Citat:
Ursprungligen postat av
ToorMan
Bekräftat?
När och var är det bekräftat?
Finns inget i klippet som bekräftar nationalitet!
Händelsen ägde rum på Maltesholmsvägen 119. Barnen kastades ut från femte våningen. På detta plan fins det fem lägenheter. I dessa bor i tur och ordning:
1) en ensamstående arabisk kvinna (43 år)
2) en ensamstående svensk man med konstigt förnamn (36 år)
3) en ensamstående svensk man (49 år)
4) en familj bestående av svensk man (51 år), thailändsk kvinna (43 år) och thailändsk tonårstjej (19 år)
5) en familj med senegalesiska namn, med man (43 år) och hustru (42 år).
Varför tror jag att det handlar om familj nummer fem? Jo, för att ålder och övriga omständigheter håller streck. Att barnen inte är listade på Ratsit, beror givetvis på att de är under 16 år.
Varför tror jag att det handlar om människor från Senegal? Det beror på mannens namn, som är identiskt med det medeltida Wolofrikets mytiska statsgrundare. Wolof är den dominerande folkgruppen i Senegal, och många människor från detta land har just detta namn, ungefär som svenskar kan ha "kungliga namn" som "Karl" eller "Gustav". Även kvinnans namn pekar på Senegal. Hennes efternamn är identiskt med en känd fotbollsspelares från detta land. Att sedan det ben, som stack fram på ambulansbåren, utvisade omisskännliga drag från det subsahariska Afrika, stärker min hypotes, anser jag.