Citat:
Ursprungligen postat av
Pressansvarig
Hur blev du egentligen så ond?
Vanligt hur psykopater ser sanningen som ondska. Därför är sanningen så viktig när man handskas med psykopater. Minsta lilla avvikelse från sanningen kommer att utnyttjas av psykopaten. När psykopaten även har lojala enablers som i det här fallet, med personer som blivit manipulerade att försvara psykopaten, så är det extra viktigt. Den bok som användaren psykopathenko refererar till tar upp hur psykopater fungerar i sociala samspel och är mycket bra på det. Det är dock en populärvetenskaplig bok och inte klinisk, men som referens på Axel och Henkos beteende och även dras följskara är den mycket bra att referera till.
Det blir lite haltande när okunniga människor som inte ens läst på, sen kommer med myter ni läst på Aftonbladet Wellness och tror att ni kan någonting, men knappast har läst några böcker alls inom området.
Det klagas på hur någon skriver mycket och det ska misstänkliggöras. Precis så som psykopater jobbar. Naturligtvis ska det också misstänkliggöras att man läst böcker inom området. När man sedan lyssnar på Henrik som högläser i podcasten, så förstår man dock att Henrik knappt kan läsa. All text som är mer avancerade än ett messenger-meddelande eller SMS är för svår för honom och han hankar sig fram.
Det kanske är därför ni andra också reagerar på för mycket text? Den delen har ju inte alls med psykopati att göra, utan bara för att ni är efterblivna.
Du kallar mig ond, men jag vet alltså en hel del privata saker om främst Axel, men även Henrik som jag håller för mig själv eftersom jag tycker att det gått alltför lång tid sedan dess och för att det är känsliga uppgifter.
Detta hade aldrig Axel och Henrik haft den goda smaken att göra.