Citat:
Ursprungligen postat av
Minkapten
Sossekärringen säger att man ska kunna gå på bio utan att oroa sig att hamna bredvid en ovaccinerad…
Men vaccinerade smittar ju också?
Och återigen denna rädsla från vaccinerade personer. Litar ni fortfarande inte på skiten ni stoppat i er ?!
Detta är så patetiskt
Man får det att låta som att ovaccinerade är rena pesten... Överallt låter det som att det enbart är ovaccinerade som driver smittan, medan alla vaccinerade invaggas i en falsk trygghet att det helt okej att leva på som man gjorde innan pandemin utbröt. I verkligheten är det ju dessa människor som kanske sprider smittan över landsgränser, län och kommuner.
Liknande ogillade jag deras beslut om att låta ovaccinerade sluta behöva testa sig. Samma där, får det att låta som att dom vaccinerade ej sprider smitta.
Det ironiska är dock att majoriteten som vaccinerade sig är dom som aldrig stannade hemma från jobbet eller tittade upp om det var covid då dom blev sjuka. Själv höll jag mig hemma när jag blev förkyld. Antagligen blev jag smittad av det vaccinerade fettot på mitt jobb som inte ens hade bemödat sig med att titta upp om han hade covid. utöver mig blev även två andra på mitt jobb förkylda i samma veva.
Så ja... Ni vaccinerade sprider säkert inget ont... Ta era sprutor, jävla white trash