för hur åklagare är, det handlar om att vinna till varje pris, oavsett vad sanningen är, och åtalet har ett väldigt stort övertag mot försvaret.

Jag tror att ifall han hade trott att han förlorar så hade han hoppat på försvarets yrkande direkt. En mistrial i detta skede, utan prejudice, vore en stor vinst för åklagaren.
2021-11-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Denna då RT https://t.co/qyCB4lArwv

Ja, det där är givetvis skandal och under all kritik.
2021-11-17, 21:35
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Om man skickar video via någon chatt-app som whatsapp så sker en automatisk komprimering, ofta en ganska intensiv en. Är videon redan komprimerad en eller flera gånger kan kvalitén bli helt usel som resultat.
Meta datan bevisade däremot att komprimeringen skedde hos åklagaren. 21 minuter efter att de själva fick filen så komprimerades den till en mindre fil. Det var alltså inte när den skickades till försvararen som den blev mindre.
2021-11-17, 21:36
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:

Ja, det är helt klart vad de försöker göra. Vilket är tråkigt då det inte är deras uppgift att vinna målet. Deras uppgift är att få fram all information. Både positiv och negativ.
2021-11-17, 21:36
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Meta datan bevisade däremot att komprimeringen skedde hos åklagaren. 21 minuter efter att de själva fick filen så komprimerades den till en mindre fil. Det var alltså inte när den skickades till försvararen som den blev mindre.

Okej, det är skumt.
2021-11-17, 21:40
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Jag tror att ifall han hade trott att han förlorar så hade han hoppat på försvarets yrkande direkt. En mistrial i detta skede, utan prejudice, vore en stor vinst för åklagaren.

Ja, håller med. Det yrkandet var väldigt skumt utav försvaret om dem inte tror att dem kommer att förlora. Men det var samtidigt en stor vinst för försvaret, det lät som på domaren att han skulle bestämma om en mistrial om Rittenhouse fälls, om jag inte hörde fel?
2021-11-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ja det är rimligt.

Att dom som blir provocerade av fullt laglig och fullt normal open carry ska söka hjälp hos psykolog ja.

Citat:
..tänk dig att du demonstrerar..
Menar du "demonstrera" i form av att vandalisera, hota folk till livet och bränna ner en stad som AFA/BLM gör? Menar du att jag ska tänka mig in i en brottslings situation?

Citat:
..för eller emot något du tror på, på en plats som tillåter open carry eller ej (för jag tror inte det gör någon skillnad i hur folk uppfattar det) och du ser en person som tydligt är mot demonstrationen stryka omkring med en ar-15, menar du att du inte skulle uppfatta denne som ett potentiellt hot mot dig eller dina meddemonstranter?
Jo absolut om jag hade varit en psykiskt sjuk brottsling som var ute efter att vandalisera, bränna ner en stad, hota folk till livet och ställa till ett helvete för invånarna med hjälp av mina maskerade medbrottslingar, men det hade ju berott på att jag visste vilka som var brottslingarna i ekvationen och vem som stod upp för det rätta, och därmed i värsta fall hade rätten på sin sida att skjuta mig, eftersom jag var brottslingen.

Men varifrån har du fått att Kyle var emot en "demonstration"? Blandar du ihop "demonstration" med kriminella upplopp utförda av brottslingar?

"Stryka omkring"? menar du som dom maskerade AFA/BLM-brottslingarna? Kyle gick runt synligt utan ansiktsmask, frågade om folk behövde hjälp och släckte bränder, det är inte att "stryka omkring" annat än i en psykiskt sjuk brottslings hjärna. Skulle jag se en sån individ gå runt med ljusblåa handskar så man ser hans avtryckarfinger hela tiden, i en open carry-stat, då skulle jag känna mig trygg.

Citat:
..men jag skulle definitivt vara rädd för att han var där för att skjuta folk.

Jamen då är man ju dum i huvudet eller djupt okunnig om samhället man lever i? Open Carry-individer med ljusblåa handskar på sig så man tydligt hela tiden kan se vart fingret är, som använder sig av sin konstitutionella rättighet att bära vapen open carry, om man tolkar det som nåt man blir rädd för då ska man söka vård hos en psykolog, alternativt kanske inte "demonstrera" på det sättet som man gör, dvs genom att gå runt maskerad, bränna ner stan, vandalisera och hota folk till livet.

Citat:
..och allt våld som demonstranter har utsatts för.
Demonstranter? Menar du dom brottsliga BLM/AFA-slöddren som röjer runt enbart i dom delstater där korrupta Demokratiska styren tillåter det, och misshandlar, vandaliserar, bränner ner, brukar våld mot civila och beter sig som djur?

Citat:
Det var rimligt av de att se honom som ett hot.

Ja om dom var psykiskt sjuka så, eller visste med sig att det var dom som var brottslingarna, vilket det helt korrekt var, så visst. Brottslingar brukar alltid se beväpnade laglydiga medborgare som hot. Det är därför det är så bra att laglydiga medborgare kan bära vapen open carry, och varför det är så mycket mindre brott i Republikanskt styrda delstater/städer. Brottslingarna(inkl. korrupta politiker) har helt enkelt ingen chans mot en lagligt beväpnad befolkning.

Citat:
Hade den beväpnade personen skjutit ihjäl Kyle så hade jag dock argumenterat för att han agerade I självförsvar (eller för att skydda andra) och dessutom moraliskt korrekt.
Den psykiskt sjuka brottslingen som olagligt bar ett olagligt vapen hade agerat moraliskt korrekt om den sköt ihjäl en open carry-civilist som inte utgjorde ett hot emot brottslingen eller riktade ett vapen emot denne, fören den psykiskt sjuka brottslingen först riktade ett olagligt vapen emot civilisten, först efter att den psykiskt sjuka brottslingen närmade sig och utgjorde ett hot med sitt olagliga vapen?

Det är bra att du så övertydligt klargör din ståndpunkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in