2021-11-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Vad dom väntar på är att låta smittan dra iväg i höst sedan börjar man testa PCR med minst 40 cykler som gör att alla kommer få positivt för covid-19, sedan stänger man ner och berövar även Svenskarna sin frihet.

Detta är visserligen OT men det behöver bemötas.

Det så kallade Ct-värdet är ett resultat av en PCR-analys och inte en parameter man ställer in. Det indikerar om det finns mycket virus (lågt värde) eller lite virus (högt värde) i det aktuella provet. Positiva resultat med höga Ct-värden tolkas därför med viss försiktighet.

Alla, och i synnerhet de som utför och tolkar PCR-analyser, vet redan om detta och det är bara outbildade foliehattar som fortfarande ylar som gastar om saker de inte förstår.
Citera
2021-11-17, 16:42
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Det står ju klart och tydligt "ELLER INFÖRA DE ÅTGÄRDER SOM FHM REKOMMENDERAR"
Herregud, är folk inte läskunniga längre?

Jag är i högsta grad läskunnig, är du? Läs igen i lugn och ro så får du se om polletten trillar ner, annars kan jag nog inte hjälpa dig.
Citera
2021-11-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ingen behöver tvinga mig till något. Jag är en sann demokrat. Följer alla råd och rekommendationer från staten och deras noggrant utsedda experter.

Att ta sprutan är demokratiskt. Gör man inte det så ställer man sig utanför gemenskapen och samhällets värdegrund. Punkt.

Så om staten säger att du är en sjuk idiot och ska hoppa från närmsta bro imorgon, då gör du det i ett demokratiskt svanhopp?
Citera
2021-11-17, 16:43
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigeunerwurst
Räknas föreläsningar som allmänna sammankomster eller offentliga tillställningar?
Är du på en arbetsplats med över 100 personer som skall gå på någon påkostad kurs och lära sig kommunicera, vara snäll mot varandra, antivuxenmobbarkurs t.e.x så får du antagligen sitta tre meter ifrån de vaccinerade och med gasmaskliknande utstyrsel och fullt frisk dessutom, medan de mobbar dig, eller ha tur att vara med via dator, skönt skulle jag tycka.
Citera
Medlem
Vem har rätt att fråga efter covidbevisen? Kassörskor? Väktare?

Kan jag börja fråga random somalier om dom har covidpass och om inte neka dom tillträde?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nu har vi nått till det verkliga psykologiska experimentet i verkligheten där människor ges rätten att dela upp andra i önskvärda och icke-önskvärda. C19 har satt sig på hjärnan hos de styrande. Ska det införas vaccinationspass för säsongsinfluensan också eller ska det vara okej att smitta andra med den?

Det är helt okej att smitta med säsongsinfluensan, finns inga begränsningar där inte
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Ja, det är ju tyvärr den bistra sanningen. Det är nästan så man hoppas att konspirationsteorierna om att det skulle handla om någon form av avfolkningsvapen stämmer.

Jag har många i nära och kära som fallit för hjärntvätten men bortsett från det är jag nästan där i tanken också. Förbannade idioter.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Totalt irrelevanta stolle vinkling.
Alla får gå på evenemang NU.
Att jubla för att det införs restriktioner så man får gå på evenemang är ett uttryck från en idiot.

Aha, du skrev fel, med "hela tiden" menade du "nu" inte lätt förstå. Bättre skriva det man menar så det går att förstå.
Citera
2021-11-17, 16:44
Avslutad
Någon mer som reagerar på alla nyreggade konton som vaccinhetsar? Verkar vara en del av påverkansoperationen. Även äldre konton men dessa är kända att vara politiska disinformatörer.

Precis som någon klok användare uppgav så är detta en global och koordinerad psykologisk operation för att se hur långt folk är villiga att offra sina friheter och rättigheter.

Grattis till oss som står emot. Det betyder mer än vad ni tror.
Citera
2021-11-17, 16:44
Medlem
iwaalgeudats avatar
Det som många inte verkar förstå är att allt det här är ju bara för att ta fram verktygen så att staten kan kontrollera människor i grupp, tillsammans med polis och väktare då kontrollera om du har rätten att vistas ute eller inte har det. Sen att media och myndigheter dehumaniserar ena sidan är ju inte heller bra i det långa loppet, då det finns otagliga bevis historiskt vad som kan hända sånna gånger.

Så rent hypotetiskt, vad händer om det här aldrig får ett slut? Det kommer bli ännu mer restriktioner, kanske rent utav får du inte längre rösta om du inte har ett vaccinationspass/bevis (samt X antal injektioner för att räknas). Kanske rent utav tar man bort val för "allas bästa". Kanske kommer det en tid då du bara får vistas ute mellan 8-16. Kanske kommer det en tid då du inte längre får studera, eller dina barn gå i skola om du inte har ett sådant pass som är kopplat till din identitet utöver dina vanliga identifikationshandlingar.

Att ge staten mer makt att inskränka folks rättigheter är aldrig något bra (undantaget är extrema situationer som krig, eller om något liknande digerdöden börjar härja, där 70% av alla som blir smittade dör (vilket inte är fallet här överhuvudtaget)). Finns även här otagliga bevis för det historiskt vad som kan hända.
För att tro att det bara är temporärt är väldigt naivt, utan det kommer bara bli mer och mer av samma, då majoriteten accepterar detta, vilket inte är bra.
Det sägs ju att enklaste sättet att kontrollera människor i stor grupp är rädsla, och uppenbarligen stämmer det väldigt bra.
Svårt att införa allt på en gång också, så sakta men säkert så folk vänjer sig fungerar ju bäst.

Och jag kan ju bara tala för mig själv, men det är verkligen inte en värld jag vill ska bli standard, en polis stat där media och företag styr tillsammans med regeringen, över vad som är rätt och fel i deras ögon (där behålla makten till vilket pris som helst blir det viktigaste). Finns ett ord för vad detta kallas.

En mycket skrämmande utveckling inte bara i vårat land men i resten av världen likaså.
Citera
2021-11-17, 16:45
Medlem
Bättre att införa klamydia pass på diskoteken , jävligt många suspekta typer nuförtiden
Citera
2021-11-17, 16:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Det står ju klart och tydligt "ELLER INFÖRA DE ÅTGÄRDER SOM FHM REKOMMENDERAR"
Herregud, är folk inte läskunniga längre?

När ska FHM och vår regering hålla fast vid något som de beslutar om?
Att vara långsiktig i detta land är mer eller mindre omöjligt då regler ändras från vecka till vecka.

Själv är jag vaccinerad med två sprutor och har inget emot att ta en tredje om det krävs. Vi har en säsongsinfluensa varje år där äldre vaccineras varje år så varför ska vaccinet för Covid hålla längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in