2021-11-17, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Så arbeta hemifrån-rekommendation är inte bättre än införandet av vaccinpass..
Hur tänker man här?
Varför ska folk arbeta hemma som tagit vaccin?
.ta vaccinet istället för att gnälla.
Citera
2021-11-17, 15:11
Medlem
5evers avatar
Så Sverige harhade under v44 67% som är vaccinerade.

Trots att man minskat provtagningsfrekvensen för vaccinerade så utgjorde vaccinerade under vecka 44 39% av alla nya bekräftade covid-fall och 76% av alla avlidna i Covid 19. (Fullvaccinerade med 2 veckor sedan sista dosen var 71%)

Vi ser även att andelen genombrottsinfektioner ökar snabbare än vaccinationstäckningen.

I september var vaccinationstäckningen 62% och andelen genombrottsinfektioner var 24.6%
I oktober var vaccinationstäckningen 65% och andelen genombrottsinfektioner var 34.1
Under v44 minskade man provtagningsfrekvensen för vaccinerade men kom ändå upp i 39% covid-smittade med minst en dos (där fullvaccinerade är 67%).

Det ser med andra ord ut som om vaccinets skyddseffekt blir sämre och sämre i ganska rask takt.

I detta sammanhang slutar man med att testa för covid hos vaccinerade och föreslår samtidigt att man ska införa vaccinpass. Det här är inget annat än vansinne med ett starkt os av korruption.
Citera
2021-11-17, 15:12
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gliderposoder
O tomten har semester på Hawaii 11 månader om året
Så brukar det låta när argumenten tar slut.
Citera
2021-11-17, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Så brukar det låta när argumenten tar slut.
Du tillförde ju inget precis heller, så låt oss starta om.

Hur kommer vaccinpass rädda världen?
Citera
2021-11-17, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Fan också, Sverige som varit så hyllade i alternativmedia och stora högerkonton på twitter. Nu är vi på ruta ett igen och återigen kommer kallas för cucklandet nr 1…
Du är ingen vetenskapsman.

Ska bli gött att åka på olika event .
Citera
2021-11-17, 15:13
Medlem
Hamsterbolls avatar
Helt sjukt.

Min son har sin första dansuppvisning i december och vi har redan köpt biljetter. Kommer inte kunna gå på det nu. Samt kommer få avboka restaurangbesök där vi skulle firat (vaccinerad) mormor.
Citera
2021-11-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5ever
Så Sverige harhade under v44 67% som är vaccinerade.

Trots att man minskat provtagningsfrekvensen för vaccinerade så utgjorde vaccinerade under vecka 44 39% av alla nya bekräftade covid-fall och 76% av alla avlidna i Covid 19. (Fullvaccinerade med 2 veckor sedan sista dosen var 71%)

Vi ser även att andelen genombrottsinfektioner ökar snabbare än vaccinationstäckningen.

I september var vaccinationstäckningen 62% och andelen genombrottsinfektioner var 24.6%
I oktober var vaccinationstäckningen 65% och andelen genombrottsinfektioner var 34.1
Under v44 minskade man provtagningsfrekvensen för vaccinerade men kom ändå upp i 39% covid-smittade med minst en dos (där fullvaccinerade är 67%).

Det ser med andra ord ut som om vaccinets skyddseffekt blir sämre och sämre i ganska rask takt.

I detta sammanhang slutar man med att testa för covid hos vaccinerade och föreslår samtidigt att man ska införa vaccinpass. Det här är inget annat än vansinne med ett starkt os av korruption.

Den konsekventa myndigheten tar tillbaka det och börjar testa vaccinerade från och med måndag igen. Det går bra nu…
Citera
Medlem
Det här är helt jävla absurt!

Är man påläst så vet man att det först och främst är totalt jävla ofarligt för normala människor. Detta är en influensa på sin höjd, om ens det går att betrakta som en influensa?
Har man haft covid får man 26 Spikproteiner i sitt immunförsvar, de vaccin som ges ut (som inte ens är ett vaccin egentligen bara här vet inte normala svensken om) består av 1 (!) spikprotein. Det finns forskning som visar att om man har varit smittad jämfört med vaccin innebär en ökning av immunförsvaret med 23x dvs 23 ggr bättre immunförsvar än de som vaccinerat sig eftersom du får bara 1 av 26 spikprotein jämfört med om du blir smittad av covid.

Det andra är att vaccinet inte skyddar mot smittsamhet. Dvs du är EXAKT lika mycket smittsam och du är EXAKT lika intolerant mot smitta om du har vaccinerat dig eller inte. Det enda som skiljer är att du reducerar chansen att hamna på IVA om du är vaccinerad jämfört om du inte är vaccinerad. Däremot om du har antikroppar från covid så är du helt jävla utesluten från IVA mer eller mindre.

Vad vet vi mer, jo FETMA är den absolut största riskfaktorn. De flesta och jag pratar om 99% av alla som dött har varit överviktiga, saknat D-vitamin och varit i 80+ ålder med andra sjukdomar som dragit ner immunförsvaret.

När man vet detta så förstår man att det inte är någon som helst fara. Jag tror att om man tar bort statistiken för fetma, dålig kondition och osunda matvanor så är det 0,00001% chans att man dör oavsett ålder. Tar man även in åldern som en koffecient och sorterar bland folk under 45 typ, så är det i princip 0.0000000001% chans att dö av detta. De som dött och inte haft dessa kriterier har varit extremt otursamma, men man kan inte införa covidpass under de här premisserna enligt mig.

Det vore som att begära hjälm mot asteroidstoft eller blixtnedfall när det regnar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Du är ingen vetenskapsman.

Ska bli gött att åka på olika event .

Jag bryr mig om Sverigebilden, och jag struntar väl i dina event…
Citera
2021-11-17, 15:15
Medlem
Sverige riskerar få tusentals covid-döda till ifall inte vaccinpass införs. Ni måste försöka förstå.
Citera
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
jaha de fick order från utländska makter igen.

tack å lov inte lika illa som i diktatorländerna frankrike och italien och många till men de börjar väl smått för att göra folk vana med kontrollen.

Exakt detta. Det kommer att bli hårdare och hårdare genom inkrement.
Citera
Avslutad
Jag har nu läst flera trådar av det så kallade Covid.

Det finns två lag, ovaccinerade och vaccinerade, lägg märke till att jag inte skrev ”antivaxxer”

Dom vaccinerade drivs mera av rädsla, rädsla för döden. Jag har ett svar till dom som drivs av rädsla för detta. Alla, precis alla på denna jord kommer att dö. Antingen vid 50, 70, eller 89. Detta vet vi, oundvikligt. Låt det sjunka in även fast du är 28? du kommer alltså att dö med familj eller någon vid din sida, eller ensam knall och fall. Tänk… låt det sjunka in… acceptera, detta kommer hända.

Men! Jag ser en polarisering här, där det finns dom som tror på medias och läkemedelsföretagen version. Dvs ta vaccinet, du har större chans att överleva, du blir inte lika sjuk som en ovaccinerad.

Sen har vi dom som inte litar på media eller läkemedelsföretagen, dom väljer en annan väg, ”vaccinet är skadligt” ”du kommer dö i en plötslig död” etc…

Lägg märke till att media kör endast en version, och endast en får komma till tals. Allt annat censureras. Beror det på att Covid är så farligt? hur har alla världens medier gått samman i att förmedla samma version av Covid? Det går alltså att spekulera om dessa saker som plötslig död, biverkningar, eller tvärtom, skydd och säkerhet i evighet. Media gör ju sitt som ni förstår.

Vad är egentligen sant då? Vilken sida har rätt och vad gäller? Vem ska man lita på? många undrar vad som händer? Kommer jag dö i sömnen i morgon eller lever jag till 89? Döden är oundviklig, så släpp den rädslan, alla dör förr eller senare. Spelar absolut ingen roll om du dör vid 30 eller 89.

Om vi ser till vad som faktiskt händer i världen då, hur ser det ut och vad håller på att hända? Släpp allting som media på båda sidor förmedlar och öppna ögonen.

Vad händer i Australien? tex. Ser vi några restriktioner? Ser vi vaccinpass? Kontroller? Vad är det vi ser hålla på att hända runt om i världen?

Går vi mot mer frihet för individen eller mindre? eller går vi mot mer restriktioner och kontroll?

Nu fick ni lite att tänka på, dvs polarisering av ett B lag och A lag har ingen betydelse. Den polariseringen är skapad av medier över hela världen.

Vänd istället blicken mot vad som egentligen sker, vi står vid ett vägval. Mer frihet? eller begränsad frihet.

Ja hoppas ni förstår varför ni är i denna tråd. Ni är här för att käfta med varandra. Det är exakt vad dom vill. Frihet? Eller restriktioner, kontroll.

Vad väljer du? valet är ditt. Litar du på medier och läkemedelsföretag och ser inget som helst problem med mindre frihet, dvs säkerhet före frihet.

Eller litar du inte på dessa, du ser tex att friheten begränsas, restriktioner, pass osv.

Och sist men inte minst, vad har vi lärt oss av historien, dvs den som inte är fabricerad? är det så att den stora massa haft rätt? eller är det så att en mindre massa oberoende av medial kontroll haft rätt genom tidens gång. När grymheter sker, vilka har varnat för det? den stora grå massa påverkad av medial splittring, eller den lilla massan som söker egen fakta och verkligen lägger media osv åt sidan.

Se vad som händer, är det restriktioner för ditt eget bästa? eller är det mer frihet?

När du inser vad svaret är, och när du verkligen ser istället för att lyssna på vad nån säger åt dig att tycka, då vet du svaret.

Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in