Citat:
Ursprungligen postat av
countolaf
Vad "foliehattarna" faktiskt har haft rätt i är implementeringen av vaccinpassen, det är det enda jag har tagit upp, så du behöver inte tillskriva mig alla deras åsikter. Det var inte speciellt längesedan man blev kallad foliehatt bara för att man trodde att vaccinpass ens skulle införas i Sverige, eller användas för något annat än resor. Nu är vi här. Därför är ditt uttalande så jävla korkat, för man behöver inte vara någon Alex Jones-typ för att se trenden med vaccinpass runt om i världen, det räcker med att man tar del av lite nyheter utanför Sverige då och då.
Jag har inte kallat dig för foliehatt. Det var för att undvika det som jag uttryckte mig som jag gjorde och refererade till foliehattar i allmänhet och inte dig specifikt.
De har ylat om en massa saker och det är omöjligt att försöka hålla koll på vad som gäller eftersom det ändras hela tiden. Själv trodde jag inte att vaccinpass skulle införas i någon form eftersom både FoHM och regeringen tidigare har varit emot. Vi har en enormt hög benägenhet att, på helt frivillig basis, vaccinera oss i Sverige och det har, fram till nu, verkat som att de håller den benägenheten högre än kortsiktiga vinster i just den här pandemin.
Nu blev det ändå ganska milt och jag tror inte att det kommer att utökas speciellt mycket men vi får helt enkelt vänta och se.