2021-04-04, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Med dina kommentarer om MGMs utseende deltar du i en macho-mobbningskultur som troligen bidragit till att allt detta skett. Det är det som gör dina uttalanden så osmakliga. Bara en variant av alla haha, han kunde inte få en tjej, men det kan jag!-inlägg.

Din syn är människoföraktande. Och det är särskilt opassande just i en mordtråd.

Tro mig eller inte, men detta är första gången jag kommenterar någons utseende på Flashback, jag fick bara nog av att se ännu ett äckel till man mörda en 18-åring.
Jag kommenterar givetvis inte, som en normal människa, män eller kvinnors utseende i vardagen, jag vet mycket väl att det bidrar till att samhället ser ut som det gör idag, till en viss del.

Såklart så har Philip i sitt liv fått höra att han annorlunda, oattraktiv och kanske konstigt. Vilket kanske har påverkat honom, vad vet vi? Däremot så har Philip också haft flickvänner som han säker tyckt varit 10/10 tjejer, bland annat Elin. Dessa kvinnor han varit med har säkert beundrat honom, gett honom uppmärksamhet och som också tyckt att han varit attraktiv. Jag utgår från att man tycker att ens partner är det.

Men visst, han precis som många andra har fått negativa kommentarer om sitt utseende i sitt liv men han har också fått det motsatta. Uppenbarligen så fick han ju någon form av bekräftelse från Elin, ändå är hon mördad. Kanske för att hon slutade ge honom det han behövde, vi vet inte ännu.

Men jag håller med, det var onödigt att kommentera hans utseende även om jag fortfarande står fast vid vad jag tycker. Han är ett odrägligt svin.
Citera
2021-04-04, 00:24
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Är man normalt funtad klarar man av det svaret utan att slå ihjäl någon.

Visst, normalt funtad

Men en del är ju inte det.. Normalt Funtade..
Citera
2021-04-04, 00:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
Tro mig eller inte, men detta är första gången jag kommenterar någons utseende på Flashback, jag fick bara nog av att se ännu ett äckel till man mörda en 18-åring.
Jag kommenterar givetvis inte, som en normal människa, män eller kvinnors utseende i vardagen, jag vet mycket väl att det bidrar till att samhället ser ut som det gör idag, till en viss del.

Såklart så har Philip i sitt liv fått höra att han annorlunda, oattraktiv och kanske konstigt. Vilket kanske har påverkat honom, vad vet vi? Däremot så har Philip också haft flickvänner som han säker tyckt varit 10/10 tjejer, bland annat Elin. Dessa kvinnor han varit med har säkert beundrat honom, gett honom uppmärksamhet och som också tyckt att han varit attraktiv. Jag utgår från att man tycker att ens partner är det.

Men visst, han precis som många andra har fått negativa kommentarer om sitt utseende i sitt liv men han har också fått det motsatta. Uppenbarligen så fick han ju någon form av bekräftelse från Elin, ändå är hon mördad. Kanske för att hon slutade ge honom det han behövde, vi vet inte ännu.

Men jag håller med, det var onödigt att kommentera hans utseende även om jag fortfarande står fast vid vad jag tycker. Han är ett odrägligt svin.

Ett bra inlägg; här kan jag hålla med om allt. Ja, visst är det deprimerande att tvingas läsa om detta. Mycket sorgligt.

Tycker för övrigt killen ser rätt alldaglig ut. Knappast där felet låg. Sällan det är så (alltså att utseendet är så illa att någon tvingas till komplett socialt utanskap.) Men visst, ser man honom med vetskap om vad han gjort fylls man av andra känslor än om det bara var en vanlig svenne som inte gjort något.
Citera
2021-04-04, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag tror nog också det

Sanning och konsekvens:
I fyllan och villan:

Typ:
Du din lilla pygmé
Din lilla snopp fyller inte ens min snippa.

Vilken kille klarar av det svaret?
Frågan om hon hade varit otrogen tycks varit den utlösande faktor. Om nu den uppgiften stämmer ?
Vad som än skedde innan eller i samband med dödandet, så hade GM ett val. Det hade räckt med att kasta ut henne från husbilen. Då hade båda kunnat fira påsk bland nära och kära.
Nu valde han det mest idiotiska alternativet och lär få sitta fängslad ett tag framöver.
Citera
2021-04-04, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisfarmor
känns som bo:s föräldrar är väldigt frånvarande. systern har ju delat både efterlysningar och sedmera hyllningar filitigt. föräldrarna verkar inte lika gla i kändisskapet. vet någon hur bo:s familjesituation såg ut? bodde hon hemma?

Kan ju vara att de inte har Facebook el Instagram? Jag har aldrig haft fb, ett av mina barn har inte det. Elins syster har ju uppenbarligen och har skrivit där. Det tas så förgivet idag att alla finns på sociala medier. Har två kolleger i 25-28årsåldern, de har ingenting heller för de tycker allt kretsar kring det och är helt ointresserade. Och de är ju uppväxta med sånt.
Hennes föräldrar och syskon har förhoppningsvis nån som finns hos dem och hjälper dem att orka vidare 💔
Man sörjer ju inte mindre för att man inte visar det i media tänker jag.....
Citera
2021-04-04, 00:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Frågan om hon hade varit otrogen tycks varit den utlösande faktor. Om nu den uppgiften stämmer ?
Vad som än skedde innan eller i samband med dödandet, så hade GM ett val. Det hade räckt med att kasta ut henne från husbilen. Då hade båda kunnat fira påsk bland nära och kära.
Nu valde han det mest idiotiska alternativet och lär få sitta fängslad ett tag framöver.

Problemet är att sådana uppgifter i allra "bästa" fall kommer från MGM, och honom kan vi inte lita på för fem öre. Mer troligt är väl att de flesta dylika uppgifter kommer från folk som försöker sig på kvalificerade gissningar eller bara fabulerar.

Elins version kommer vi tyvärr aldrig att få höra.
Citera
2021-04-04, 01:05
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Läste detta inlägget på sociala medier under dagen. Hur vida det är sant eller inte låter jag vara osagt, jag återberättar bara vad jag läst. Enligt personen som publicerat inlägget så är hen också nära vän till både misstänkt gärningsman och offret.

Detta ska alltså vara hela händelseförloppet enligt hen.

Vad som har hänt, det vet endast gärningsmannen, antingen så har man tillgång till förhörsprotokollen, eller så är man en lögnare som sprider detta.
Citera
2021-04-04, 01:05
Medlem
sverjevenns avatar
Ännu en (halv?-)idiot som berövar en människa livet. ("-men det var inte meningen, jag är så dum i huvudet så jag fattar inte att en människa dör om man dödar henne"...)

Kommer väl spela ut alla ess om sina svårigheter och diagnoser för att slippa så mycket som möjligt av sitt straff. Och sen då? Försörjas av våra skattepengar hela livet, aldrig bidra med någonting vettigt till samhället. Känns som att det räcker med sånt här avskräde nu. Skräpmänniska!
(-Nej, jag tycker inte synd om fanskapet och jag vill inte att det ska daltas och gullas med dylikt patrask!)

Dom det är synd om, och som bör få all hjälp och stöd som går att uppbringa är ju naturligtvis flickans anhöriga som måste genomlida ett helvete ingen kan föreställa sig.
Citera
2021-04-04, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisfarmor
känns som bo:s föräldrar är väldigt frånvarande. systern har ju delat både efterlysningar och sedmera hyllningar filitigt. föräldrarna verkar inte lika gla i kändisskapet. vet någon hur bo:s familjesituation såg ut? bodde hon hemma?

Spelar det någon roll huruvida BO bodde hemma, på camping eller studentkorridor? Hon blev ändå mördad av en horunge som knappt skulle få ligga om han betalade för det. Varför skulle BO:s föräldrar vara frånvarande, bara för att (enligt min uppfattning/ tolkning av ditt inlägg) inte delar något på Facebook relaterat till att deras dotter blev mördad? Och kändisskap? Vem fan skulle vilja bli rikskänd pga. att ens dotter blev mördad?
Citera
2021-04-04, 02:52
Medlem
Här är bra uttalanden från FB

https://m.facebook.com/expressen/posts/10158554494720345
Citera
2021-04-04, 02:58
Medlem
Kan tänka mig att GM är en aggresiv person om man tänker tillbaka på denna politiken som denna artikeln beskriver.

Artikel om GM

26-årig SD-sympatisör häktad för mordet i Höör

https://aktuelltfokus.se/26-arig-sd-sympatisor-haktad-for-mordet-i-hoor/
Citera
2021-04-04, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jurgenmacho
Spelar det någon roll huruvida BO bodde hemma, på camping eller studentkorridor? Hon blev ändå mördad av en horunge som knappt skulle få ligga om han betalade för det. Varför skulle BO:s föräldrar vara frånvarande, bara för att (enligt min uppfattning/ tolkning av ditt inlägg) inte delar något på Facebook relaterat till att deras dotter blev mördad? Och kändisskap? Vem fan skulle vilja bli rikskänd pga. att ens dotter blev mördad?

Om BO kände sig rädd och bekymrad över kontakterna med GM varför i allsin dar fortsatte BO att träffa GM.

https://m.facebook.com/expressen/posts/10158554494720345

Jag har själv råkat ut för en person som var fruktansvärt kontrollerande och svartsjuk.

Jag slutade upp med att fortsätta att träffa denna personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in