Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Välkommen in i tråden, dårarnas paradis.Du platsar verkligen i Ebba gänget. Nu framför du att Esbjön till äventyrs skulle var pedofil, i tillägg till allt annat klandervärt som framförts om honom och folk som står honom nära.
Jag uppfattar att Ni alla vill att Ebba Busch ska bo på den plats hon sett ut, på den fastighet en äldre herre i grannskapet äger. Till ett pris hon själv vill betala för den härlighet hon vill ha.
I detta finns en komponent, där Ebba Busch själv förtalar och skvallrar om Esbjörns ombud, nära och kära till den grad att hon åker dit för brottet, grovt förtal. Du och de andra anhängarna följer er ledare, och det visar hur dåligt föredöme Ebba Busch är, när du nu kommer med pedofilretorik om "fienden".
Det blir löjligt när förtal och smutskastning ska dölja de sanna sakomständigheterna om hur detta köp av fast egendom initierades och skall genomdrivas. Förtal eller bullshit är inte sånt som ersätter rätt köpeskilling.
Det är intressant att det framförs så mycket vidriga saker om alla som inte lyder Ebba Busch. Det handlar om ett köp av fast egendom till underpris, som ska rättfärdigas med smutskastning av den person som avhänds egendomen. Det är bestickande hur en ledare försvaras i dessa oroliga tider när man diskuterar brunsmetning, blå-brunt block i olika omskrivningar där fokus inte landar där fokus hör hemma.
Att en civilrättslig tvist om en fastighet består av så mycket vidriga påståenden om motparten visar på att i sak har Ebba Busch inget att komma med. Om hon som politiker tycker att vissa ekonomiska åtgärder och gärningar är berättigade då de som drabbas är klandervärda pedofiler, kan allt hända i en framtid som ser mörk ut.
Ebba Busch politiska besatthet med pedofili är det vidrigaste knorren på förtalet hon utsatte Esbjörns ombud för. Det visar med tydlighet att hennes privata byk smutsar ner politiken och rättsväsendets integritet.
Jag anser att Ebba, såväl som vilken köpare som helst, ska ha rätten till den bostad de köpt. Vad gäller prislappen på "härligheten" (hur man nu kan kalla den fastigheten för härlighet är för mig obegripligt), så brukar saker säljas för det pris de kan betinga. Esbjörn, inte Ebba, bestämde prislappen på fastigheten. Ebba valde att godta den.
Sakomständigheterna runt fastighetsköpet är långt ifrån så klara, för oss utomstående, som man kanske skulle vilja ha det. Det verkar vara bara två personer som har varit med under hela processen, så det är svårt att faktiskt veta förloppet. Det är oklarheter kring Esbjörns vilja att sälja. Har han, som ryktet i tråden säger, sonderat läget med andra potentiella köpare? Kollat av marknaden hos mäklare? Visste Ebba att han sonderade en försäljning (via den gemensamma bekanta)? Har han försökt att matcha Ebbas bud med andra budgivare?
Ebbas förtal har väldigt lite att göra med försäljningsprocessen. Dels inträffade den långt efter tillträdesdagen och dels är den inte riktad mot Esbjörn.
Vad gäller gärningar mot klandervärda pedofiler, så finns det inte tillräckligt med ondska som kan drabba en pedofil. En pedofils offer blir aldrig fri från övergreppen, så varför skulle en pedofil få frikort? En pedofil är ingen person att se upp till. Finns ingen pedofil som lever sitt liv, utan att skapa offer runt sig. Möjligtvis en pedofil som går i kloster då.
Ebba är inte besatt av pedofili. Vet inte riktigt var du fått det ifrån, men ser gärna något slags belägg för det. Hon är inte ens besatt av Binninge. Hon svarade bara med samma mynt som Binninge hade hållit på med, dvs smutskastning och upplysning. Nej, jag tycker att hon skulle ha spelat ett bättre spel än så, men jag har all förståelse. Ger man sig in i leken, får man leken tåla, men Binninge började grina när han fick svar på tal.