2021-03-31, 00:50
Medlem
Troians avatar
Polisen skriver att en 18-åring kvinna i Höör att är försvunnen, sedan hon lämnat en väns bostad vid 02-tiden på natten den 30 mars. Lite ovanlig tid att försvinna på, kan jag tycka.

Citat:
Polisen söker efter en 18-årig kvinna som har lämnat en väns bostad på Möllevägen vid 02-tiden i natt. Kvinnan är cirka 160 centimeter lång, har brunsvart hår och glasögon. Vid tiden för försvinnandet var hon troligtvis klädd i ett par mönstrade byxor, svart jacka, svarta sneakers med vita detaljer och en t-shirt med Musse Pigg på.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...n-person-hoor/

Vet vi något mer?
Citera
2021-03-31, 01:28
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Polisen skriver att en 18-åring kvinna i Höör att är försvunnen, sedan hon lämnat en väns bostad vid 02-tiden på natten den 30 mars. Lite ovanlig tid att försvinna på, kan jag tycka.

Vet vi något mer?

Hittar inte mer info ang detta, troligtvis kommer mer fram imorgon. Har hon valt att ta livet av sig borde det inte vara svårt att hitta henne i lilla Höör. Vore intressant att veta ifall hon lämnade i bil alt till fots. Vilket självklart har betydelse ifall man hon kunnat ta sig från Höör så sent. Visst kan hon ha tagit taxi, men hur många 18-ringar har råd till det? Liftat ja, ev råkat hamna i fel bil.
Bara man läser ”försvunnen och Höör” i samma mening tänker man det värsta.
Citera
2021-03-31, 02:18
Medlem
AngelsKit-V.47s avatar
Citat:

Vet vi något mer?
https://www.sydsvenskan.se/2021-03-3...oor-forsvunnen
Citera
2021-03-31, 02:29
Medlem
Hustlelifes avatar
Citat:

Vet vi något mer?

Skrämmande faktiskt =\....
Citera
2021-03-31, 03:33
Citat:
Ursprungligen postat av Persson2021
Om man ska kunna förstå vad som hänt så måste man veta om hon var tjock eller smal. Var hon fet så har hon tagit livet eller råkat ut för en olycka. Var hon smal så blev hon våldtagen och därefter mördad.
Det finns bild på henne , jag tycker att hon ser ut att vara som vilken ung kvinna som helst.
Vet man vilket (nr på gatan hon försvann ifrån)?
Citera
2021-03-31, 03:41
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Det finns bild på henne , jag tycker att hon ser ut att vara som vilken ung kvinna som helst.

Varför jag undrar är att man därifrån har centrum för en i första hand 500 meters diameter som sökområde..
Citera
2021-03-31, 03:41
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Ja som nån skrev ovan så är ju inte försvunnen och Höör i samma mening något som ger positiva vibbar sett till historien.

Jag såg att polisen även delat en bild på henne på länken som postades tidigare.
Jag gissar att polisen gjort en mobilpejling vid det här laget och att hennes mobil är avstängd.

Vad som än hänt så får jag inga positiva vibbar. Bara hoppas att jag har fel!!
Citera
2021-03-31, 04:26
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Ja som nån skrev ovan så är ju inte försvunnen och Höör i samma mening något som ger positiva vibbar sett till historien.

Jag såg att polisen även delat en bild på henne på länken som postades tidigare.
Jag gissar att polisen gjort en mobilpejling vid det här laget och att hennes mobil är avstängd.

Vad som än hänt så får jag inga positiva vibbar. Bara hoppas att jag har fel!!

Höörån ligger inte långt ifrån Möllevägen där ligger även ett större skogsparti..
Är det ca 500 meter dit nord västlig riktning.
Vet ej men får en känsla av att hon dratta (ramlat) i ån ..
Citera
2021-03-31, 04:28
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Om hon ser ut som vilken tjej som helst så kan man möjligen utesluta att någon okänd kidnappat och mördat henne. En GM med sexuellt motiv hade inte valt vem som helst.
I så fall är det någon som hon redan känner, eller så är motivet inte sexuellt. Tyvärr måste man som man ställa sig frågan hur attraktiv hon var.
80-åriga tjocka tanter blir nämligen varken våldtagna eller bortförda i det syftet. Förutom möjligen av sexuellt störda personer. Men det är fortfarande så att dessa störda hade valt någon annan om tillfälle fanns, vilket det oftast finns.

Om något allvarligt hänt tippar på att hon tagit livet. Deppiga tjejer med ätstörningar i den åldern finns det gott om.
Citera
2021-03-31, 04:58
Medlem
Pojkvän? Skulle väl inte vara första gången någon fastnar med något roligare än att meddela sig.
Citera
2021-03-31, 04:59
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Kikade lite på Facebook. Hennes syster hade skrivit en efterlysning.
Den försvunne heter El*n Kl*nteb*rg. * i i e

Enligt vad som står på systerns efterlysning ska sista obs vara 7:20 igårmorse på Sandstensvägen i Höör. Märkligt om hon lämnar sin vän 2:00 för att gå hem och sedan observeras gående 5 h senare.
Senast redigerad av bottenpaflaskan 2021-03-31 kl. 05:10.
Citera
2021-03-31, 05:22
Medlem
Vem är vännen? En manlig vän?
Och isåfall, har hon ens lämnat vännens hus.
Tänker direkt på Boden-fallet.
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2021-03-31 kl. 05:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in