2021-11-17, 16:56
Medlem
ZugMaskins avatar
Jag har väl ca 40 min med material från en fest hemma hos onkel. Men det ligger på DV band. Har ingen sån kamera hemma.
Citera
2021-11-17, 16:56
Medlem
Negerhjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Här berättar han lite om Bajsmannen
https://www.youtube.com/watch?v=469g0kECxxs

Ingen av dem som nämns eller hon som pratar är Onkel. Dock är det Onkel på bilden.. Folk snackar så mycket skit.. Alltså det va väl över 15år sedan han bodde Granne med bröderna hårdrock.. Och som han berättade då ville de säga upp kontraktet med honom pga av reparation av fastigheten.. Jag träffar honom inte så ofta men han ser ut precis som han gjorde på slutet av 80talet och dricker fortfarande massa lättöl och 2.8or..
Citera
2021-11-17, 17:05
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhjon
Ingen av dem som nämns eller hon som pratar är Onkel. Dock är det Onkel på bilden.. Folk snackar så mycket skit.. Alltså det va väl över 15år sedan han bodde Granne med bröderna hårdrock.. Och som han berättade då ville de säga upp kontraktet med honom pga av reparation av fastigheten.. Jag träffar honom inte så ofta men han ser ut precis som han gjorde på slutet av 80talet och dricker fortfarande massa lättöl och 2.8or..
Ok kan berätta något mer positivt om han.
Han skulle följa med grabbarna från Necrophobic på reb slutet av 90-talet. Påvägen pissade han i en soptunna på pendeltåget.
Men under självaste repet var han väldigt insatt i musiken. Gav konstruktiv kritik och ska ha varit oerhört vältalig.
Citera
2021-11-17, 17:15
Medlem
Negerhjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Ok kan berätta något mer positivt om han.
Han skulle följa med grabbarna från Necrophobic på reb slutet av 90-talet. Påvägen pissade han i en soptunna på pendeltåget.
Men under självaste repet var han väldigt insatt i musiken. Gav konstruktiv kritik och ska ha varit oerhört vältalig.

Folk tror han är helt urblåst för att han gör sjuka grejer.. Han är smartare än medelsvensson helt klart, och har spelat elgitarr i en massa år, och även arbetat i musikkaffärer.. Alltid varit schysst mot mig, men jag förstår om han provocerar en del folk..
Citera
2021-11-17, 17:18
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Folk tror han är helt urblåst för att han gör sjuka grejer.. Han är smartare än medelsvensson helt klart, och har spelat elgitarr i en massa år, och även arbetat i musikkaffärer.. Alltid varit schysst mot mig, men jag förstår om han provocerar en del folk..
Aldrig träffat honom. Men dom jag känner som gjort det har enbart positiva saker att säga. Kanske att folk är lite obekväma med pajspunkargrejen. Det är inget man kan ta hänsyn till. Mer original i Sverige, tack!
Citera
2021-11-18, 00:21
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Mindes förövrigt historien fel. Dom hade sin grannfejd men branden var något annat. Hoppas det är ok att jag citerar det jag fick i PM:
"Det va i hans egna lägenhet det började och det va i ett vägguttag å inget annat.
Onkel fick ut ersättning via försäkring men blev hemlös på köpet en period.
Dock blev pelle och erik arga då det kunde förstört deras samling när det brann i hans lägenhet."

Okej, det var på så vis. Men det var en ganska kul story ändå.
Citera
2021-11-18, 00:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Vaddå hon? Är det inte Onkel som snackar?
Citera
2021-11-18, 00:34
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Jag har väl ca 40 min med material från en fest hemma hos onkel. Men det ligger på DV band. Har ingen sån kamera hemma.
Fan det skulle vara kul att få se. Onkel är den enda nu levande människan som jag anser är en legend.
Citera
2021-11-18, 10:27
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Fan det skulle vara kul att få se. Onkel är den enda nu levande människan som jag anser är en legend.

Ja jag kollade runt efter gamla DV kameror på tradera. Hittat jag nån för nån femhundring så köper jag och lägger upp på YT.
Citera
2021-11-18, 11:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Ja jag kollade runt efter gamla DV kameror på tradera. Hittat jag nån för nån femhundring så köper jag och lägger upp på YT.
Det låter bra.
Citera
2021-11-18, 20:09
Medlem
Citat:
Mindes förövrigt historien fel. Dom hade sin grannfejd men branden var något annat. Hoppas det är ok att jag citerar det jag fick i PM:
"Det va i hans egna lägenhet det började och det va i ett vägguttag å inget annat.
Onkel fick ut ersättning via försäkring men blev hemlös på köpet en period.
Dock blev pelle och erik arga då det kunde förstört deras samling när det brann i hans lägenhet."

Hehe jag och några polare åkte till Göteborg, måste varit tidigt 2000 tal och skulle på konsert.
Vi bodde på ett vandrarhem, Onkel var givetvis granne med oss. Han sa att hans lägenhet hade brunnit och att han fick bo på vandrarhemmet.
Det han tyckte var mest synd att lägenheten brann, var att hans Aqua LP brann upp 😂
Sedan krökade vi på hembränt och bjöd Onkel, det skulle vi inte ha gjort.
Han blir ju dyngrak på folköl!

Riktigt legend, honom har man stött på många gånger genom åren, sist i Köpenhamn på King Diamond spelningen 2018, då hängde han med Nifelheim bröderna!
Citera
2021-11-19, 09:39
Medlem
Citat:
Vaddå hon? Är det inte Onkel som snackar?

Ingen aning om vad Negerhjon yrar om. Visst är det Onkel som pratar.

Har sprungit på herrn mängder av gånger genom åren och bevittnat det en och det andra. Även varit hemma hos honom ett par gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in