2021-11-04, 19:05
Medlem
Lifewringers avatar
125 dagars jubileum idag.

Min hjärna verkar ha läkt i frånvaron av alkohol, jag presterar extremt bra på jobbet just nu, slipper migrän som jag ofta hade förut. Fysiskt måste beroendet vara ur kroppen nu, men det klart att man kan bli sugen ibland. Men jag står emot. Min IQ känns högre också, över huvudtaget mer pigg och alert och känner av min omgivning på ett annat sätt än förut.
Citera
2021-11-04, 19:11
Medlem
Lifewringers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackhaus
Jag vill nån gång nå det stadiet då jag känner att jag älskar livet. Att inte vilja döva sig eller fly verkligheten längre. För livet är najs. Med alkohol som följeslagare kommer jag aldrig, aldrig, någonsin kunna ta mig dit. Aldrig. 100% garanterat.

BRA SAGT!
Citera
2021-11-04, 22:36
Medlem
reptilekings avatar
Över 4 månader 😀 Hade väl egentligen ett trist vanligt svenssondrickande och inga riktiga galenskaper. Men skönt att vara av med. Inget värt att hålla på med när man blir äldre ändå. Mer klartänkt, mer energi, inte så känslomässigt lättpåverkad.
Citera
2021-11-08, 21:08
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag har slutat att gå till Systembolaget. Senaste gången var i fredags och då köpte jag bara sex starköl. Men en kompis är skyldig mig några plattor så jag ska få dem av honom. Men efter att de är uppdruckna är det stopp. Jag går ofta förbi Systembolaget och känner för att gå in och plocka på mig några burkar. Men det gick bra att vara nykter under helgen och har hållit upp i över två år tidigare i livet. Denna gång ska det gå vägen och kanske slutar jag dricka för gott.
Citera
2021-11-09, 21:27
Medlem
Lifewringers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Jag har slutat att gå till Systembolaget. Senaste gången var i fredags och då köpte jag bara sex starköl. Men en kompis är skyldig mig några plattor så jag ska få dem av honom. Men efter att de är uppdruckna är det stopp. Jag går ofta förbi Systembolaget och känner för att gå in och plocka på mig några burkar. Men det gick bra att vara nykter under helgen och har hållit upp i över två år tidigare i livet. Denna gång ska det gå vägen och kanske slutar jag dricka för gott.

Om du hållit upp förr så vet du vad som gäller.

Kan du inte be kompisen att ge dig ett antal flak med ramlösa istället, eller julmust?

Eller så ger han dig - Cash - is always good you know
Citera
2021-11-09, 21:41
Medlem
WolframTungstens avatar
Ja, pengar skulle jag kanske kunna få. Kommer att spara en hel del pengar på att vara vit och det känns bra. Tack för ditt svar.
Citera
2021-11-15, 09:14
Medlem
Krackhauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Sedan jag hamnade på StGöran - var väl 2:a september. Går sedan dess på Ber centrum och tar antabus, rapporterar "provavvikelser" till jobbet (sitta i zoom och knäcka bärs inför 40 pers väck på just bärs och Z var ingen bra idé... totalhaveri) detta plus att jag käkar klonazepam 3 mg samt zopiklon 15 mg per dygn gör ju att jag "fuskar"... samtidigt ett jävla skyddsnät - externt via antabus och jobb, "internt"/mentalt via bens.

Likförbannat "fuskare"... blir glad när jag läser ditt inlägg för du (verkar ha - ingen kan lura sig själv lika väl som en alkis, warning!) verkar ha en jävla motivation. En motivation jag trots 30 år med kraschade förhållanden, jobb, otal EP och DT, saknar - låter helt sjukt, har bokstavligen ett flertal gånger vandrat i dödsskuggans dal. Men... man tänker inte på alla avgiftningar, alla benbrott, alla gånger man varit på väg "att bli tokig", på allvar - sjukt nog går ens tankar tillbaks till all the laughs and hysterics, the fun stuff - nuts, vet det.

Din inre motivation dock jävligt lovande.

Vilken resa!

Tycker inte att det är fusk med lite farmacia i måttlig mängd om det innebär att det håller spånken borta.
Allt är bättre än spånken. Verkligen allt. Med det sagt så är benso verkligen inte speciellt gångbart i det långa loppet, i alla fall för min del. Jag kan kontrollera det lika lite som alkoholen.
Det är som du säger ett jävla skyddsnät när allt bara blir för mycket och man verkligen behöver det. Jag kommer nog knapra lite mer ett tag framöver men det får vara så nu helt enkelt.

Ja, det är ju så att man bara tänker tillbaka på ''the fun stuff'' när man varit nykter ett tag och funderar på ett återfall. Samtidigt som jag inte kan minnas att jag haft kul med alkohol på åratal. Visst, det är skitkul att sitta i soffan, surfa på nätet och dricka långburk. NOT.
Visst, bara det faktum att ångesten försvinner tillfälligt har lett till lite eufori men det är ju inte verklig glädje. Det är inget glädjefyllt med att fly verkligheten. Det är bara mer som att man byter läge till ett där allt inte är lika hemskt längre. Man lurar sig själv.

Jag skulle vilja säga att jag vet vad jag behöver göra men inte exakt hur jag ska göra det.
Det kommer nog falla tilbaka med jämna mellanrum men inte så hårt som skräckscenariot senast. Förhoppningsvis så blir det längre och längre mellanrum, tills dess att jag hittar en väg som funkar.

Stå stark! Du fixar detta
Citera
2021-11-15, 11:10
Bannlyst
Tycker etanolen börjar smaka så otroligt jävla vidrigt efter typ bara 2 veckor ren. Händer definitivt något i hjärnan när den "detoxas" så att säga.
Senast jag testade ta en öl så fontänspydde jag ner en polare pga den vidriga kemiska etanolsmaken.

Även om det kanske finns ett litet sug kvar så är det inte värt det, kämpa på.
Citera
2021-11-15, 18:56
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackhaus
Vilken resa!

Tycker inte att det är fusk med lite farmacia i måttlig mängd om det innebär att det håller spånken borta.
Allt är bättre än spånken. Verkligen allt. Med det sagt så är benso verkligen inte speciellt gångbart i det långa loppet, i alla fall för min del. Jag kan kontrollera det lika lite som alkoholen.
Det är som du säger ett jävla skyddsnät när allt bara blir för mycket och man verkligen behöver det. Jag kommer nog knapra lite mer ett tag framöver men det får vara så nu helt enkelt.

Ja, det är ju så att man bara tänker tillbaka på ''the fun stuff'' när man varit nykter ett tag och funderar på ett återfall. Samtidigt som jag inte kan minnas att jag haft kul med alkohol på åratal. Visst, det är skitkul att sitta i soffan, surfa på nätet och dricka långburk. NOT.
Visst, bara det faktum att ångesten försvinner tillfälligt har lett till lite eufori men det är ju inte verklig glädje. Det är inget glädjefyllt med att fly verkligheten. Det är bara mer som att man byter läge till ett där allt inte är lika hemskt längre. Man lurar sig själv.

Jag skulle vilja säga att jag vet vad jag behöver göra men inte exakt hur jag ska göra det.
Det kommer nog falla tilbaka med jämna mellanrum men inte så hårt som skräckscenariot senast. Förhoppningsvis så blir det längre och längre mellanrum, tills dess att jag hittar en väg som funkar.

Stå stark! Du fixar detta

Jo, som du skriver "man lurar sig själv" - visst ligger det mkt i det, slippa fejsa en allt annat än rolig historik, ivf om man "summerar".

Gudskelov har jag ingen som helst lust att "flöddra" - tvärtom jäkligt strikt med bensen. Ditt "jag kan kontrollera det lika lite som alkoholen..." illavarslande! Take care - fastna inte i bensträsket! Till det yttre inte lika eländigt men - för de flesta - än svårare att ta sig ur! Be aware! Take care! VI fixar detta! Vi sitter fan och skriver på Fb - skulle lika gärna kunnat bokstavligen legat i varsin rännsten...
Senast redigerad av GoggeGogelius 2021-11-15 kl. 19:00.
Citera
2021-11-15, 19:02
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
Tycker etanolen börjar smaka så otroligt jävla vidrigt efter typ bara 2 veckor ren. Händer definitivt något i hjärnan när den "detoxas" så att säga.
Senast jag testade ta en öl så fontänspydde jag ner en polare pga den vidriga kemiska etanolsmaken.

Skatta sig lycklig! Utan antabusen hade jag aldrig fixat det - kanske inte "fuckat up" helt men sabbat en massa dagar ivf.
Citera
2021-11-20, 22:28
Medlem
Lifewringers avatar
Citat:

Har avstått från att smaka men det luktar inte gott heller, varken om drycken eller om den person som druckit.
Citera
2021-11-20, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifewringer
125 dagars jubileum idag.

Min hjärna verkar ha läkt i frånvaron av alkohol, jag presterar extremt bra på jobbet just nu, slipper migrän som jag ofta hade förut. Fysiskt måste beroendet vara ur kroppen nu, men det klart att man kan bli sugen ibland. Men jag står emot. Min IQ känns högre också, över huvudtaget mer pigg och alert och känner av min omgivning på ett annat sätt än förut.
Grattis, bra jobbat. Det där med IQ:n känner jag verkligen igen.
Citat:

Same. Jag tål inte smaken eller lukten längre. Blir illamående bara av att tänka på hur det smakar/luktar.

Men jag vet inte vad det beror på, alla som slutar dricka verkar inte få det "problemet"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in