2021-11-17, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Om esb vill verkligen inte sälja, varför tycke hans nya ombudet att Busch skulle gett mer pengar för få genom köpet?
Varför gick esb förra ombud ut om priset var fel om det inte spela någon roll för esb, för han vill väl inte sälja?

Du har rätt om att båda parter acceptera något som t.ex esb säger han inte vill sälja , men det behövs fortfarande man förhandlar och pratar mellan parterna. Något som verkar vara svårt då en parten gjorde det svårt med prata mer med media och sa de hade stängt dörren till Busch.
Du säger hon fick det i underpris och billigt, något som bevisad fel. Samt verkar du glömma bort att det är inte billigt att renovera ett hus som har förfallet.

Du anklagar andra att vara i en sekt och ljuga, handlar mer om du försöker dölja ditt hat mot Busch, för hon är en kvinna och är partiledare över parti du inte gillar.

God dag yxskaft.

Nu ger du genmäle på det du vill uppfatta. Du struntar helt i vad andra personer framför. Vilket jag finner vara samma otäcka metodik i livet som Ebba Busch tillämpar när hon inte hör att Esbjörn Sverige inte vill sälja, trots att hon utfäst på Facebook att han inte behöver göra det.

Jag gillar KD, men inte Ebba Busch som tagit skamgrepp på KD. KD är ett borgerligt parti som behövs för att uppnå regimskifte, men med en ledare som Ebba Busch kommer det in element av värdenihilism i det borgerliga blocket. En sak som kommer göra Sverige till en bananrepublik där det alltid är kaos mellan olika samhällsgrupper. För mig är folk som Ebba Busch en del av samhällsproblemen, inte lösningen.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-11-17 kl. 10:16.
2021-11-17, 10:23
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Vad fan spelar det för roll om dom känner varandra eller inte? Ebba behövde ett formriktigt köpekontrakt och frågade så klart någon hon kände till som jobbar med detta, som dom flesta normalt funtade skulle gjort. Bara avundsjuka sossehjon som du och dina stjärtpolare i BPFC som tror att man inte får ta hjälp av vänner eller kontakter....
Jag är ett "avundsjukt sossehjon" Jag har flera gånger tagit hjälp av min granne mäklaren.
Allt ont kommer inte från allt som inte är höger.
2021-11-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
God dag yxskaft.

Nu ger du genmäle på det du vill uppfatta. Du struntar helt i vad andra personer framför. Vilket jag finner vara samma otäcka metodik i livet som Ebba Busch tillämpar när hon inte hör att Esbjörn Sverige inte vill sälja, trots att hon utfäst på Facebook att han inte behöver göra det.

Jag gillar KD, men inte Ebba Busch som tagit skamgrepp på KD. KD är ett borgerligt parti som behövs för att uppnå regimskifte, men med en ledare som Ebba Busch kommer det in element av värdenihilism i det borgerliga blocket. En sak som kommer göra Sverige till en bananrepublik där det alltid är kaos mellan olika samhällsgrupper. För mig är folk som Ebba Busch en del av samhällsproblemen, inte lösningen.

Om det är någon som struntar i vad folk framför så är det du.
Du anklagar Busch för något som du verkar själv vara. Du verkar själv vilja att Sverige ska bli en bananarepublik med man inte ska bry sig om lagar eller avtal. Du och andra säger det har varit bedrägeri och Busch har pressat Esb. Även när esb i rätten säger själv att han inte blev pressad och ingen, inte ens hans ombud, har sagt eller nämnt bedrägeri.

Om esb vill verkligen inte sälja, varför tycke hans nya ombudet att Busch skulle gett mer pengar för få genom köpet?
Varför gick esb förra ombud ut om priset var fel om det inte spela någon roll för esb, för han vill väl inte sälja?
Hur blir det billigt för Busch när hon är den som renoverar och sanerar?
2021-11-17, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michael1844
Okej. Äldre domar går att få i pappersform på plats, har t.ex. en dom på min dator från Malmö tingsrätt som vann laga kraft på 70-talet. Varför jag undrar om Esbjörn är att jag har hört att han ska vara pedofil, som inte har nämnts i pressen. Ville få det bekräftat om någon vet mer om hans bakgrund?

Välkommen in i tråden, dårarnas paradis.Du platsar verkligen i Ebba gänget. Nu framför du att Esbjön till äventyrs skulle var pedofil, i tillägg till allt annat klandervärt som framförts om honom och folk som står honom nära.

Jag uppfattar att Ni alla vill att Ebba Busch ska bo på den plats hon sett ut, på den fastighet en äldre herre i grannskapet äger. Till ett pris hon själv vill betala för den härlighet hon vill ha.

I detta finns en komponent, där Ebba Busch själv förtalar och skvallrar om Esbjörns ombud, nära och kära till den grad att hon åker dit för brottet, grovt förtal. Du och de andra anhängarna följer er ledare, och det visar hur dåligt föredöme Ebba Busch är, när du nu kommer med pedofilretorik om "fienden".

Det blir löjligt när förtal och smutskastning ska dölja de sanna sakomständigheterna om hur detta köp av fast egendom initierades och skall genomdrivas. Förtal eller bullshit är inte sånt som ersätter rätt köpeskilling.

Det är intressant att det framförs så mycket vidriga saker om alla som inte lyder Ebba Busch. Det handlar om ett köp av fast egendom till underpris, som ska rättfärdigas med smutskastning av den person som avhänds egendomen. Det är bestickande hur en ledare försvaras i dessa oroliga tider när man diskuterar brunsmetning, blå-brunt block i olika omskrivningar där fokus inte landar där fokus hör hemma.

Att en civilrättslig tvist om en fastighet består av så mycket vidriga påståenden om motparten visar på att i sak har Ebba Busch inget att komma med. Om hon som politiker tycker att vissa ekonomiska åtgärder och gärningar är berättigade då de som drabbas är klandervärda pedofiler, kan allt hända i en framtid som ser mörk ut.

Ebba Busch politiska besatthet med pedofili är det vidrigaste knorren på förtalet hon utsatte Esbjörns ombud för. Det visar med tydlighet att hennes privata byk smutsar ner politiken och rättsväsendets integritet.
2021-11-17, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michael1844
Okej. Äldre domar går att få i pappersform på plats, har t.ex. en dom på min dator från Malmö tingsrätt som vann laga kraft på 70-talet. Varför jag undrar om Esbjörn är att jag har hört att han ska vara pedofil, som inte har nämnts i pressen. Ville få det bekräftat om någon vet mer om hans bakgrund?

Nej det finns inget som antyder på att esb är pedofil eller likande.
Hans första ombud var dömd för brott, där vissa har anklagat han för vara pedofil. Finns två trådar om detta. Första ombudet anser sig vara oskyldig.

Så igen. Det finns inget som antyder att esb har gjort något sånt brott.
Enda som är känt gällande brott eller likande är han körde på någon 2019.
2021-11-17, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Då det verkar vara många som inte riktigt insett skillnaden på en förlikning och en stadfästelse, så tog jag fram ett mål där det hela hanterats i domstol. Notera särskilt följande passage

https://lagen.nu/dom/rh/1998:3

Tack för en mycket bra länk. Denna bör alla som på ett seriöst sätt vill diskutera Esbjörns fastighetsförsäljning läsa. Dessutom rekommenderas RH 1995:110 som det refereras till om man följer denna länk. Mycket informativt!
2021-11-17, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Nej det finns inget som antyder på att esb är pedofil eller likande.
Hans första ombud var dömd för brott, där vissa har anklagat han för vara pedofil. Finns två trådar om detta. Första ombudet anser sig vara oskyldig.

Så igen. Det finns inget som antyder att esb har gjort något sånt brott.
Enda som är känt gällande brott eller likande är han körde på någon 2019.
Det som skulle kunna antyda något sådant är att hela tvisten kretsar kring Rättssäkerhetsorganisationen som bildades av Esbjörns förra ombud Binninge efter dennes dom för barnmisshandel och våldtäktsförsök på barnet, Billy Butt som dömdes för flera våldtäkter på unga flickor och Anna Sjödin som dömts för misshandel. I denna organisation bestående av tidigare dömda vålds- och sexualbrottslingar har även Bolins generalfullmaktshavare Pernroth varit aktiv. Så det finns ingenting som är omöjligt i denna soppa.
2021-11-17, 11:41
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Välkommen in i tråden, dårarnas paradis.Du platsar verkligen i Ebba gänget. Nu framför du att Esbjön till äventyrs skulle var pedofil, i tillägg till allt annat klandervärt som framförts om honom och folk som står honom nära.

Jag uppfattar att Ni alla vill att Ebba Busch ska bo på den plats hon sett ut, på den fastighet en äldre herre i grannskapet äger. Till ett pris hon själv vill betala för den härlighet hon vill ha.

I detta finns en komponent, där Ebba Busch själv förtalar och skvallrar om Esbjörns ombud, nära och kära till den grad att hon åker dit för brottet, grovt förtal. Du och de andra anhängarna följer er ledare, och det visar hur dåligt föredöme Ebba Busch är, när du nu kommer med pedofilretorik om "fienden".

Det blir löjligt när förtal och smutskastning ska dölja de sanna sakomständigheterna om hur detta köp av fast egendom initierades och skall genomdrivas. Förtal eller bullshit är inte sånt som ersätter rätt köpeskilling.

Det är intressant att det framförs så mycket vidriga saker om alla som inte lyder Ebba Busch. Det handlar om ett köp av fast egendom till underpris, som ska rättfärdigas med smutskastning av den person som avhänds egendomen. Det är bestickande hur en ledare försvaras i dessa oroliga tider när man diskuterar brunsmetning, blå-brunt block i olika omskrivningar där fokus inte landar där fokus hör hemma.

Att en civilrättslig tvist om en fastighet består av så mycket vidriga påståenden om motparten visar på att i sak har Ebba Busch inget att komma med. Om hon som politiker tycker att vissa ekonomiska åtgärder och gärningar är berättigade då de som drabbas är klandervärda pedofiler, kan allt hända i en framtid som ser mörk ut.

Ebba Busch politiska besatthet med pedofili är det vidrigaste knorren på förtalet hon utsatte Esbjörns ombud för. Det visar med tydlighet att hennes privata byk smutsar ner politiken och rättsväsendets integritet.

Jag anser att Ebba, såväl som vilken köpare som helst, ska ha rätten till den bostad de köpt. Vad gäller prislappen på "härligheten" (hur man nu kan kalla den fastigheten för härlighet är för mig obegripligt), så brukar saker säljas för det pris de kan betinga. Esbjörn, inte Ebba, bestämde prislappen på fastigheten. Ebba valde att godta den.

Sakomständigheterna runt fastighetsköpet är långt ifrån så klara, för oss utomstående, som man kanske skulle vilja ha det. Det verkar vara bara två personer som har varit med under hela processen, så det är svårt att faktiskt veta förloppet. Det är oklarheter kring Esbjörns vilja att sälja. Har han, som ryktet i tråden säger, sonderat läget med andra potentiella köpare? Kollat av marknaden hos mäklare? Visste Ebba att han sonderade en försäljning (via den gemensamma bekanta)? Har han försökt att matcha Ebbas bud med andra budgivare?

Ebbas förtal har väldigt lite att göra med försäljningsprocessen. Dels inträffade den långt efter tillträdesdagen och dels är den inte riktad mot Esbjörn.

Vad gäller gärningar mot klandervärda pedofiler, så finns det inte tillräckligt med ondska som kan drabba en pedofil. En pedofils offer blir aldrig fri från övergreppen, så varför skulle en pedofil få frikort? En pedofil är ingen person att se upp till. Finns ingen pedofil som lever sitt liv, utan att skapa offer runt sig. Möjligtvis en pedofil som går i kloster då.

Ebba är inte besatt av pedofili. Vet inte riktigt var du fått det ifrån, men ser gärna något slags belägg för det. Hon är inte ens besatt av Binninge. Hon svarade bara med samma mynt som Binninge hade hållit på med, dvs smutskastning och upplysning. Nej, jag tycker att hon skulle ha spelat ett bättre spel än så, men jag har all förståelse. Ger man sig in i leken, får man leken tåla, men Binninge började grina när han fick svar på tal.
2021-11-17, 11:42
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
När Krmkr som vanligt inte har några fakta att komma med skriver han så här och tillskriver andra egen påhittade lyten ("varken hjärta eller hjärna" jösses!)

Fastighetstvister skall hanteras av jurister och domar skall komma i domstolar inte av pöbeln. Inte heller skall den klanmentalitet som Krmkr med flera förordar få besluta. Lag och rätt är det enda som gäller annars har vi anarki.

Jag vill passa på att tacka de skribenter (ingen nämnd ingen glömd) som med ett enormt tålamod har förmedlat var lag och rätt föreskriver i en sådan här fastighetstvist. Håll ut! Jag hoppas ni orkar.

Hur går det för er, är du nöjd med dina klanmedlemmskompisar, är de idoga nog i tråden enligt dina mått mätt?
Nu har ni infört en ny invändning emot Esbjörn, dvs att Esbjörn skulle vara en dömd pedofil, det finns tydligen inte ett uns av moral hos er fanatiska Ebba Buschfans, iofs följer ni väl bara er ledares moralkompass så varför blir jag ens förvånad!
Antar att ni alla inte har skolats inom Livets Ord vilket isf skulle vara en liten förmildrande omständighet av ett agerande.

Moral och Etik är vad denna affär bör handla om, eller rättare sagt bristen av Moral och Etik, som partiledare för ett riksdagsparti så finns det ett visst krav på Moral och Etik, denna egenskap saknar er Ebba Busch fullständigt vilket är tragiskt för alla inblandade.
Denna affär stinker brist av moral och etik i sin begynnelse.
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2021-11-17 kl. 12:00.
2021-11-17, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Hur går det för er, är du nöjd med dina klanmedlemmskompisar, är de idoga nog i tråden enligt dina mått mätt?
Nu har ni infört en ny invändning emot Esbjörn, dvs att Esbjörn skulle vara en dömd pedofil, det finns tydligen inte ett uns av moral hos er fanatiska Ebba Buschfans, iofs följer ni väl bara er ledares moralkompass så varför blir jag ens förvånad!
Antar att ni alla inte har skolats inom Livets Ord vilket isf skulle vara en liten förmildrande omständighet av ett agerande.

Moral och Etik är vad denna affär bör handla om, eller rättare sagt bristen av Moral och Etik, som partiledare för ett riksdagsparti så finns det ett visst krav på Moral och Etik, denna egenskap saknar er Ebba Busch fullständigt vilket är tragiskt för alla inblandade.

Det var en person som fråga om det. Gissar personen blanda ihop esb med esb första ombud.
Detta har påpekas av flera.

Det finns inget som antyder att esb har gjort något sånt hemskt.
2021-11-17, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det som skulle kunna antyda något sådant är att hela tvisten kretsar kring Rättssäkerhetsorganisationen som bildades av Esbjörns förra ombud Binninge efter dennes dom för barnmisshandel och våldtäktsförsök på barnet, Billy Butt som dömdes för flera våldtäkter på unga flickor och Anna Sjödin som dömts för misshandel. I denna organisation bestående av tidigare dömda vålds- och sexualbrottslingar har även Bolins generalfullmaktshavare Pernroth varit aktiv. Så det finns ingenting som är omöjligt i denna soppa.

Det må vara, men det har inget med försäljningen av fastigheten att göra.
2021-11-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD

Detta är ett utmärkt exempel på beteende från en person som inte vill att lag och rätt skall råda på den svenska fastighetsmarknaden. Köparen och dess bakgrund är för sunda personer helt ointressant. Det är som vanligt när fakta och sakargument inte kan användas så används yrke och annat, bara det går att fram bringa det hat som hatpredikanterna vill. De namnteckningar Esbjörn skrev på förlikning och köpebrev i närvaro av sin egen advokat och sin "vän" Monica Pernrotn-Lüllma är ointressanta för de talar till köparen fördel och så vill inte hatarna ha det. Hoppas ni alla möter er "Esbjörn" i en fastighetsaffär. Det är ni värda!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in