2021-11-16, 14:19
Medlem
Är rapporteringen (expressens) från rättegången slut för dagen? Klickade precis på länken men fick då endast upp artikeln och inte själva live-feeden.
Citera
2021-11-16, 14:27
Medlem
Det är inte så konstigt att killen inte vill berätta detaljer, inte så att han kommer få någon tacksamhet för det heller. Killen är dömd som en tomte vilket han är. Han kommer med all säkerhet att ducka och kvida så mycket som möjligt för att slipa ta ansvar för mordet. Frågan är också var är Psykratrin är i det här fallet eller var i det senaste fallet där en kille mördarde sin vårdare trots stalking etc. Jag jobbar inom psykratrin, har sett hur man sätter en liten psykundersökning. Min känsla är att samhället är i stort sett oförmögen att hindra tomtar att begå illdåd. Givetvis skulle jag inte heller vilja ha någon Stasį samhälle heller när man bevakar varje individ. Men kvaliteten och organisationen kring människor som står i risk att begå dumheter är klen.
Citera
2021-11-16, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Är rapporteringen (expressens) från rättegången slut för dagen? Klickade precis på länken men fick då endast upp artikeln och inte själva live-feeden.
Ja, den är slut för dagen.
Citera
2021-11-16, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Personligen tror jag bara han har ett begåvningshandikapp och möjligen alkoholskada. I stunden var han dessutom skitfull. Men en ruspåverkad psykos, om det nu var en sådan, räknas inte. Så jag tror på fängelsepåföljd. Men RPUn kanske visar annat. Vi får se.

Jag tror som du, att han har ett begåvningshandikapp.
Får väl på skallen nu, men jag fick känslan av att kanske så även var ställt med BO om än knappt märkbart?
Det kändes som att det var det som förde denna lilla udda klick av vänner samman? Annars begriper jag inte riktigt varför de här personerna skulle umgås än mindre ha en slags sexuell relation?
Citera
2021-11-16, 14:56
Medlem
BoISarens avatar
Det var så synd om stackars Philip idag. Han blev ju mobbad...
Det kom till och med lite tårar

Han tog själv upp att det hela kanske "berodde på en störning".
Citera
2021-11-16, 15:11
Medlem
vizsofiuss avatar
Ni får gärna rätta mig om jag har fel, men är det inte så att Elin och Philip är typ "KK" och att Philip vill mer. Elin har börjat träffat Conny och är "KK" med honom med och att det är det som får honom att spåra ur? (Jag har inte läst allt så rätta mig gärna..)
Citera
2021-11-16, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Får väl på skallen nu, men jag fick känslan av att kanske så även var ställt med BO om än knappt märkbart?
Det kändes som att det var det som förde denna lilla udda klick av vänner samman? Annars begriper jag inte riktigt varför de här personerna skulle umgås än mindre ha en slags sexuell relation?
Håller med. Jobbat som kontaktperson till människor som påminner om dessa, krävs ej jättemkt för att få nån form LLS.
Finns ju miljontals människor som är "ännu mindre" begåvade än dessa som inte utför våldsdåd, så handlingen är fruktansvärd i vilket fall.
Citera
2021-11-16, 15:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag är helt inne på din linje, både lite svaga och udda. Trist att de inte hade känslor för varandra, båda två...
Citera
2021-11-16, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag är helt inne på din linje, både lite svaga och udda. Trist att de inte hade känslor för varandra, båda två...

Titta på bilderna från husbilen/huset. Hade jag som Elin kommit in i en sådan miljö så hade jag nog dragit mig undan den personen illa kvickt.
Citera
2021-11-16, 15:34
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Titta på bilderna från husbilen/huset. Hade jag som Elin kommit in i en sådan miljö så hade jag nog dragit mig undan den personen illa kvickt.
Men, man har olika preferenser. Jag vet många ungdomar ute på landet som bor riktigt risigt, i både hus, uthus och husvagnar. Personligen hade jag nog tyckt det var lite mysigt, och spännande, att besöka en 27-årig tilltufsad kvinna som bjöd mig på sprit och "Sanning eller konka"*, när jag var 18 år...

Edit: Skulle tycka det vore mysigt nu också, förresten
Citera
2021-11-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Men, man har olika preferenser. Jag vet många ungdomar ute på landet som bor riktigt risigt, i både hus, uthus och husvagnar. Personligen hade jag nog tyckt det var lite mysigt, och spännande, att besöka en 27-årig tilltufsad kvinna som bjöd mig på sprit och "Sanning eller konka"*, när jag var 18 år...

Kanske det...Kanske är det skillnad i preferens, men ingen person i min umgängeskrets skulle vara särskilt sugen på att sitta i den husbilen dag ut och dag in och supa.
Citera
2021-11-16, 15:37
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Kanske det...Kanske är det skillnad i preferens, men ingen person i min umgängeskrets skulle vara särskilt sugen på att sitta i den husbilen dag ut och dag in och supa.
Jag tippar på att hon led av långvarig depression, och då är ju livslusten ganska så bortblåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in