Jag har nu läst flera trådar av det så kallade Covid.
Det finns två lag, ovaccinerade och vaccinerade, lägg märke till att jag inte skrev ”antivaxxer”
Dom vaccinerade drivs mera av rädsla, rädsla för döden. Jag har ett svar till dom som drivs av rädsla för detta. Alla, precis alla på denna jord kommer att dö. Antingen vid 50, 70, eller 89. Detta vet vi, oundvikligt. Låt det sjunka in även fast du är 28? du kommer alltså att dö med familj eller någon vid din sida, eller ensam knall och fall. Tänk… låt det sjunka in… acceptera, detta kommer hända.
Men! Jag ser en polarisering här, där det finns dom som tror på medias och läkemedelsföretagen version. Dvs ta vaccinet, du har större chans att överleva, du blir inte lika sjuk som en ovaccinerad.
Sen har vi dom som inte litar på media eller läkemedelsföretagen, dom väljer en annan väg, ”vaccinet är skadligt” ”du kommer dö i en plötslig död” etc…
Lägg märke till att media kör endast en version, och endast en får komma till tals. Allt annat censureras. Beror det på att Covid är så farligt? hur har alla världens medier gått samman i att förmedla samma version av Covid? Det går alltså att spekulera om dessa saker som plötslig död, biverkningar, eller tvärtom, skydd och säkerhet i evighet. Media gör ju sitt som ni förstår.
Vad är egentligen sant då? Vilken sida har rätt och vad gäller? Vem ska man lita på? många undrar vad som händer? Kommer jag dö i sömnen i morgon eller lever jag till 89? Döden är oundviklig, så släpp den rädslan, alla dör förr eller senare. Spelar absolut ingen roll om du dör vid 30 eller 89.
Om vi ser till vad som faktiskt händer i världen då, hur ser det ut och vad håller på att hända? Släpp allting som media på båda sidor förmedlar och öppna ögonen.
Vad händer i Australien? tex. Ser vi några restriktioner? Ser vi vaccinpass? Kontroller? Vad är det vi ser hålla på att hända runt om i världen?
Går vi mot mer frihet för individen eller mindre? eller går vi mot mer restriktioner och kontroll?
Nu fick ni lite att tänka på, dvs polarisering av ett B lag och A lag har ingen betydelse. Den polariseringen är skapad av medier över hela världen.
Vänd istället blicken mot vad som egentligen sker, vi står vid ett vägval. Mer frihet? eller begränsad frihet.
Ja hoppas ni förstår varför ni är i denna tråd. Ni är här för att käfta med varandra. Det är exakt vad dom vill. Frihet? Eller restriktioner, kontroll.
Vad väljer du? valet är ditt. Litar du på medier och läkemedelsföretag och ser inget som helst problem med mindre frihet, dvs säkerhet före frihet.
Eller litar du inte på dessa, du ser tex att friheten begränsas, restriktioner, pass osv.
Och sist men inte minst, vad har vi lärt oss av historien, dvs den som inte är fabricerad? är det så att den stora massa haft rätt? eller är det så att en mindre massa oberoende av medial kontroll haft rätt genom tidens gång. När grymheter sker, vilka har varnat för det? den stora grå massa påverkad av medial splittring, eller den lilla massan som söker egen fakta och verkligen lägger media osv åt sidan.
Se vad som händer, är det restriktioner för ditt eget bästa? eller är det mer frihet?
När du inser vad svaret är, och när du verkligen ser istället för att lyssna på vad nån säger åt dig att tycka, då vet du svaret.
Tack.