2021-11-15, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Ja, det finns sådan kultur. I mellanöstern så är det vanligt att fäder "dömer" sina döttrar enligt sharia till stening till döds.

Även här i Sverige har vi flera personer från mellanöstern som kastar ut flickor från balkonger, dessa kallas "balkongflickor".

Ett tredje exempel är att det inom arabisk kultur från i synnerhet mellanöstern existerar det som kallas "hederskultur". Här kan fäder, bröder, kusiner etc. mörda kvinnor och flickor om de gjort så att familjen förlorar "heder".

Jag är så otroligt trött på sådana som dig som skall säga att alla världens kulturer är precis lika snälla och fina. Det finns definitivt kulturer som är "sämre" för individen och där man skadar/dödar människor.

Jag tycker inte att alla kulturer är lika bra. Precis som du så anser jag att kulturer som tillämpar hederskultur är lägre stående än vår. Och jag känner till balkongflickor.
Men bara för att ovanstående är sant så tror jag inte att just det här dådet handlar om det, eftersom barnen är två stycken och så små. Fattar du? Man kan ha två saker i huvudet samtidigt.
Citera
2021-11-15, 09:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Det finns inget som tyder på att mannen är skyldig hittills, så utgå inte från det. Frågan just nu är bara vilken av föräldrarna som är psykiskt sjuk.

Så du tror hon är gripen bara för att det är kul?

Varför lät hon barnen ligga 15 minuter ute på gatan utan att ringa 112 tror du?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag får det också till baksidan på en mörk kalufs men om det är det jag tror är nacken , trots pixlingen , är han ljushyad.

Så då har syrgasmasken över ena örat?
https://ibb.co/4S8RWm0
https://ibb.co/ZTVz7Gv
Citera
Medlem
Harregud.
Läs tråden folks.

Det handlar om lägenheten 1502 på malteholmsvägen 119.
Där får ni namnen och mannen Facebook sitter han med ful hatt och röd lång klänning.

Det är bekräftat från boende i samma hus.

Punkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Så du tror hon är gripen bara för att det är kul?

Såg du vad jag skrev?
Citera
2021-11-15, 09:40
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrigan
Antagligen gjorde de som Karl-Oskar och Kristina. Smålänningarna som svalt och drog till Amerika, om du har lite historia innanför pannbenet.
Skillnaden är att ”Karl-Oskar och Kristina” ville integreras i den nya världen. Lära sig språket, börja arbeta, komma in i samhället, och var beredda att slita för det.
Citera
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jepp, inget tvivel. Du borde dock länkat direkt till när det sker:
https://youtu.be/q1LW5KaBKNc?t=52
Fler än jag som tycker ambulanssjukvårdaren i täten ser ut att vara olämpligt... munter? Någon kollega som passat på att droppa ett skämt eller berätta en anekdot?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinamur
Kan du lägga upp den?

https://www.youtube.com/watch?v=q1LW5KaBKNc
Citera
2021-11-15, 09:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Såg du vad jag skrev?

Att INGET tyder på att hon är skyldig på något sätt.

Hon är gripen av polis, förstår du?
Citera
2021-11-15, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det står i Expressen att mannen även skadat sig själv och att grannar upplevt honom som trevlig och tillmötesgående. Måste varit en psykos.
Varför måste det varit psykos? Psykopater kan vara mycket trevliga och charma de flesta.
Det låter ju istället som att vittnen klagat på bråk under en längre tid från lägenheten. Det talar ju inte för psykos direkt om de samtidigt ansett honom trevlig.
Citera
2021-11-15, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Om det nu rör sig om människor från Senegal, hur hamnade dom i Sverige?
Mig veterligen är det inte krig där.
Kvinnan i detta fall, som verkar vara från Senegal, kan ha gift sig med en kärlekstörstande svennegubbe, fått uppehållstillstånd, sedan skiljt sig och fått hit mannen från Senegal, kallt beräknande. Med tanke på hennes ålder och barnens ålder kan hon ha hunnit med detta.
Citera
2021-11-15, 09:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll

Ingen aning, men en möjlighet är ju att han hotade henne. En annan möjlighet är att hon inte uppfattade vad som hände, exempelvis att hon sov eller stod i duschen.

Ytterligare en möjlighet är att hon var på ett eller annat sätt delaktig. Men det tror jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in