2021-11-17, 16:01
Medlem
PoljeXs avatar
Om du inte vaccinerat dig så hade du sluppit det ändå.
Vad är det som är svårt att fatta?
Ovaccinerade har inte fått några rekommendationer lyfta alls.

Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Bra, då slipper man årets julbord på jobbet
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Ekot erfar att Folkhälsomyndigheten vill införa vaccinationspass för allmänna sammankomster inomhus över 100 personer.
Detta ska presenteras på en pressträff klockan 15.20. Förslaget väntas träda i kraft 1 december.

Vad blir reaktionerna?
Kommer det fler åtgärder?
Är åtgärden tillräcklig?

Klippa på appen i din mobil. Du får "vaccinpass" inom knappt någon minut.
Vaccinpasset äter heller inte upp din "surfpott" så du blir utan surf resten av månaden, om det är sådant som oroar..

Vad är problemet?
Citera
Medlem
Kommer det även vara möjligt med att uppvisa ett negativt test som vaccinpass?
Citera
2021-11-17, 16:02
Medlem
Talespins avatar
"Fullvaccinerad" kommer att innebära att man måste ha tagit 30 sprutor om några år.

Förstår inte ni vaccinidioter att det aldrig kommer ta slut?

Det här är varför jag inte tänker vaccinera mig. Jag har ingen lust att börja prenumerera på vaccinsprutor.

Frågan är om man ens överlever den femte sprutan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikrodos
Tack. Något säger mig att jag inte missar något särskilt.

Du nämner offermentalitet... Det är normalt sett inget jag tillskriver mig själv. Kan dock tycka att det finns skäl att göra skillnad på offer och offer. Jag varken gnäller eller skuldbelägger någon för att jag råkat ut för en ganska allvarlig biverkning. Men min livskvalité har blivit sämre och nu pratar man om att dessutom begränsa min frihet, trots att jag försökt göra allting rätt. Upplys mig, käre Ap-unge. Vad hade "rätt" mentalitet varit i min situation? Så ska jag göra mitt allra bästa med att ta det till mig.
Du kommer troligtvis inte få passet, och det är för att skydda dig. Du ligger troligtvis ganska högt i riskzonen.
Citera
Medlem
Som vanligt är hyckleriet ett faktum.
Det gäller INTE restauranger, krogar eller universitetsföreläsningar. Inte heller trängselstinna Ikea eller köpcentrum. Men det är jätteviktigt att folk inte kan gå på fotboll eller konsert...
Citera
2021-11-17, 16:03
Medlem
Fyllefyllots avatar
Jag är så jävla arg nu, så fruktansvärt jävla dumt detta.

I skrivande stund vårdas 27 personer på IVA, 27, TJUGO SJU, i HELA Sverige och man pratar om ökning och att ovaccinerade smittar. Hur kan det här öht spridas när typ 90% är fullvaccinerade och varför i helvete sitter vaccinerade och är oroade över att sitta brevid någon som är ovaccinerad på någon teater som det där psykfallet Amanda Lind stod och svamlade om i något svamprus.

Sen sitter det ett gäng journalister där som är höginkomsttagare och utbildade och ingen är förmögen att ställa en rimlig fråga.

Det är så fruktansvärt jävla uppenbart att det här jävla tramset handlar om MAKT och PENGAR.

Sinnessjukt, jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Så arbeta hemifrån-rekommendation är inte bättre än införandet av vaccinpass..
Hur tänker man här?

Och vad har arbeta hemifrån att göra med allmänna sammankomster?
Citera
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroBlindTerry
Får inte ihop det:
-Vaccinens effekt avtar, vad hjälper då passen? Blir ju bara en falsk trygghet.
-Naturlig immunitet har visat sig vara långt bättre skydd, varför inkluderas inte det?
-Testning precis inför event, likt flyg, varför gäller inte det?

Min gissning är att öka kontrollen, sälja sprutor, sakta men säkert dras snaran åt. Vad är nästa intyg? Sverige som var en fridzon i detta lock-downs Europa föll nu.

Såklart, det går ju inte ihop för fem öre. Viktigaste är att du håller käft och tar din spruta och får dina papper så du bevisar att du inte utgör något hot mot de styrande, hur kan nåt vara skumt med detta? fake news!
Citera
Medlem
Vilken enkelspårig debatt. Lena Mellin och Nivette Davod får stå och raljera helt oemotsagda under intervjun. Ha.ha.. vilket jävla skämt det är i Sverige nuförtiden.

Dra åt helvette😡
Citera
2021-11-17, 16:04
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Som vanligt är hyckleriet ett faktum.
Det gäller INTE restauranger, krogar eller universitetsföreläsningar. Inte heller trängselstinna Ikea eller köpcentrum. Men det är jätteviktigt att folk inte kan gå på fotboll eller konsert...
Vaa, gäller det inte krogar och nattklubbar? Hur vet du de?
Citera
2021-11-17, 16:04
Medlem
Futuretraders avatar
hur funkar det nu med universitet/högskola?

i min klass existerar det minst 200 studenter eller kanske mer.
och vid tentamenstillfällen så finns det ca 350 eller mer.

måste ja nu tvingas ta vaccinet ja vill inte det.

var är min rätt madhafuckha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in