2021-11-16, 20:59
Medlem
Knalltorsks avatar
Henko har ju hakat upp sig en del på Dan Berner som enligt Henko körde Exakt24 till hans adress. Henko hänger ut Berner som MÖRDAREN när han är dömd för ett DRÅP 1994… Dessutom på ett äckel och GW har tydligen sagt att Berner är den enda gärningsman han önskat skulle komma undan eftersom den han dräpte var så vidrig. Men Henko being Henko och försöker måla upp denna människa som det ondaste som vandrat i ett par skor. Samtidigt som han är bästis med den föredetta kriminella golbögen Martin Fredriksson (dömd för ett fegt överfall med batong och misstänkt för mordbrand) och runkar till AFA-fantasier…

Intressant korrespondens mellan Berner och GW finns att läsa här: (FB) Cold Case-fall (Dan Berner/Åke Sterner)
Senast redigerad av Knalltorsk 2021-11-16 kl. 21:10.
Citera
2021-11-17, 08:18
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knalltorsk
Henko har ju hakat upp sig en del på Dan Berner som enligt Henko körde Exakt24 till hans adress. Henko hänger ut Berner som MÖRDAREN när han är dömd för ett DRÅP 1994… Dessutom på ett äckel och GW har tydligen sagt att Berner är den enda gärningsman han önskat skulle komma undan eftersom den han dräpte var så vidrig. Men Henko being Henko och försöker måla upp denna människa som det ondaste som vandrat i ett par skor. Samtidigt som han är bästis med den föredetta kriminella golbögen Martin Fredriksson (dömd för ett fegt överfall med batong och misstänkt för mordbrand) och runkar till AFA-fantasier…

Intressant korrespondens mellan Berner och GW finns att läsa här: (FB) Cold Case-fall (Dan Berner/Åke Sterner)

Kul plot twist på Henkos drama med "mördaren i bilen". Jag lyfter på hatten till Berner som väljer att öppna sig på det sättet på Flashback. Mycket intressanta och kvalitativa inlägg som definitivt tar udden av Henkos uppskruvade skräckstory.
Citera
2021-11-17, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Svaret är förstås att Henko ska skita fullständigt i vem jag chattar med. När det gäller hans konflikt med transpersonen har jag inte hängt med i alla turer, men inte ens Henkos anklagelser, sannolikt kraftigt överdrivna i vanlig ordning, visar på att personen skulle gjort något värre än Henko och hans crew sysslar med dagligen i princip. Ett färskt exempel från en diger hög när det gäller pedofilanklagelser.

https://twitter.com/hoverboardist/status/1355277065147265028

(Personen bakom tweeten har för övrigt försökt fixa knark genom mig)

Att det inte förekommit någon hets om att våldta Myra i chatten har redan konstaterats. Det hela kan förstås bero på att han fick (köpte dyrt hoppas jag förstås) en beskuren skärmdump från chatten där kontext och intention inte riktigt framgick, om man ska vara välvillig. Håller det emellertid inte för helt otroligt att han sett hela konversationen och ljuger rakt av. Det har Henko nämligen inga problem med.

Men jag vill gärna passa på att kommentera en annan anklagelse, nämligen att jag skulle ha "tipsat" Daniel Friberg om transpersonens existens i chatten. Svaret är: de kände redan till varandra. Att jag refererade till personen var ett typiskt "duh"-svar. Alla i chatten visste att personen hade en för det mesta ganska ointressant konflikt med Henko vars detaljer vi scrollade förbi.

Såhär i efterhand verkar det som att det var då som Henkos gamla dom från 2001 förmedlades till Avmaskerat. Hade jag känt till det hade jag förstås tipsat med betydligt större entusiasm. Det var en festlig dom som förtjänar större publik, särskilt som han verkar vara exakt samma person idag: är otrogen och får tänderna inslagna men kan inte låta lagen ha sin gilla gång utan måste bara ringa in några tomma hot på fyllan.

Tjugo år och en fack-karriär senare är han fortfarande inte kapabel att göra en polisanmälan, inte ens när han blir "stalkad". Istället sätter han igång en motstalkningskampanj, där personens brottshistorik hängs ut på ett visst forum och i podcasten, där journalister kontaktas på Facebook med fakekonton som vill förmedla samma brottshistorik om en nyhetsmässigt helt ointressant privatperson och där han till sist, enligt eget påstående, gör hembesök hos personen. Sorry Henko men det blev platt fall på arslet rakt mellan stolarna: det lagliga trovärdigheten förbrukas samtidigt som golningar av gamla domar och hembesök hos kvinnor inte rankas särskilt högt i den undre värld som Henko verkar vilja tillhöra.

Jag kan erkänna en liten fuling också: jag valde att ringa Henko när jag visste att han var bakis i hopp om att han skulle förlora självbehärskningen. Det lyckades förstås. Fast frågan är ju om Henko överhuvudtaget är förmögen till självbehärskning. Jag skriver en saklig artikel och han har hittills svarat med tre avsnitt av sin podcast (det senaste på två och en halv timme) med ett fjärde på gång, otaliga twittertrådar och hundratals inlägg på ett annat välkänt forum. Strålande krishantering. Törs man hoppas på ett extrainsatt specialavsnitt av podden där ni går igenom detta flashbackinlägg i två timmar? Eller får jag nöja mig med ännu en twittertråd? (glöm inte att RT:a med IRM:s konto bara, viktigt att detta kommer ut)

Nu har nog Henrik bättrat sig, jag har observerat att han håller en ganska låg profil på Twitter.
Senast redigerad av N.Hamid 2021-11-17 kl. 08:32.
Citera
2021-11-17, 09:43
Medlem
ChipChipChips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Hamid
Alltså vadå ”kopplar ihop”, det som Sven-Gustaf skrev handlade om Henrik. Det är ganska lustigt att du lyckas läsa ut något helt annat ur ett så kort och glasklart inlägg.
Berätta mer! Vad var glasklart?
Citera
2021-11-17, 09:55
Medlem
ChipChipChips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
De drivs (omedvetet?) av konflikten och de vill inte den ska ta slut. De vill inget hellre än att M ska reagera nu och skapa mer gratiscontent. Men de gillar samtidigt att, när det stormar som mest, kunna skrika att de vill bli lämnade ifred.

Haveristerna har alltid fått energi och glädje av en konfliktfylld tillvaro.
Konflikt är en sak. Hembesök, okynnesanmälningar och hot är en annan.
Citera
2021-11-17, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChipChipChip
Konflikt är en sak. Hembesök, okynnesanmälningar och hot är en annan.

Henko gjorde ju själv hembesök hos Twinax - medan Dörris INTE planerade hembesök? Och senare alla 3 brottsdömda vänsterextremister som åkte och skulle "garantera anonymitet" för Glam om han snackade, annars skulle han hängas ut? Hur många andra har hotats med liknande? Både Axel och Henrik är ju dömda för hot.

Och alla anmälningar mot Dörris, de är inte okynnesanmälningar? Eller anmälan av Farrajs tjej som photoshoppade kulhål i pannan på dalmasen? Mm, mm, etc osv.

Är kast med liten sten i glashus en OS-gren för dessa poddare?
Senast redigerad av media876 2021-11-17 kl. 10:20.
Citera
2021-11-17, 10:49
Medlem
Det är mycket ryktesspridning som pågår just nu så innan det utvecklas till en trådsanning som kan leda till obehagliga konsekvenser för personer så får jag väl passa på att återigen dementera att jag skulle vara ”Glam” (på Twitter) och jag är inte heller den person som fick SMSen från Henrik, liksom jag vid varje tillfälle (som jag har har blivit varse om det) har blivit anklagad för att vara L*n*s S*r*d också har dementerat påståendena.

Personen med Twitterkontot är inte heller samma person som den som har fått SMSen från Henrik. Vi är alltså tre olika personer och den som har fått SMSen känner jag inte ens. Den enda som jag har sett påstå att mottagaren av SMSen, ”Glam” och jag skulle vara samma person är Henko, men det är en lögn. Jag skojade på flashback för många år sedan om att jag skulle vara innehavaren av Twitterkontot och det skämtet har levt kvar ömsesidigt mellan oss båda som ett sätt att driva lite med personer som har gjort det till sin livsuppgift att snoka reda på identiteten bakom anonyma konton.

Det är mestadels personen som Henko kallar för ”Glam” som genom åren har blivit beskylld för att vara den ena och den andra personen: Morgan Alling trodde ett tag att det var Aron Flams konto och nån GP-journalist trodde att det var nån R*sm*s W*dstr*nd för att nämna två exempel som jag känner till. Det har förekommit fler teorier men vid varje tillfälle har personen bakom Twitterkontot aktivt dementerat sådan ryktesspridning för att minska den skada som de oskyldiga skulle kunna råka ut för.

Jag har idag på annat sätt varit i kontakt med den person som hade Twitterkontot och han bad mig att här framföra att anledningen till att han har raderat sitt Twitterkonto är att han även denna gång på bästa tänkbara sätt vill skydda den person som anklagas för att vara honom, han såg inte att dementier på Twitter skulle vara ett tänkbart alternativ för att minimera skadan denna gång.

Det här är enda stället som jag kommer att skriva och kommentera denna sak på, då det ändå är meningslöst att diskutera när trovärdigheten vad ett flashback-konto skriver är som den är ..
Senast redigerad av LinusSarud 2021-11-17 kl. 11:07.
Citera
2021-11-17, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knalltorsk

Ytterligare ett exempel på hur stark kontrast det är mellan en normal person som GW och en vidrig person som Henrik. Henriks återgivningar av verkligheten kommer alltid med syftet att åsamka någon annan skada - måste det inte vara påfrestande för samvetet att alltid ha den målsättningen med allt man gör?
Citera
2021-11-17, 12:35
Medlem
ChipChipChips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Henko gjorde ju själv hembesök hos Twinax - medan Dörris INTE planerade hembesök?
Stämmer det verkligen att han gjorde hembesök hos Twinaxe? Dörris däremot har ju öppet skrivit om det.

Citat:
Och senare alla 3 brottsdömda vänsterextremister som åkte och skulle "garantera anonymitet" för Glam om han snackade, annars skulle han hängas ut?
Stämmer det verkligen? Har du belägg för att Glam/Casvaluir ska ha hotats med uthängning om han inte pratade? Av vem, Axel och Henrik?

Citat:
Hur många andra har hotats med liknande?
Jag vet inte. Men du verkar ju veta en hel del, så berätta. Hur många har hotats?

Citat:
Och alla anmälningar mot Dörris, de är inte okynnesanmälningar? Eller anmälan av Farrajs tjej som photoshoppade kulhål i pannan på dalmasen? Mm, mm, etc osv.
Jag tror inte att de är okynnesanmälningar. Men oavsett så ursäktar det inte Dörris beteende. Jag vet inte vem "Farraj" eller hans "tjej" är.

Citat:
Säkert, särskilt om man gillar falska liknelser.
Citera
2021-11-17, 12:50
Medlem
Citat:
Henko gjorde ju själv hembesök hos Twinax - medan Dörris INTE planerade hembesök? Och senare alla 3 brottsdömda vänsterextremister som åkte och skulle "garantera anonymitet" för Glam om han snackade, annars skulle han hängas ut? Hur många andra har hotats med liknande? Både Axel och Henrik är ju dömda för hot.

Vad gäller allt det där så tycker jag att Johannes Nilssons inlägg från i februari fångar Henriks MO ganska väl och senare tilltag av Henrik är väl i stort sett en upprepning av vad som tidigare redan har skett:

Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
När det gäller hans konflikt med transpersonen har jag inte hängt med i alla turer, men inte ens Henkos anklagelser, sannolikt kraftigt överdrivna i vanlig ordning, visar på att personen skulle gjort något värre än Henko och hans crew sysslar med dagligen i princip. […]

Det var en festlig dom som förtjänar större publik, särskilt som han verkar vara exakt samma person idag: är otrogen och får tänderna inslagna men kan inte låta lagen ha sin gilla gång utan måste bara ringa in några tomma hot på fyllan.

Tjugo år och en fack-karriär senare är han fortfarande inte kapabel att göra en polisanmälan, inte ens när han blir "stalkad". Istället sätter han igång en motstalkningskampanj, där personens brottshistorik hängs ut på ett visst forum och i podcasten, där journalister kontaktas på Facebook med fakekonton som vill förmedla samma brottshistorik om en nyhetsmässigt helt ointressant privatperson och där han till sist, enligt eget påstående, gör hembesök hos personen. Sorry Henko men det blev platt fall på arslet rakt mellan stolarna: det lagliga trovärdigheten förbrukas samtidigt som golningar av gamla domar och hembesök hos kvinnor inte rankas särskilt högt i den undre värld som Henko verkar vilja tillhöra. […]

Eller får jag nöja mig med ännu en twittertråd? (glöm inte att RT:a med IRM:s konto bara, viktigt att detta kommer ut)
Citera
2021-11-17, 15:08
Medlem
Knalltorsks avatar
Här låter det som Henko gjorde hembesök.. Eller ämnade att göra det iallafall. https://ibb.co/KwFSHqW
Citera
2021-11-17, 20:16
Medlem
Knalltorsks avatar
Intressanta ämnen i senaste avsnittet. Jag som trodde Henko och Axel var livrädda och ville ha kontaktförbud mot den farlige Dörris. Istället drar de upp den gamla konflikten igen. Jaja, paran och contenten sinar väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in