2021-11-17, 16:57
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Vaccinpass kommer att införas men kommer samtidigt inte att bli ett krav.
Hur tänker dom där.
Sverige fortsätter med sin velartaktik.

Precis, det är inget krav att gå på teater eller hockey.t
Citera
Medlem
BlackBookss avatar
Smittar skenar, PANIK

Folk dör, PANIK

Vaccinpass. HURRA eller nä...

För fan se till att stoppa de som faktiskt sprider skiten, INVANDRARNA. Alla ser hur de är på varandra på stad och torg. Pussar och kramar och fan vet allt. ohygieniska torghandlare och butiker...Men inte en ända jävel vågar säga nåt för det kan ju vara rasistiskt och kanske till och med kränkande.

Oh herre jävlar alltså....
Citera
Medlem
Fel Tråd
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jaså? Smittspridningen fortsätter så länge det finns många ovaccinerade… Och de svårt sjuka är de ovaccinerade...

Så är det. I Singapore låter man nu ovaccinerade betala sin egen sjukvård. Kan bli dyrt för den som hamnar på intensiven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yggi
Kommer det även vara möjligt med att uppvisa ett negativt test som vaccinpass?
Nej, tror du det på allvar? Lika lite som naturlig immunitet. Alla ska ta gensprutan. Vad tror du?
Citera
2021-11-17, 16:58
Medlem
varfors avatar
Varför ska de som passerat 180dagar sedan andra hugget få gå på evenemang jag vill fan inte smittas ned av folk som inte tar sitt ansvar och stannar hemma när 180dagar passerat.
Vill de mörda gamla och sjuka eller vad är det frågan om!?
Är man en inbiten antivaxxer som inte litar på vetenskapen, och därav gått utan hugg i 180dagar då bör man få någon sorts symbol fastsydd på jackan vräkas för att förflyttas till antivaxxghettot...
I antivaxxghettot bör folk förvaras tills myndigheterna hunnit bälta och tvångshuggit dem med en trippeldos,
ja det krävs så mkt, när det gått 181 dagar utan hugg så nollställs räkneverket och personen är helt ovaccinerad. Så en trippel på momangen är vad som behövs för att komma ikapp hederligt folk somvgör sin plikt och tar ansvar.
Helst av Modernas. Det har 181orna förtjänat, sedan ytterligare en straffdos dubbelladdat så man kan visa upp exempel för de andra dårarna som närmar sig 181 att det är fullkomligt ofarligt.

Har man inte förnyat immuniteten inom 180dagar är man en oansvarig egoist som förstör samhället och ja, man är rent av en person går i gång på att mörda folk.
Citera
Medlem
Riktigt dåligt beslut.
Senast redigerad av Gamefreak1 2021-11-17 kl. 17:13.
Citera
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Sossekärringen säger att man ska kunna gå på bio utan att oroa sig att hamna bredvid en ovaccinerad…

Men vaccinerade smittar ju också?

Och återigen denna rädsla från vaccinerade personer. Litar ni fortfarande inte på skiten ni stoppat i er ?!

Detta är så patetiskt
Man får det att låta som att ovaccinerade är rena pesten... Överallt låter det som att det enbart är ovaccinerade som driver smittan, medan alla vaccinerade invaggas i en falsk trygghet att det helt okej att leva på som man gjorde innan pandemin utbröt. I verkligheten är det ju dessa människor som kanske sprider smittan över landsgränser, län och kommuner.

Liknande ogillade jag deras beslut om att låta ovaccinerade sluta behöva testa sig. Samma där, får det att låta som att dom vaccinerade ej sprider smitta.

Det ironiska är dock att majoriteten som vaccinerade sig är dom som aldrig stannade hemma från jobbet eller tittade upp om det var covid då dom blev sjuka. Själv höll jag mig hemma när jag blev förkyld. Antagligen blev jag smittad av det vaccinerade fettot på mitt jobb som inte ens hade bemödat sig med att titta upp om han hade covid. utöver mig blev även två andra på mitt jobb förkylda i samma veva.

Så ja... Ni vaccinerade sprider säkert inget ont... Ta era sprutor, jävla white trash
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
När ska FHM och vår regering hålla fast vid något som de beslutar om?
Att vara långsiktig i detta land är mer eller mindre omöjligt då regler ändras från vecka till vecka.

Själv är jag vaccinerad med två sprutor och har inget emot att ta en tredje om det krävs. Vi har en säsongsinfluensa varje år där äldre vaccineras varje år så varför ska vaccinet för Covid hålla längre?

Nu är det att förenkla, säsongsinfluensa är inte lika från år till år så det är inte samma vaccin du får år efter år förenklat som du tankar bilen.
Citera
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Nix pix.

"Inget krav att uppvisa covidpass"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OrlxPV/regeringen-infor-covidpass-vid-tillstallningar-inomhus
Semantik, spela roll, det praktiska utfallet blir ju ändå att den som som vägrat genterapin kommer att få utstå en massa begränsningar och restriktioner. Det verkar nu till en början bara gälla för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar, men vi får ju se hur det utvecklar sig. Träder detta i kraft lär det bara vara en tidsfråga innan det börjar gälla för samtliga ändå. Vaccinet har visat sig vara ineffektivt då fullvaxxade både smittas och smittar i extremt hög grad. Och har det inte gått minst 2 veckor sedan andra sprutan räknas man inte som fullt vaccinerad vilket gör statistiken än mindre smickrande egentligen. Många länder vilka har en i stort sett 100% vaccinerad befolkning (exempelvis Gibraltar) har ändå fått nya restriktioner när förkylnings-och influensavirusen börjar sprida sig igen på grund av årstiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Men skolor och restauranger omfattas inte alls av detta.
Och jag är övertygad om att i stort sett alla arrangörer kommer att ha sjunkande intäkter i åtanke.

Jag tror också att de kommer ha sjunkande intäkter i åtanke och därför kräva vaccinationsbevis. Då kan de fylla läktarna.

Skolor kommer aldrig kräva vaccinationsbevis för elever då vi har skolplikt. Däremot - skulle en skola anordna ett evanemang typ dansuppvisning skulle de kunna kräva vaccinationsbevis då det är frivilligt att bevista detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Ja, när du säger det så tror jag att detta kanske främst kan ses som ett påtryckningsmedel för att få de yngre som valt bort vaccinet att vaccinera sig. Inför covidpass på evenemang och på krogen så får de upp procenten på yngre.

Och varför skulle det vara så viktigt att vaccinera yngre? Det har hela tiden hetat att vaccinen skyddar mot svår sjukdom. Man blir forfarande infekterad och kan smitta. Det handlar om att inte överbelasta vården. Ok....? De yngre blir ju inte svårt sjuka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in