Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Det jag menade är att Kyle är en dålig person som jag inte vill ha i närheten av mig.
Varför är han en dålig person?
För att han förutbildar sig till polis?
För att han utbildar sig till EMT?
För att han utbildar sig till brandman?
För att han sanerade klotter?
För att han vill skydda den stad och egendom som psykiskt sjuka kriminella vill bränna ner, som polisen gett upp att skydda eftersom dom vänsterpolitiska Demokraterna är helt ok med det i dom städer och delstater dom styr?
För att han tror på konstitutionen och rätten att bära vapen precis när faan som helst för att skydda sig själv?
För att han uppvisat en fullständigt oöverträffad hög nivå av vapenkontroll sett till sin åldersgrupp?
För att han helt korrekt kontinuerligt omvärderade hotsituationen och sköt först när det behövdes?
För att han hade ljusblåa handskar på sig så att alla tydligt kan se att hans finger aldrig är på avtryckaren, och att han inte utgör något som helst hot mot civila laglydiga medborgare?
För att han släckte en brand i en container som sattes i rullning mot en bensinstation?
För att han genast begav sig mot polisen för att ange sig själv efter första skjutningen?
Många skulle nog känna sig mycket trygga med så sådan ung man bredvid sig eller som polis i poliskåren. Han uppvisar en enligt många närmast exemplarisk moral.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Jag menar att han ville leka inbördeskrig, "skydda" någon affär med dödligt våld, det är för mig omoraliskt.
Tycker du att det jag räknade upp ovan tyder på att han vill "leka inbördeskrig" eller "skydda någon affär med dödlig våld"? Många andra säger att sammantaget så vittnar dom punkterna tvärtom om att han är en mycket sund person med hög moral som inte alls ville det du påstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Men du inser att anledningen till att han blev angripen är för att han var beväpnad..
Civila eller psykiskt sjuka brottslingar har ingen som helst rätt att angripa laglydiga medborgare som tror på rätten att bära vapen för självförsvar. Fanns ingen som helst anledning att angripa Kyle. Själv brukar jag inte angripa beväpnade personer, men dom som försökte med det har ju samtliga bevisats varit psykiskt sjuka brottslingar. så vi kan nog tryggt säga att han angreps inte för att han bar vapen, han angreps för att några psykiskt sjuka brottslingar tilläts gå lösa på stadens gator och torg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
..den potentiella livsfara han var utsatt för var främst risken att han skulle bli avväpnad och att hans vapen skulle komma att användas mot honom.
En risk han var i sin fulla rätt att försvara sig emot, bra att du ger medhåll till att han moraliskt gjorde rätt, eftersom hans egna liv och säkerhet kommer före andras. Att lämna ifrån sig ett vapen till brottslingar som försöker skapa kaos och bränna ner en stad även om alternativ fanns,
det om något vore djupt omoraliskt och direkt livsfarligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Det är vansinnigt att ha ett system där det är lagligt att gå runt med vapen när faktumet att man bär vapen blir ofta i sig anledningen till att man måste använda de.
Det vansinniga är väl dom Demokratiskt styrda städerna och delstaterna där brottslingar kan skapa kaos på gator och bränna ner hela städer eftersom dom missförstått ett brottsfall, medan polisen och brandkåren inte gör något? Sånt förekommer inte alls i samma utsträckning i Republikanskt styrda städer/delstater. Där går än större mängd människor beväpnade. Det är nästan som att den där kausaliteten du försöker göra gällande inte finns, utan att det är andra underliggande orsaker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Han blev angripen när han försökte släcka en brand, inte för att han var beväpnad. Det är för övrigt irrelevant. Kyle har all rätt att vara beväpnad. Du har ingen moralisk eller juridisk rättighet att angripa honom bara för att han är beväpnad.
Korrekt, detta är något som dom ofta psykiskt sjuka vänstermänniskorna har svårt att förstå. 100% av ansvaret för det som skett faller på som psykiskt sjuka brottslingarna som inte accepterade lagar och regler, och i förlängningen dom vänsterpolitiker som lät det ske.