2021-11-15, 10:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, det stämmer inte. Skulle bara 1 av 10 överleva en krock i 50km/h? Nej.

Vid ett fall mot backen är det dessutom din kropp som får ta emot hela smällen, och decelerationen är mycket kraftig. Det tar stopp omedelbart när du slår i backen.

Den rätta jämförelsen är:

Om en bil kör på ett barn i 50 km/ så dör 9/10. Alltså inte om två bilar krockar i 50 km/h. Om någon faller fritt i 50 km/h så motsvarar det att bli påkörd i 50 km/h som oskyddad.
Citera
2021-11-15, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Så här säger en kvinna som bor på samma adress:
Amal Wahbi
Kvinnan har åkte med ambulans, idioten är gripen
Amal Wahbi
Loubna Bennani Jag svär det är förbjudet, med vilken buckla??? En dog på platsen och den andra gud vet, vi trodde inte han skulle leva, femte våningen mina vänner 😭

Sedan vid intervju idag ca kl 9 på radio P1 försade sig polisen och sade att personen som inte kunde höras tidigare på grund av skador var Hon. Han ändrade sig omedelbart till Den.

Vill inte säga att jag vet något mer än dig. Men ett vittne som säger att ett barn dog på plats känns ju skapligt otrovärdigt.
Amal wahbi bor inte i 119. Men polisen har kommit ut via expressen med att det är mannen som är skadad.

Sen vet jag inte vad du snackar om för buckla

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-tva-barn-skadade-stor-insats/
Citera
2021-11-15, 10:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Den rätta jämförelsen är:

Om en bil kör på ett barn i 50 km/ så dör 9/10. Alltså inte om två bilar krockar i 50 km/h. Om någon faller fritt i 50 km/h så motsvarar det att bli påkörd i 50 km/h som oskyddad.

Sen vet jag inte om det har betydelse att de vad jag förstår landade på en gräsmatta.
Citera
2021-11-15, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Hur lyckas man knivhugga barn utan att de skriker?

Barnen låg väl och sov? Om de nu hann vakna så är det inte så lätt att skrika när man fått några knivhugg i sig och jag hoppas att barnen var medvetslösa när de kastades ut som sopor 😪
Citera
2021-11-15, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Opixlad bild: https://ibb.co/JdcY1Kg
Ja där ser man ju rätt tydligt. Tack 👍
Citera
2021-11-15, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
han som brände inne sina barn på dalarö var svensk
Pappan som sköt sina 2 små pojkar var ju också Svensk. Var väl utanför Uppsala om jag inte missminner mig.
Citera
2021-11-15, 10:53
Medlem
är det nån som hittar rätt människor på facebook? inte lätt att leta när tio miljoner senegaleser heter samma sak och tio miljoner till med annan stavning.
Citera
2021-11-15, 10:53
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskicker
Ingen av dom andra boende har barn under 10. Därför handlar det 99% säkert om familj 5, med två små barn på 3 och 7.

Står i expressen att yngsta barnet avlidit, stackars lilla pojke må han vila i frid 🕊 Hoppad att flickan klarar sig! 🙏🏼

Så fruktansvärt hemskt så man inte finner ord för det. Som far till 2 pojkar på 4 år så kan jag inte för mitt liv förstå hur det kan slå sån jävla slint i skallen på en människa så att hen begår en sådan här handling. Hoppas verkligen som du säger att det äldre syskonet överlever.

Om fadern har skadat sig själv som det påstås så kan man ju bara önska att han har åsamkat sig så pass allvarliga skador så att han dör av dem...
Citera
2021-11-15, 10:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sen vet jag inte om det har betydelse att de vad jag förstår landade på en gräsmatta.

Marginell effekt ju högre hastighet skulle jag säga. Minns en som föll från sjätte våningen på en gräsmatta. Det blev en rejäl nedsänkning i gräsmattan, men personen dog dikrekt.
Citera
2021-11-15, 10:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Den var väl inte opixlad ??

Nej, men mer eller mindre.
Det framgår dock klart att det är en svarthyad skallig/rakad person som ligger där, med en syrgasmasnk över ansiktet.
Citera
2021-11-15, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsPls
Ytterst ytterst tragiskt. Trauman för grannarna etc.. vad e det här för primitivt pack får man undra?

40-årsåldern och gör sånt här? Luktar hedersrelaterat, mest sannolikt något kvinnan har gjort som anses vara för progressivt för ett muslimskt hem.

Worst case scenario är ju otrohet eller att hon lämnar honom vilket är nästintill oacceptabelt i muslimska länder.

Eller så är det omvärldens tumult som väcker det värsta i människor, att knivhugga barn, om man ska sätta sig i det monstrets huvud så måste kvinnan ha gjort/sagt något som fick honom att brista så hårt att hans syn på barnen vändes upp o ner, alternativt att han är en alkis/narkoman som brast efter gräl.

Man har bara hört att folk kastas från byggnadshöjder när IS härjade i mellanöstern några år tillbaka.

Om pappan inte är ett psykfall så måste det vara något mellan han och frun som fått honom att ge upp.

Om gärningsmannen är från Senegal/Gambia kan han likväl vara kristen.
Citera
2021-11-15, 10:55
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Faderns härkomst är kanske inte så livsviktigt att veta just nu. Vad som är allra viktigast är att: 1 - det barnet som fortfarande är vid liv klarar sig, och att 2 - båda föräldrarna får de straff de förtjänar.

I Sverige får man väldigt sällan straffen man förtjänar. Om man inte undviker skatten förstås, då får man dubbla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in