2021-11-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Sök hjälp inom den öppna psykiatrin. KBT terapi skall fungera. Vid första behandlingen får du
titta på en vaccin spruta på avstånd bakom glas. Sedan, steg för steg får du närmare kontakt
och får vid fjärde besöket klappa lite på kanylen.

Säg det till offren som listas här så får du nog lämpligt svar: https://thecovidworld.com/
Citera
2021-11-17, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Det är rätt väg att gå. Ovaccinerade som inte valt att vaccinera sig pga sin egna egoism borde inte få sjukhusvård för Covid-19.

Har du husdjur? Låter du din hund springa runt och smitta andra hundar med Coronaviruset som sedan smittar människor? FHM har "glömt" att berätta att djur och husdjur även sprider Coronaviruset och kan driva fram nya varianter.

https://www.theintelligencer.com/news/article/Animals-are-also-able-to-be-infected-with-16595707.php

https://news.stlpublicradio.org/coronavirus/2021-11-12/lions-jaguars-and-other-cats-at-the-st-louis-zoo-test-positive-for-coronavirus

https://www.cbsnews.com/news/covid-19-deaths-snow-leopards-nebraska-zoo/

https://www.channelnewsasia.com/singapore/covid-19-animals-human-transmission-lions-zoo-night-safari-positive-2307331
Citera
2021-11-17, 11:49
Medlem
Macron I Frankrike tvingar alla över 65år att ta den 3.booster shot trots att deras vaccinpass visar grönt efter 2 redan tagna vax.. on dom vägrar ta den 3.kommer deras pass visa rött
Citera
2021-11-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Macron I Frankrike tvingar alla över 65år att ta den 3.booster shot trots att deras vaccinpass visar grönt efter 2 redan tagna vax.. on dom vägrar ta den 3.kommer deras pass visa rött

Ingen chock direkt, Macron är helt köp av eliten och har en bakgrund från Goldman-Sachs, en ökänd skurkbank. Macron är avskydd i Frankrike.
Citera
2021-11-17, 12:50
Medlem
Nu menar FHM att pga proteststorm så kommer man rekommendera att testa fullt vaccinerade igen.

Så nu kan dom inte skylla på ovaccinerade längre.
Citera
2021-11-17, 12:52
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Nu menar FHM att pga proteststorm så kommer man rekommendera att testa fullt vaccinerade igen.

skönt att höra att dom ändrade detta.
Citera
2021-11-17, 13:05
Medlem
Ursprungligen postat av Razz3l
En dikt av Martin Niemöller, en tysk präst och berömd Hitlermotståndare:

Först kom de för att hämta judarna,
men jag höjde inte min röst
för jag var inte jude.

Sedan kom de för att hämta kommunisterna
för jag var inte kommunist.

Sedan kom de för att hämta socialdemokraterna
för jag var inte socialdemokrat.

Sedan kom de för att hämta fackföreningsfolket
för jag tillhörde inte någon fackförening.

Sedan kom de för att hämta mig
och då fanns det ingen kvar
som kunde tala för mig.”
… [ Visa mindre ]

Bra du tog fram det - Det är på den nivån.

det går ju så bra nu - inga restriktioner - ingen smittspridning att tala om - OCH DÅ vill fhm införa tvångsvaccinering..
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Problemet för staten just nu är att det börjar bli välkänt att vaccinet ger folk blodproppar/hjärtproblem.. så det börjar bli bråttom.

Men först vill man inte göra några åtgärder alls mot coronan, och kommer sen med en enda restriktion - samt ett par tre rekommendationer. Kanske landet med minst åtgärder i Europa?

Sedan kommer man med att barn ska vaccineras - trots att de inte är någon riskgrupp.
Och så kommer denna EXTREMA åtgärden (förslag till åtgärd).

Och det visar sig runtom att vaccinet heller inte stoppar smittan.

Vet du vad - det luktar styrning från annat håll. Av någon annan anledning ! - vill man vaccinera !
Citera
2021-11-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globalist-sossen
Ingen chock direkt, Macron är helt köp av eliten och har en bakgrund från Goldman-Sachs, en ökänd skurkbank. Macron är avskydd i Frankrike.

Kom o tänka på Clintanfilmen "häng dem högt" när jag läste din kommentar
Citera
2021-11-17, 13:28
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vad fjolliga alla är nuförtiden. Gnälla på att det i framtiden kan krävas covidpass för gå på puben eller bio.

Tänk hur det var förr !!

” Under 1700 – och 1800-talen blev det viktigt för myndigheterna att kontrollera så kallat ”löst folk”. Det handlade om vandrarfolken, det vill säga kringvandrande grupper såsom resandefolken. Dessa grupper av människor var ständigt misstänkta för spioneri, stöld och trolldom. Antingen skulle de fördrivas ur landet eller sättas i allmänt arbete. Pass fick nämligen endast utfärdas till människor som var bofasta eller försörjde sig på tillåtet sätt.”
Det var skitbra förr med andra ord. Tattarna sattes i arbete eller åkte ut.

Tycker du det är bättre nu när det sitter löske utanför varje butik och tigger ?
Citera
2021-11-17, 13:30
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Är det samma folkhälsomyndighet som redovisar följande:

"För vecka 42 har hittills 23 bekräftade fall rapporterats avlidna. Av dessa var 3 ovaccinerade."

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/covid-19-veckorapporter/senaste-covidrapporten/

Det bästa är att inte ta del utav någon/ något som skrivs eller talas om bland experter, statistik, journalister, media m.m
Låt dem vara fast i sitt vansinne.
Det går över.

I Sverige talar man dagligen om hur " sjuk du är, eller kan bli "
Hur du ska undvika att dö ( vilket är omöjligt )
Gäller inte enbart covid-19.

Vaccinpasset kan folkhälsomyndigheten stoppa upp i arslet ihop med alla rädda krakar som trots vaccinering är livrädda.
Kan inte vara vidare kul att gå omkring och vara rädd hela dagarna.
Citera
2021-11-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis

I nuvarande läge är det bättre att lägga ner all testning i mitt tycke, med undantag för svåra sjukdomsfall, sjukhuskontakt eller om det möjligen kan finnas andra relevanta skäl som någon kan ange och som framstår som rimliga. Vissa virus eller infektioner kan vara allvarligare för yngre än covid-19, varför rekommenderas inte att testa för detta i så fall?

Är man förkyld så håller man sig hemma och försöker undvika kontakter med andra tills dess man är frisk. Gäller vid alla förkylningar och influensor. Svårare än så är det inte.

Testar man mer så fångas fler covid-fall upp (även falskt positiva, ffa om man använder pcr-test med löjligt många cykler) och alarmisterna kommer då tända på alla cylindrar igen.
Citera
2021-11-17, 13:45
Medlem
Så på vilka grunder ska jag och andra få en digital fotboja eller husarrest? Friska, oskyldiga men bedömda som smutsiga, smittbärare tills du bevisar motsatsen.

Ska polisen gripa dessa _oskyldiga_ människor? Jag tänker bara nämna ehm.. gränsen utan att utveckla vad jag menar, för alla vet vad jag menar.

Kommer bli dålig stämning på polistationerna när deras egna familjer kanske hamnar i en cell.
FHM och fjant-Uffe borde kanske tänka sig för nu. För inte så många år sedan hade jag offrat mitt liv för att försvara det här landet.

Jag lider extra mycket med alla som slitit och omhuldades som hjältar inom vården som nu riskerar att förlora sina jobb. Att sparka vårdpersonal när hela "lockdown och digi-id" hotet är baserat på att "vården" inte skulle klara sig....... va?

Jag tänker inte gå med på någon husarrest. Vi har inget land längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in