2021-11-17, 16:33
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Någon som vet om något sades vad som gäller för oss ovaxxade som haft smittan och blivit friska?
Inte ett knyst och media bemödade sig inte att fråga.
Citera
2021-11-17, 16:33
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Någon som vet om något sades vad som gäller för oss ovaxxade som haft smittan och blivit friska?
Du ska ta sprutorna i vilket fall. De är väldigt tydliga med det.

Fråga mig inte varför. Detta börjar bli riktigt obehagligt och skrämmande.

Synd att så många hjon svalt hela hysterin med hull och hår. Om vi bara hade varit 50% som vägrat sprutorna hade de inte kunnat hålla på så här som de gör.

Idioter.
Citera
2021-11-17, 16:34
Medlem
fittslems avatar
Citat:

Då man kan drabbas av Corona igen så gäller fortfarande vaccinpass för dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
j o d e t k o m m e r d e t a t t v a r a

Nix pix.

"Inget krav att uppvisa covidpass"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OrlxPV/regeringen-infor-covidpass-vid-tillstallningar-inomhus
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Varför i hela fridens namn har du vaccinerat dig utomlands? Vad hindrar dig från att damma i dig ett par sprutor till?

Alla Svenskar bor inte i Sverige 100% Svårt att ta in ??
Citera
2021-11-17, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Nu vet jag inte hur det ser ut i alla länder, men åtminstone i Tyskland vill jag minnas är positivt antikroppstest efter genomgången sjukdom accepterat. Nu handlar dock det hela om att få så många som möjligt att ta sprutan, så att de inte nämner något alternativ är självklart, även om det sen skulle vara så att andra alternativ finns.

.. det var mer att jag trodde de skulle försöka upprätthålla illusionen av valmöjlighet. Nu har jag inte högre tankar om Svenska journalister, men det kändes nästan som att de innan det började direktsändas sa något i stil med.. kom nu ihåg att inte ställa dessa frågor och alla journalister nickade tyst med.. fega medlöpande kräk,
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Att jämföra hundpass med covidpass.... Kom igen hur pantad är du?

Handlar om samma sak: Lika lite som din hund får åka utomlands ovaccinerad, har du rätt att gå ovaccinerad på större sammankomster.

Precis som din ovaccinerade hund, får du också stanna hemma som ovaccinerad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Du kommer troligtvis inte få passet, och det är för att skydda dig. Du ligger troligtvis ganska högt i riskzonen.

Känner mig SÅ skyddad och tacksam. Om det inte vore för statens begränsande av min frihet hade jag nog inte överlevt. Utan detta hade jag förmodligen rusat in i alla möjliga folkmassor, inte hållit avstånd och umgåtts med sjuka.

Kommer passet att inkludera människor med naturlig immunitet? Troligtvis inte, då hade man väl gett namnet "immunitetsbevis" och inte "vaccinationsbevis".

Om man vill stoppa smittspridning är det väl i första hand immunitet man vill leta efter? Inte vaccinering... Är det någon som på fullaste allvar köper det här vansinnet?
Citera
Medlem
Kebbabturkens avatar
Innebär detta att man inte behöver infinna sig på sin arbetsplats om den består av fler än 100 personer? Pratar naturligtvis inte om skräpjobb utan för såna som oss som jobbar med IT eller liknande, där man har någon form av hybrid, dvs några dagar tvingas man till att inställa sig på kontoret och resterande tillåts man arbeta hemifrån?
Citera
Medlem
Petruccianis avatar
Om man haft Covid och bevisligen har mycket bättre skydd: NEJ till offentliga sammankomster!
Om man inte haft Covid och tagit "vaccin": JA, du är mer oskyddad men visst, gör vad du vill!

Om något inte längre är logiskt ens för fem öre, hur svårt kan det vara att inse att det inte handlar om att stoppa smittspridning längre?

Borde nog vara såhär:
Om man haft Covid och bevisligen har mycket bättre skydd: DIN FRIHET BEGRÄNSAS BIT FÖR BIT
Om man inte haft Covid och tagit "vaccin": VI GER DIG LITE SMULOR INNAN VI TAR DIN FRIHET OCKSÅ, PASSA PÅ ATT PROPAGERA FÖR MER FASCISM UNDER TIDEN
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Vaccinet tappar kraft efter 5 månader. Så, det blir en ny spruta tills liemannen knackar på.

Tycker det läggs för lite koll på vad vaccinet egentligen ställer till med i kropp och knopp.

Obduktioner är sällsynta.

Håller med, jag har inte haft några problem o är dubbelvaxxad men det är för många oklarheter - varför ställdes inte frågan "varför skall vaccinerade vara rädda för att att sitta bredvid en ovaccad"?
Jag bryr mig inte om mina medmänniskor är vaxxade eller inte, vad hände med flockimmunitetet undrar jag däremot.
Tvärtom famlar dom i osäkerhet, ni skall se att vaxxade med Covid kommer öka stort, vem skall då skuldbeläggas?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Nu har vi nått till det verkliga psykologiska experimentet i verkligheten där människor ges rätten att dela upp andra i önskvärda och icke-önskvärda. C19 har satt sig på hjärnan hos de styrande. Ska det införas vaccinationspass för säsongsinfluensan också eller ska det vara okej att smitta andra med den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in