2021-11-15, 10:41
Medlem
Kanske trodde de att barnen var satan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Opixlad bild: https://ibb.co/JdcY1Kg
Den var väl inte opixlad ??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postaposcout
Fler än jag som tycker ambulanssjukvårdaren i täten ser ut att vara olämpligt... munter? Någon kollega som passat på att droppa ett skämt eller berätta en anekdot?

Ska han gå runt och gråta varje gång han åker på något hemskt?

Det du måste förstå är att vi som jobbar inom brand/polis/vård, och framförallt då inom akutvård (dvs inte på sjukhusavdelning där du mer vet vad som kommer varje dag) så utvecklar man strategier för att kunna hantera och agera.

Ett är att försöka att inte deppa ihop. Jag själv jobbar inom brand, och jag skulle va en extremt dålig brandman ifall jag gick runt och var moloken/deppig/ledsen. Del för att jag blir långsammare då, jag blir inte lika alert och lika handlingskraftig. Däremot ett påslag av en mer gladare och lugn men bestämt kroppsspråk, då får jag ut mest av mig själv och mitt skiftlag får ut mest av mig. Jag fyller den roll som mina kollegor byggt upp sitt agerande runt och likadant fyller mina kollegor sina roller som jag byggt upp mitt agerande runt.
Citera
2021-11-15, 10:42
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ju äldre barnen blir, desto mer sannolikt att det är fadern som är GM.

Tror inte det är 50/50.

Kvinnor brukar ofta köra ner med bilen i vattnet har jag märkt.
Män skjuter oftast.
Citera
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Faderns härkomst är kanske inte så livsviktigt att veta just nu. Vad som är allra viktigast är att: 1 - det barnet som fortfarande är vid liv klarar sig, och att 2 - båda föräldrarna får de straff de förtjänar.

Ofta hittar man en sönderslagen mor som har försökt hindra förloppet i 9 fall av 10.
Kanske bra vänta ut utredningen innan man pekar fingrar?
Citera
Medlem
Entjockbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Vad är BOU?
Barn och undom. Det trakasserar folk som dricker lite mycket sådant här får gå. Lär ju inte vara att soc inte visste om problem i familj.
Citera
2021-11-15, 10:44
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Så här säger en kvinna som bor på samma adress:
Amal Wahbi
Kvinnan har åkte med ambulans, idioten är gripen
Amal Wahbi
Loubna Bennani Jag svär det är förbjudet, med vilken buckla??? En dog på platsen och den andra gud vet, vi trodde inte han skulle leva, femte våningen mina vänner 😭

Sedan vid intervju idag ca kl 9 på radio P1 försade sig polisen och sade att personen som inte kunde höras tidigare på grund av skador var Hon. Han ändrade sig omedelbart till Den.

Palestinskan Wahbi bor inte på samma adress. Hon bor på Maltesholmsvägen 125. Däremot säger hon i den tråd hon startat på sin Facebooksida att incidenten ägde rum på nr 119.
Citera
2021-11-15, 10:44
Medlem
Driftstopps avatar
Mamman ville skiljas.
pappan får spel och knivhugger barnen och sedan kastar ut barnen.
Sen knivhugger han sig själv.

En teori.
Citera
2021-11-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Det har du rätt i. Men gemensamt för de där folkslagen är väl att de tror på andeutdrivning, demoner och liknande?

Inte alla. MEN man bör veta vilka som tror på vad och på så sätt kan bli en fara för andra.
Allt under tesen känn din fiende eller förstå problemet.
Citera
2021-11-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Den var väl inte opixlad ??
Benen är.
Citera
2021-11-15, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mildster
Eftersom båda verkar häktade så kan det ju vara så att de gjort det i samförstånd så ett grattis till pappan till att välja mamman kan ju vara lika mycket på sin plats?

De är anhållna ! Skillnad på häktad och anhållen . Innan det är utrett vad som hänt och vem som är gärningsmannen så är båda anhållna .Finns det starka bevis så kommer en eller båda häktad . De får vara anhållna i 72 timmar sedan är det häktning el släppas fri som gäller . Gissar att åklagaren kommer begära häktning inom det närmsta dygnet och då får vi svar på om båda häktad för delaktighet eller en av dem .
Citera
2021-11-15, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Nja det var ju en kvinna som tvingade sina barn och sej själv framför tåget någon månad sen. Det är faktiskt ungefär 50/50 när föräldrar ska ta med barn in i döden tyvärr.

Fan kan dom inte dö själva och låta barnen leva.

Ja men då är frågan varför hon gjorde det. I de flesta fall så är det en man bakom och kvinnan känner att det är sista vägen för att skydda barnen och sig själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in