2021-11-17, 16:35
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Nix pix.

"Inget krav att uppvisa covidpass"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OrlxPV/regeringen-infor-covidpass-vid-tillstallningar-inomhus

Inte från regeringen/myndigheterna men från arrangörer:

"– Ska man vara fler än 100 personer ska ha vaccinationsbevis eller införa de åtgärder som FHM rekommenderar.

De flesta vill ju inte glesa ut och ta in fler människor om det inte är nödvändigt, säger Lena Hallengren.

På ett sätt är det ju ett krav om man vill ha en sån stor aktivitet."
Citera
2021-11-17, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man kan väl inte kräva vaccinpass av folk som har genomgått sjukdomen. Det är ju ett välkänt faktum att de har betydligt bättre skydd än de som bara är vaccinerade.
Man borde alltså ha ett intyg på genomgången sjukdom också och detta borde i så fall ge fler rättigheter än vaccinpass

Exakt. De minst smittsamma och de med minst risk för allvarlig sjukdom är de som haft covid. Ett positivt covidtest ska räcka tills vidare, eftersom immuniteten inte ser ut att avta.
Citera
2021-11-17, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Någon som vet om något sades vad som gäller för oss ovaxxade som haft smittan och blivit friska?
Den gruppen nämns märkligt nog sällan. Att de är mindre benägna att sprida smittan bryr sig politikerna inre om. Fokus ligger på att alla skall vaccinera sig så mycket som möjligt.
De vill att även de som har varit sjuka skall vaccinera sig.
Citera
2021-11-17, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Då man kan drabbas av Corona igen så gäller fortfarande vaccinpass för dig.
Nej, 99% får det inte igen. Mycket större risk för vaccinerade.
Citera
2021-11-17, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man kan väl inte kräva vaccinpass av folk som har genomgått sjukdomen. Det är ju ett välkänt faktum att de har betydligt bättre skydd än de som bara är vaccinerade.
Man borde alltså ha ett intyg på genomgången sjukdom också och detta borde i så fall ge fler rättigheter än vaccinpass

Självklart, om målet var att minska spridning, sjukdom och död.
När detta inte införs är det uppenbart att agendan är en annan.
Citera
2021-11-17, 16:37
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Utav omtänksamhet eller ?

Går du med på tvångshandlingar, vad det än må vara, binder du ris till din egna rygg.
Hur kan du vara så säker på att du inte drabbas i framtiden utav andra tvångshandlingar.
Tillåter man en enda tvångshandling är det som att öppna en dörr för andra tvångshandlingar.
Du är med i öppningen. Vem skall hjälpa dig sedan när en tvångshandling drabbar dig ?
Ingen behöver tvinga mig till något. Jag är en sann demokrat. Följer alla råd och rekommendationer från staten och deras noggrant utsedda experter.

Att ta sprutan är demokratiskt. Gör man inte det så ställer man sig utanför gemenskapen och samhällets värdegrund. Punkt.
Citera
2021-11-17, 16:38
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Vänsterpartiet är väl de enda som är hyfsat nyktra i frågan.
Inte tillräckligt tydliga tyvärr. Synd, för jag hade hellre röstat på vänstern än på AfS.
Citera
Medlem
Citat:
Nix pix.

"Inget krav att uppvisa covidpass"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OrlxPV/regeringen-infor-covidpass-vid-tillstallningar-inomhus

En del kommer nog bluffa och säga att det är vaccinerade.
Citera
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Det kommer inte att vara ett krav att uppvisa vaccinationsbevis, vad är det folk inte förstår?!
Det. kommer. inte. att. vara. ett. krav.

Så korka inte upp skumpan för tidigt!!

Är det olagligt att idag begära vaccinationsbevis idag eller vad menas? Om det inte är ett krav är det ju exakt som det varit tidigare?
Senast redigerad av SYSTEMexe 2021-11-17 kl. 16:40.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Är det inte intressant hur ALLA länder gör det samtidigt?

Hmm..

Helt jävla äckligt, trodde vi svenskar var någorlunda trygga för vi har haft en bra respons men någon högt uppsatt vill tydligen att vi också ska radera vår frihet.

Vakna för fan. Detta är ett sätt för dom att kontrollera folket. Vad händer sen när de säger att vi måste ta boosters varje månad för att få detta pass? Vad händer när de börjar ställa andra krav?

Det är en slippery slope.
Citera
2021-11-17, 16:39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag gav dig argument. Är du inte läskunnig?

Invektiven fick du på köpet eftersom du är en totalitär horunge som tycker att staten har rätt att villkora mina medborgerliga rättigheter. Såna som du äcklar mig.

Fortfarande öser du invektiv istället för att föra logiska resonemang. Antagligen har du slut på argument.
Obildade/obildbara brukar ta till invektiv när argumenten sinat.

Ingen har "rätt att gå på match" etc. Är ingen medborgerlig rättighet.
Citera
2021-11-17, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Handlar om samma sak: Lika lite som din hund får åka utomlands ovaccinerad, har du rätt att gå ovaccinerad på större sammankomster.

Precis som din ovaccinerade hund, får du också stanna hemma som ovaccinerad.

1: hundar och människor har inte samma rättigheter

2: vaccinkravet för en hund gäller för att åka till andra länder. Andra länder få givetvis själva sätta upp vilka regler de vill för utlänningar. Jag har ingen ovillkorlig rätt att befinna mig i ett annat land. Däremot har jag ovillkorliga rättigheter som svensk medborgare, som gäller när jag befinner mig på svensk mark. Att få röra mig fritt i samhället och göra affärer med vem jag vill är givetvis en sådan rättighet. Bara en fullständig covidiot tycker annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in