2021-11-17, 19:39
Medlem
Sheepahederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Jag kan sätta pengar på att det inte gills. De vaccinerade skulle inte acceptera att du kommer undan, trots ditt naturliga skydd som är bättre än vaccinet.

"Om jag tar vaccinet ska alla göra det, för om jag gör ett misstag så ska ingen kunna tycka att dom är bättre än mig" - Jantelagen talar även här

Om bevis för antikroppar inte gills. Ja då måste man vara bra efterbliven om man tror att vaccin-pushen är för att uppnå skydd och immunitet mot covid.

Frågan man då ställer är vad i vaccinet är det som är viktigare än immunitet och skydd.
Citera
2021-11-17, 19:39
Medlem
Välkommen till 1984
Citera
2021-11-17, 19:40
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Det var en judisk knasdoktor som sade att ni ska skulle ligga i drivor vid det här laget. Gör om gör rätt.

Vi hade rätt angående att två doser inte skulle räcka. Det sade vi i december 2020. Två doser skulle utan tvekan räcka då enligt medias vaccinmiffon. Matti Sällberg, Björn Olsen etc.

Vi hade rätt om att folk skulle bli svårt sjuka även fast de var fullvaccinerade. Detta skulle bara hända i extremt sällsynta fall enligt globalisternas "experter" De flesta skulle knappt få feber ens

Vi hade rätt om att globalisterna skulle införa vaccinpass så småningom. Detta var helt otänkbart enligt etablissemangets experter

Faktum är att din sort inte har haft ett enda rätt hittills. Det är inte så konstigt egentligen med tanke på att ni bara lyssnar på en massa jubelidioter.

Det här stämmer inte alls. Boosterdoser har det snackats om sen vaccinet blev tillgängligt i våras. Att vaccinet inte är 100%-igt har man också vetat om. Och att coronapass skyller vara otänkbart har jag aldrig hört.

Visst, antivaxxgänget har sagt att vaccinen inte är effektiva alls, och med största sannolikhet farliga. Men det har ju ingenting med ovan punkter att göra.
Citera
2021-11-17, 19:41
Medlem
RonPaul2008s avatar
Vet någon om alla partier ställer sig bakom detta beslut med covidpass?
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Det börjas nu alltså.
Vi som trodde att detta skulle leda till restriktioner för ovaccinerade och bli en uppdelning som om man vore andra klassens människor hade alltså rätt.

"Kommer inte göra någon skillnad i vardagliga livet" sades det, jo tjena. Detta är en ren jävla bestraffning för att man vägrar gå som en dum lydig hund i koppel.

Idag önskar man ändå att man bodde i USA och hade ett 2nd amendment, som är till för just sådana här tillfällen.

Så folket kan stå upp mot tyranner.

Det går fortfarande men det krävs ledare och att folk får sämre levnadsstandarder.
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det handlar om att det är ovetenskapligt och diktatoriskt. Jag är immun, jag har haft covid och återinfektioner är färre än 1%. Jag är mycket mer immun än vad du är, jag behöver ingen spruta.

Då får du ett "pass" utan problem. Så vad gnäller du för?

Läs här. Du är "safe"!
Citera
Medlem
Detta är ju skitbra. Nu kommer vi få bevis på att Vaccinet inte har någon nytta. Nu kan de iaf inte skylla på oss ovaccinerade.
Citera
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Det återstår att se. Allt kan hända när man testar obeprövad medicin. Många av Mengeles försökskaniner som överlevde drabbades av cancer, och även hjärtsäcksinflammation som ju var en av biverkningarna i Modernas vaccin.
Det är ju såklart ett stort mörkertal, speciellt bland de experiment han gjorde i sydamerika efter kriget.

Det tar många, många år att pröva fram ett vaccin på ett säkert sätt. Nu spred man ut diverse hopkok på marknaden bara efter några månaders lab-tester.
Jag tar nog hellre den lilla risken att få covid.

Men tjena! Du jämför med Mengele? Som sprutade in bensin i människor för att se hur länge de kunde överleva. Skärpning
Citera
2021-11-17, 19:42
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paramartha
Ja visst ligger det en svart humor i det hela. En ondskefullare människa än mig skulle till och med anse planen för genial. Inte nog med att folk ska mördas, de ska dessutom betala deras egna mördare och luras att tro att de gör det för deras egen hälsa. Trump's löfte om att Mexiko skulle betala för muren ligger i lä vad gäller djärvhet och list. Tänk så många problem som löses i detta mästardrag och detta utan att offren ens kommer fatta att de blir mördade.

Det är väl samma som när nazisterna lurade in judarna i gaskamrarna med att det bara var en "hygienisk och renande dusch, bara för ert bästa"... historien upprepar sej, ...same same but different
Citera
2021-11-17, 19:42
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Riktigt tramsigt. Men såhär det ser ut i större delar av världen Im afraid. Det är det nya normala. Man kan skrika och sparka hur mycket man vill. Men världen går vidare.
.
Citat:
“And how we burned in the camps later, thinking: What would things have been like if every Security operative, when he went out at night to make an arrest, had been uncertain whether he would return alive and had to say good-bye to his family? Or if, during periods of mass arrests, as for example in Leningrad, when they arrested a quarter of the entire city, people had not simply sat there in their lairs, paling with terror at every bang of the downstairs door and at every step on the staircase, but had understood they had nothing left to lose and had boldly set up in the downstairs hall an ambush of half a dozen people with axes, hammers, pokers, or whatever else was at hand?... The Organs would very quickly have suffered a shortage of officers and transport and, notwithstanding all of Stalin's thirst, the cursed machine would have ground to a halt! If...if...We didn't love freedom enough. And even more – we had no awareness of the real situation.... We purely and simply deserved everything that happened afterward.”
― Aleksandr I. Solzhenitsyn , The Gulag Archipelago 1918–1956
Citera
2021-11-17, 19:43
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Vet någon om alla partier ställer sig bakom detta beslut med covidpass?

Det som är de skrämmande. Alla partier har gett vika, även de som anses mest anti etablissemang nämligen SD.

Är nog bara radikala partier som AfS eller möjligtvis MED som är emot.

De kan få många väljare för detta, men frågan är om de ens får ställa upp i val med en sån plattform. Eller om ens de som inte är vaccinerade får rösträtt.

Vem vet. Svårt att rösta bort tyranner. Oftast krävs våld, tyvärr.
Citera
2021-11-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shitz
Såg nyss en liten artikel i Aftonblaskan att införandet av covidpass kan innebära inskränkningar i religionsfriheten

Ett litet urklipp från Aftonblaskan.

Det vore mycket enklare att förbjuda alla religiösa sammankomster till dess covid har försvunnit. Lika för alla och folk får fortsätta tro vad dom själva vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in