2022-06-19, 15:17
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsvensk
Jag är ledsen att jag inte kan vara en Axel eller Henrik för dig, som du utan kritiskt tänkande tror på allt de säger utan att säga någonting konkret eller leda någonting i bevis, mer än långa utlägg där de övertalar sina efterblivna fans.

Lev i din förnekelse du.
Att vara vän med någon säger inte så mycket. Jag är vän på FB med Magda Gad. Är hon associerad med mig, min vän? Alltså kvarstår min ursprungsfråga som högst legitim. Du kan inte svara för att du inte har mer. Istället försöker du blanda bort korten.
Citera
2022-06-19, 15:32
Medlem
Tungsvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Att vara vän med någon säger inte så mycket. Jag är vän på FB med Magda Gad. Är hon associerad med mig, min vän? Alltså kvarstår min ursprungsfråga som högst legitim. Du kan inte svara för att du inte har mer. Istället försöker du blanda bort korten.
Eftersom Axel och Henrik själva använder sig av guilty by association som argument, så står de till svars för detta.

Eller vad försöker du säga? Gäller inte samma regler för dem som de dömer andra med?

Det skulle ju vara ett annat sånt där psykopatiskt drag hos dem.
Citera
2022-06-19, 15:33
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Liveavsnittet från Malmö uppfyllde mina fördomar om hur publiken för podden ser ut. Folkpartister med internaliserat självhat som äntligen hittat en plats där de får lov att inte vara helt "tillrättalagda".

Glad att de hittade sin ventil men jag orkade inte mer än första pratan, sen blev det för mycket när publiken skrattade åt minsta lilla sak och började ropa osv.
Sedan kom det upp en till tänkande kvinna på scenen som påstod att Alexander Bard anser att våldtäkt inte existerar, då valde Henko att svara & avslöjade därigenom felet med den egna vrikade synen
"Alexander erkänner inte definitionen av våldtäkt som råde dom 20 senaste åren"
Dvs inkluderandet av hittepå våldtäkterna där kvinnan inte klarat av att säga nej till det villiga patriarkatet varför hon känner sig själsligt våldtagen efter samrådan med värdinnorna
Citera
2022-06-19, 15:50
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Eftersom Axel och Henrik själva använder sig av guilty by association som argument, så står de till svars för detta.

Eller vad försöker du säga? Gäller inte samma regler för dem som de dömer andra med?

Det skulle ju vara ett annat sånt där psykopatiskt drag hos dem.
Det du säger är att du applicerar deras måttstock och kör guilty by association och modus kan vara ett psykopatiskt drag hos personen som använder det, ok. I see; bra att du kan blicka inåt. Det hedrar dig. Man känner sig själv via andra brukar man säga. Jag tror inte du har fler argument så vi avslutar diskussionen.

Fridens liljor

PW
Citera
2022-06-19, 15:55
Medlem
Tungsvensks avatar
Citat:
Det du säger är att du applicerar deras måttstock och kör guilty by association och modus kan vara ett psykopatiskt drag hos personen som använder det, ok. I see; bra att du kan blicka inåt. Det hedrar dig. Man känner sig själv via andra brukar man säga. Jag tror inte du har fler argument så vi avslutar diskussionen.

Fridens liljor

PW
Det kan ju du inbilla dig. Du är totalt okunnig och borde vara tyst om saker du inte känner till.

Du synliggör åter en gång hur du hittar på saker. Istället för att luta dig mot kunskap, så hittar du på saker som inte har någon substans. Det är precis som Axel gör. Fullständigt påhittade saker om beteendemönster osv, som hans fans okritiskt sväljer av det enda skäl att de/ni är efterblivna och tror honom.

Här ger du också sken av att du tror att jag är denna PW igen. Detta blir då en sanning i er klubb med dumskallar. Förstår ni inte att alla som är vuxna nog för att ta avstånd från er faktiskt ser detta? Ni är en grupp efterblivna som hittar på saker och bryter mot lagen. Ni har ingen moral. Ni står inte för några sunda värderingar och det är inte ens en väckarklocka för er när ni blir dömda.
Senast redigerad av Tungsvensk 2022-06-19 kl. 16:19.
Citera
2022-06-19, 16:31
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Det kan ju du inbilla dig. Du är totalt okunnig och borde vara tyst om saker du inte känner till.

Du synliggör åter en gång hur du hittar på saker. Istället för att luta dig mot kunskap, så hittar du på saker som inte har någon substans. Det är precis som Axel gör. Fullständigt påhittade saker om beteendemönster osv, som hans fans okritiskt sväljer av det enda skäl att de/ni är efterblivna och tror honom.

Här ger du också sken av att du tror att jag är denna PW igen. Detta blir då en sanning i er klubb med dumskallar. Förstår ni inte att alla som är vuxna nog för att ta avstånd från er faktiskt ser detta? Ni är en grupp efterblivna som hittar på saker och bryter mot lagen. Ni har ingen moral. Ni står inte för några sunda värderingar och det är inte ens en väckarklocka för er när ni blir dömda.
Det är ju du som insinuerar att jag skulle vara Haveristerna. Vilka är annars ni?

Om deras modus, guilt by association, är felaktigt och på gränsen till psykopatiskt är det väl det också när du anammar det. Förstår du inte det? Du är duktig på att skifta fokus.
Citera
2022-06-19, 16:40
Medlem
Tungsvensks avatar
Citat:
Det är ju du som insinuerar att jag skulle vara Haveristerna. Vilka är annars ni?
Du tillhör deras fanbase i minsta fall. Du försvarar en podcast som sprider lögner och har ett klandervärt beteende. Det gör dig inkluderad.

Citat:
Om deras modus, guilt by association, är felaktigt och på gränsen till psykopatiskt är det väl det också när du anammar det. Förstår du inte det? Du är duktig på att skifta fokus.
Jag förstår att du gärna vill se det så. Det tillhör din sjukdomsbild.
Om någon ger sig på dig i den byhåla där du bor och ger dig en smäll på käften, så är ju knappast du som honom när du slår tillbaka.

Här är det hela tiden Axel och Henko som startar sitt psykopatiska korståg. Att berätta vad de gör och åskådliggöra beteendet för att en idiot som du ska förstå, betyder inte att ansvaret och skulden förs över på mig, eller andra kritiker.

Men du är obildbar och man kan inte förvänta sig att du ska förstå något så elementärt.
Citera
2022-06-19, 19:58
Medlem
Anny Berglin till Henko:
Hej Henrik, känns det inte lite, lite i magen att veta att det nu är tio kvinnor som hört av sig och tackat för att jag vågar kritisera dig? Eller är din självbild så grandios att du inte överhuvudtaget ser nåt annat än att alla har fel, förutom du och de som håller med dig?

Nej men du verkar ju inte någonsin ta till dig av kritik du får. Istället ger du dig på de som kritiserar så de tystnar. Vore det inte skönare att lyssna på kritiken och bli lite...jag vet inte, bättre?

Kritiken du fått i flera år för hur du betett dig och beter dig mot kvinnor, är vad jag syftar på. Det vet du ju. Och det är ingen kritik du kan ha missat eftersom du brukar bemöta den genom att exempelvis rt:a den till dina inte så rara homeboys.

Känns det inte alls minsta lilla jobbigt att kvinnor är rädd för dig? Att de inte VÅGAR kritisera dig längre för de har sett vad konsekvenserna blir? Ser du inte ALLS att du blivit vad du själv brukade kritisera i SD?

https://web.archive.org/web/20210125095640/twitter.com/AnnyBerglin/status/1353642840920829954

Anny Berglin går som katten kring het gröt. Hon tycks beskriva en psykopat utan att själv inse det

Det som kan få en att tvivla på att hon vet vad Henko är läser man i formuleringarna. En psykopat känner inte det minsta. En psykopat självrannsakar aldrig sig själv så frågor som spelar på skam flyger en psykopat över huvet. En psykopat saknar moral och lär sig aldrig något av att bli tillrättavisad. En psykopat struntar helt och hållet i om någon är SD eller S. En psykopat struntar i exakt alla andra förutom sig själv

För en psykopat är sanning färskvara

Ur ”Har du en psykopat på jobbet?” s. 158

Psykopaten ser dig som ett verktyg

Psykopaten lär sig, till skillnad från en normalt utvecklad person, redan från barnsben att kommunicera och knyta kontakt med andra människor från ett intellektuellt plan. Det betyder att psykopaten ser och hör vad andra gör och säger men förstår inte den känslomässiga kopplingen bakom agerandet.
I stället lär sig psykopaten att snabbt göra en lägesanalys för att sätta sig in i vad som sker och vilka konsekvenserna blir på en viss respons, ytligt sett. På så sätt lär sig psykopaten redan som liten vad han eller hon ska säga och göra för att uppnå ett önskat resultat av en viss typ av person i en viss situation utan att ta hänsyn till någon annan än sig själv. Det medför att psykopaten agerar ur ett egoistiskt perspektiv och att andra människor bara har ett värde om de kan skaffa det psykopaten själv vill ha. Psykopaten blir därigenom manipulativ.
När psykopaten har uppnått sitt eftertraktade resultat blir den inblandade parten värdelös och överges. Utan moralisk kompass blir det omöjligt för psykopaten att förstå vad som är fel, ifall någon protesterar. Det medför att psykopaten går vidare i samma spår som om ingenting har hänt.
Citera
2022-06-19, 20:49
Medlem
Alla som försöker prata med eller debattera mot psykopaten Axel Luo Öhman eller psykopaten Henko har inte förstått att herrarna är psykopater eller så vet de inte vad en psykopat är

En psykopat pratar man om och inte med. Man varnar andra för psykopaten. Det är det enda sättet

Det finns sätt att locka fram en psykopats sämsta sidor vid interaktion med en sådan men det är dömt att misslyckas och inte värt risken
Senast redigerad av psykopathenko 2022-06-19 kl. 20:55.
Citera
2022-06-19, 22:18
Medlem
Det är väldigt mycket tjat om ”att vara psykopat” här nu flera dagar i rad från olika konton som ska tipsa om böcker och berätta om hur psykopater fungerar på oförekommen anledning. Kan det vara så att någon gärna vill se sig som en psykopat och har läst massa böcker om hur en sådan är för att kunna tillskriva sig själv det epitetet? Tyvärr funkar inte ens det för dig då en psykopat inte vet att den är psykopat. Det är hela grejen med sjukdomsförloppet oavsett hur många gånger du sett lammen tystnar. Jag är ledsen men inte ens detta klarar du att kvala in på. Har du testat att lägga fokus på en sport eller något? Paddel är väl något som passar perfekt för en man i din ålder/hudfärg/livssituation?
Citera
2022-06-19, 22:18
Medlem
Tungsvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
En psykopat pratar man om och inte med. Man varnar andra för psykopaten. Det är det enda sättet

Hans Asperger forskade på någonting han kallade "autistisk psykopati". Den gamla diagnosen med hans namn är inte som det exempelvis står på wikipedia, ett namn på vad Asperger själv forskade på, utan namnet är mer en hyllning.

Lorna Wing är den som ligger bakom namnet "Aspergers syndrom", men även om hon utmärkte sig inom psykologi, så var hon inte lika bra på att översätta mellan österrikisk tyska och engelska, vilket alltså betyder att även om vissa gemensamheter finns mellan autistisk psykopati och Asperger syndrom, så är det långt ifrån samma sak.

Henrik uppvisar många likheter med Hans Aspergers arbete, medan Axel mer är en klassisk psykopat som Henrik beundrar och försöker att efterlikna.

Citat:
Ursprungligen postat av Pressansvarig
Det är väldigt mycket tjat om ”att vara psykopat” här nu flera dagar i rad från olika konton som ska tipsa om böcker och berätta om hur psykopater fungerar på oförekommen anledning. Kan det vara så att någon gärna vill se sig som en psykopat och har läst massa böcker om hur en sådan är för att kunna tillskriva sig själv det epitetet? Tyvärr funkar inte ens det för dig då en psykopat inte vet att den är psykopat. Det är hela grejen med sjukdomsförloppet oavsett hur många gånger du sett lammen tystnar. Jag är ledsen men inte ens detta klarar du att kvala in på. Har du testat att lägga fokus på en sport eller något? Paddel är väl något som passar perfekt för en man i din ålder/hudfärg/livssituation?
Du är djupt okunnig. Det är ofta som psykopater vet att de är psykopater. De kommer däremot inte att erkänna det. Det du sprider här är felaktiga myter som du säkert läst på Aftonbladet Wellness.

Det klassiska greppet att försöka misstänkliggöra all kunskap som talar emot dig och de vars du är proxy för gör sig åter igen påmind, medan kunniga människor ser hur mycket du gör bort dig. Att du gör bort dig kommer du aldrig att kunna förstå och för alla andra blir det frustrerande. Som att se någon gå allt längre in i ett missbruk.
Senast redigerad av Tungsvensk 2022-06-19 kl. 22:32.
Citera
2022-06-19, 22:45
Medlem
Tungsvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressansvarig
Hur blev du egentligen så ond?
Vanligt hur psykopater ser sanningen som ondska. Därför är sanningen så viktig när man handskas med psykopater. Minsta lilla avvikelse från sanningen kommer att utnyttjas av psykopaten. När psykopaten även har lojala enablers som i det här fallet, med personer som blivit manipulerade att försvara psykopaten, så är det extra viktigt. Den bok som användaren psykopathenko refererar till tar upp hur psykopater fungerar i sociala samspel och är mycket bra på det. Det är dock en populärvetenskaplig bok och inte klinisk, men som referens på Axel och Henkos beteende och även dras följskara är den mycket bra att referera till.

Det blir lite haltande när okunniga människor som inte ens läst på, sen kommer med myter ni läst på Aftonbladet Wellness och tror att ni kan någonting, men knappast har läst några böcker alls inom området.

Det klagas på hur någon skriver mycket och det ska misstänkliggöras. Precis så som psykopater jobbar. Naturligtvis ska det också misstänkliggöras att man läst böcker inom området. När man sedan lyssnar på Henrik som högläser i podcasten, så förstår man dock att Henrik knappt kan läsa. All text som är mer avancerade än ett messenger-meddelande eller SMS är för svår för honom och han hankar sig fram.

Det kanske är därför ni andra också reagerar på för mycket text? Den delen har ju inte alls med psykopati att göra, utan bara för att ni är efterblivna.

Du kallar mig ond, men jag vet alltså en hel del privata saker om främst Axel, men även Henrik som jag håller för mig själv eftersom jag tycker att det gått alltför lång tid sedan dess och för att det är känsliga uppgifter.

Detta hade aldrig Axel och Henrik haft den goda smaken att göra.
Senast redigerad av Tungsvensk 2022-06-19 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in