2021-11-17, 00:02
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Svaret på din fråga är Margareta Majkgård, hon ger sig inte, hon ska ha dessa fastigheter till varje pris, det får kosta E*björn allt, det skiter hon i.

Men Esbjörn har ju ingen möjlighet att få fastigheten eftersom den numera ägs av Ebba Busch. Så hur mycket än Majkgård "inte ger sig" spelar det ingen roll. Så det finns egentligen ingen vettig förklaring till varför det hela fortgår. Antingen är Esbjörn snurrig och lyssnar inte på sin omgivning eller så är Majkgård juridiskt okunnig.

Jag minns intervjun med Esbjörn i TV4 och där lät det som om han slipat på sin argumentation tillsammans med några/någon annan. Det lät helt enkelt inövat. Men nu?
Senast redigerad av Passepartout 2021-11-17 kl. 00:04.
2021-11-17, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Detta var mycket väl uträknat, planerat av Ebba och syskonen Dietz, Theo har blivit rejält ifrågasatt av sin arbetsgivare Sjönära Fastighetsmäklare.
En onödig lögn i mina ögon är att inte Theo och Ebba kände varandra innan, det finns bevis på de umgåtts vid ett flertal tillfällen, men ingen i denna bedrägeritrio kunde väl tro att de skulle bli synade.

Helt sant, Ebba, Theo och Margoux ingår i en liten trio där dom festar, skryter, köper hus och postar allt i poddar och på Instagram.

Margoux köpte ju ett hus i Sydafrika nyligen som, hoppsan, brann ner samtidigt som hon står utanför och filmar medan hon skrattar.
Verkar som att hon får bygga sitt alldeles nya drömhus ovanpå askan.

Allt berättas i den incestuösa podden hon har med sin bror Theo, och vilken slump att han blir inkopplad som hjälp när Ebba behöver köpa ett hus från en gamling som inte vill sälja.

Hon ställde ju upp som vigselförrättare till familjen tidigare och tjänster måste ju återgäldas.

Denna affär hade inte varit genomförbar utan "älskade Theo"
Senast redigerad av Robokopf 2021-11-17 kl. 00:24.
2021-11-17, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Då kan man spekulera i möjligheten att Esbjörn och hans anhang hela tiden har planerat att gå denna vägen med ett överklagande av stadfästelsen, enbart för att skapa så mycket oreda som möjligt.
Det är väl helt i linje med den "briljanta" idén om att hänga ut Ebba i media så hon skulle ge med sig som de kokade ihop i den där facebook-gruppen... Synd bara att det avslöjades.
Ju längre det här valsar runt desto bättre i deras mening
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Varför skulle Esbjörn begära stadfästelse på en förlikning han inte ville ha från första början?
Där har Esbjörn ännu en fråga som han sannolikt kommer att behöva ge jäkligt bra svar på.
Den frågan och varför han i MuF på en rak fråga svarar att "han ville sälja och skrev på av fri vilja".
men hela anledningen till att de sitter där är att han innan MuF påstår sig inte vilja sälja vare sig då eller nu och att han "tvingades" skriva på. Efter detta så är han åter igen på samma spår som innan

Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Vem har generalfullmakt över Esb?
Finns något sådant så får han väl inte sitta ensam med Ebba och hennes kompisar och skriva över sin egendom

Det framgår i tråden, men eftersom folk är slöa: MPL
Denna generalfullmakt har dock nyttjats ytterst sparsamt (dvs inte alls) i det här ärendet (vad jag sett)

Det man bör fråga sig är varför den ens finns och i så fall vad den har använts till och om Esbjörn har varit medveten om det
2021-11-17, 00:57
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Men Esbjörn har ju ingen möjlighet att få fastigheten eftersom den numera ägs av Ebba Busch. Så hur mycket än Majkgård "inte ger sig" spelar det ingen roll. Så det finns egentligen ingen vettig förklaring till varför det hela fortgår. Antingen är Esbjörn snurrig och lyssnar inte på sin omgivning eller så är Majkgård juridiskt okunnig.

Jag minns intervjun med Esbjörn i TV4 och där lät det som om han slipat på sin argumentation tillsammans med några/någon annan. Det lät helt enkelt inövat. Men nu?
Det är onekligen en ganska sjaskig historia.

Min gissning är att de försöker klämma ur Ebba mer pengar, det har nu blivit smärtsamt uppenbart iaf för Majkgård vad detta kalas har kostat, Esbjörn håll eventuellt fortfarande utanför.
Förhoppningen är nog att Ebba med hot om försening, skall betala mer för fastigheten och att Esbjörn på detta vis skall få tillbaka en del av sina utgifter.
2021-11-17, 01:04
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Det är onekligen en ganska sjaskig historia.

Min gissning är att de försöker klämma ur Ebba mer pengar, det har nu blivit smärtsamt uppenbart iaf för Majkgård vad detta kalas har kostat, Esbjörn håll eventuellt fortfarande utanför.
Förhoppningen är nog att Ebba med hot om försening, skall betala mer för fastigheten och att Esbjörn på detta vis skall få tillbaka en del av sina utgifter.

Försening av vad? Majkgård/Esbjörn et al har inget för det, därför är det hela så underligt. Vad jag förstår är affären avklarad juridiskt och Ebba har lagfart och köpekontrakt så det finns väl inget att hota med?
2021-11-17, 01:45
Medlem
Ett litet sidospår bara..
Fick för mig att försöka reda ut Esbjörns boende(n) med tanke på att det nämnts minst 2 bostadsrätter i tråden varav en har sålts.

Enligt detta dokument https://anonfiles.com/l5v3Y16duf/Uppsala_TR_T_8555-20_Aktbil_24_Folkbokf_ringsadress_pdf så var han 2021-01-08 folkbokförd i Västerås

men enligt ratsit (https://www.ratsit.se/19390510-Esbjorn_Alvar_Axel_Dedekind_Bolin_Uppsala/tJ9yPNDQ8guE_9d_28QLjEDtpxYUAv0SRWFqf5UTh_s) så folkbokfördes han 2020-12-01 på Höganäsgatan i Uppsala, vilket är den adress som förekommer senare i alla handlingar.

Lite märkligt att skatteverket inte hade koll på vart han borde varit folkbokförd vid det datumet, eller lyckades han förhala folkbokföringen.....

Kollar man den tidigare adressen i Västerås på exempelvis ratsit så verkar ingen bo i den gamla lägenheten (alternativt någon med skyddad identitet bor där)
Senast redigerad av rhdf 2021-11-17 kl. 01:48.
2021-11-17, 03:49
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Försening av vad? Majkgård/Esbjörn et al har inget för det, därför är det hela så underligt. Vad jag förstår är affären avklarad juridiskt och Ebba har lagfart och köpekontrakt så det finns väl inget att hota med?
De trodde nog att de kunde försena mer, än vad de verkar kunna göra.
2021-11-17, 06:44
Medlem
Har Esbjörn en dom eller flera domar på sig från Uppsala tingsrätt?
2021-11-17, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michael1844
Han höll ju på att köra ihjäl en kvinnlig cyklist och för det dömdes han.
2021-11-17, 08:16
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michael1844

Han förekommer bara en gång i Lexbase, men ev äldre domar är väl inte synliga.
2021-11-17, 08:20
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Ett litet sidospår bara..
Fick för mig att försöka reda ut Esbjörns boende(n) med tanke på att det nämnts minst 2 bostadsrätter i tråden varav en har sålts.

Enligt detta dokument https://anonfiles.com/l5v3Y16duf/Uppsala_TR_T_8555-20_Aktbil_24_Folkbokf_ringsadress_pdf så var han 2021-01-08 folkbokförd i Västerås

men enligt ratsit (https://www.ratsit.se/19390510-Esbjorn_Alvar_Axel_Dedekind_Bolin_Uppsala/tJ9yPNDQ8guE_9d_28QLjEDtpxYUAv0SRWFqf5UTh_s) så folkbokfördes han 2020-12-01 på Höganäsgatan i Uppsala, vilket är den adress som förekommer senare i alla handlingar.

Lite märkligt att skatteverket inte hade koll på vart han borde varit folkbokförd vid det datumet, eller lyckades han förhala folkbokföringen.....

Kollar man den tidigare adressen i Västerås på exempelvis ratsit så verkar ingen bo i den gamla lägenheten (alternativt någon med skyddad identitet bor där)

Det bor säkert någon i lägenhet i Västerås. Finns folk som vill gå under jorden och inte vara synliga. Esbjörns fd ombud Binninge var osynlig och bodde svart i många år och blev inte synlig förrän han blev uppmärksammad i detta målet.
2021-11-17, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Han förekommer bara en gång i Lexbase, men ev äldre domar är väl inte synliga.

Okej. Äldre domar går att få i pappersform på plats, har t.ex. en dom på min dator från Malmö tingsrätt som vann laga kraft på 70-talet. Varför jag undrar om Esbjörn är att jag har hört att han ska vara pedofil, som inte har nämnts i pressen. Ville få det bekräftat om någon vet mer om hans bakgrund?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in