2021-11-17, 19:31
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Någon som vet om naturlig immunitet godkänns som "pass"?
Jag kan sätta pengar på att det inte gills. De vaccinerade skulle inte acceptera att du kommer undan, trots ditt naturliga skydd som är bättre än vaccinet.

"Om jag tar vaccinet ska alla göra det, för om jag gör ett misstag så ska ingen kunna tycka att dom är bättre än mig" - Jantelagen talar även här
Senast redigerad av Softer 2021-11-17 kl. 19:37.
Citera
2021-11-17, 19:34
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Någon som vet om naturlig immunitet godkänns som "pass"?

Nej, vilket är konstigt med tanke på att det naturliga skyddet ger ett bättre skydd enligt flera studier.

De vill att alla ska ta globalistsprutan.
Citera
2021-11-17, 19:35
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Det kanske är tråkigt för de äldre, men de ska dö snart ändå. Vi andra och kommande generationer kommer få leva med det här - och förmodligen värre - för resten av våra betydligt längre liv.

Min släkting kommer antagligen att leva i ca 20 år till, dvs medellivslängden.

Anser inte att 20 år ytteligare livstid är att dö ”snart”. Dock är det tillräckligt lite tid för att hon skall slippa sitta isolerad inne ytterligare tid nu efter 1.5 år redan. Bara för att några ego maniacs i samhället är paranoida och inte tar detta med vaccin och vaccinpass osv.

Lämnar foliehattarna här inne nu. Tröttsamt. 😆
Citera
2021-11-17, 19:36
Medlem
Paramarthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlurpareN
Snudd på humoristiskt detta. Det är bara en tidsfråga innan fokuset går från ovaccinerade till personer som bara har fått två doser när dom ser att smittan fortsätter trots vaccinpasset.
Kommer sluta med en dos minst var 6e månad för alla.

Ja visst ligger det en svart humor i det hela. En ondskefullare människa än mig skulle till och med anse planen för genial. Inte nog med att folk ska mördas, de ska dessutom betala deras egna mördare och luras att tro att de gör det för deras egen hälsa. Trump's löfte om att Mexiko skulle betala för muren ligger i lä vad gäller djärvhet och list. Tänk så många problem som löses i detta mästardrag och detta utan att offren ens kommer fatta att de blir mördade.
Senast redigerad av Paramartha 2021-11-17 kl. 19:39.
Citera
2021-11-17, 19:36
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Stackars ungdommar över 16 år, va fan, ska de nu vara tvungna att ta minst två sprutor av ett skit sk vaccin när deras kroppar galant klarar av denna covid-19.

Tänk att inte få gå på konserer och annat viktigt i en ungdoms värld.

Självmorden lär öka markant, tack regeringen.

Kan det vara "knarkhandlarna" i Förorterna som ligger bakom "antivacc"?
-Alltså, "nej mannen, kompis!! Du ska få sprota från mej, inte från staten! Staten lurar dej! Inte ta statens sprota!! Köpa billig sprota från mej. Nästan helt ny, bara från papperskorgen! Äkta colombia!!"

Sorry, kände mig lite tvungen att vara en del rolig nu..
Citera
2021-11-17, 19:37
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Nej, vilket är konstigt med tanke på att det naturliga skyddet ger ett bättre skydd enligt flera studier.

De vill att alla ska ta globalistsprutan.

Ja, det är fullkomligt sinnessjukt i sådant fall. Till och med Österrike godkänner väl naturliga antikroppar.
Citera
2021-11-17, 19:38
Medlem
Hur ser det ut för oss som vill resa utomlands (Inom EU) och inte är vaccinerade? Kommer det fortfarande att räcka att visa ett antigentest/negativt testresultat osv?
Citera
Medlem
mUdajs avatar
En sak är säker i alla fall, man slutar aldrig förvånas!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
För jävligt.

Man blir sugen på revolution.

Betalat skatt i 40 år.

Aldrig dömd för brott.

Får inte gå på en teater?

Ja helt bisarrt att man har betalar massor av skatt för att livsstilssjuka, tjockisar, alkisar, latmaskar mm som tagit upp majoriteten av allt vårdbehov. 1 miljon har vårdats pga alkohol sedan pandemin började. Jämför med ynka 100 000 pga av covid. Alltså 1/10 av alkisarna. Nu blir dessa livsstilssjuka dessutom sjuka av covid. Då ska vi betala igen.

Sedan blir man straffad och ska skämmas för att man är frisk och inte behöver medicineras av ett vaccin som ändå inte stoppar smittspridningen.

Världen är på väg år helt fel håll. De pågår så många katastrofer, svält, tropiska sjukdomar, massutrotning av andra arter, psykisk ohälsa osv osv. Och av allt vi kan spendera vår energi på, så väljer vi att skapa ett kontrollsamhälle efter två års hysteri pga en förkylning som orsakar några procent dödlighet bestående av livsstilssjuka 82-åringar. Dessutom har vi inte en chans att stoppa viruset och långsiktig betyder massvaccineringen ingenting. En droppe i havet jämfört med alla andra risker och dödsorsaker.
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Det kunde man ge sej fan på. Så fort dom fega satkärringarna och häxorna tog makten så började vaxxpassen och fascismen komma. Vad är det för fel på svenska kvinnor? Fega, förljugna och makthungriga. Äckliga helt enkelt.
Citera
2021-11-17, 19:39
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Kommer man kanske att få cancer av vaccinet, vad grundar du antagandet på?

Det återstår att se. Allt kan hända när man testar obeprövad medicin. Många av Mengeles försökskaniner som överlevde drabbades av cancer, och även hjärtsäcksinflammation som ju var en av biverkningarna i Modernas vaccin.
Det är ju såklart ett stort mörkertal, speciellt bland de experiment han gjorde i sydamerika efter kriget.

Det tar många, många år att pröva fram ett vaccin på ett säkert sätt. Nu spred man ut diverse hopkok på marknaden bara efter några månaders lab-tester.
Jag tar nog hellre den lilla risken att få covid.
Citera
2021-11-17, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Haha, schysst halmgubbe där. Sa inte att ovaccinerade ska leva i skogen. Men att om man generellt inte vill inrätta sig alls efter några bestämmelser i ett samhälle, så är det ju bättre att leva i skogen.

Ujuj Don Quijote, du slåss mot många väderkvarnar du… Skära av ovaccinerades möjligheter att försörja sig och överleva… Jo för vi har ju haft drivor av folk som dött av svält i Sverige under pandemin… 🤣 (Jag börjar förstå varför jag inte hänger i konspirationsforumet).

Vi kommer överleva denna lilla symboliska åtgärd också. Ta’t lugnt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J13kg7/professor-larmar-75-000-svenskar-svalter

Kineser klarar sig i sin totalitära övervakningsstat det betyder inte att det är önskvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in