2021-11-14, 02:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Han sitter antagligen häktad med minsta möjliga marginal, just för att dom tror det finns medhjälpare där ute som han inte ska få chans att prata ihop sig med

Haha och vilka skulle alla dessa medhjälpare vara då?

Det känns som om du har tittat på för mycket film, det är med stor sannolikhet inget "hemligt nätverk" som rövat bort den försvunna kvinnan.

Den mest troliga förklaringen till hennes försvinnande är suicid eller så är hon på rymmen igen (frivilligt!) som 2013.
Citera
2021-11-14, 02:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Just precis , han har lejt folk som tog över i oxie, förmodligen mot betalning

Tack för att du spekulerar vilt i vanlig ordning men den häktade maken har med stor sannolikhet ej lejt någon person överhuvudtaget.

Däremot går inte det att utesluta att den försvunna kvinnan kan ha fått hjälp av vissa personer för att hålla sig under radarn?

Frågan är bara vilka dessa personer är som kan tänkas ha hjälpt henne?
Citera
2021-11-14, 02:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det här har han planerat noga, han räknar iskallt bli släppt efter ett tag ingen kropp kommer hittas, så då blir han släppt, tyvärr😞

Men gud så bra då, du har löst fallet långt före alla andra.

Och hur vet du att han räknar med att ingen kropp ska hittas? 🤔

Och så klart han ska släppas ut om han är oskyldig. Så fungerar det i ett rättssamhälle, gilla läget.

Av någon märklig anledning så verkar inte du överväga alternativa hypoteser, hur kommer det sig?

Tänk om hon rymt tillbaka till Polen som hon gjorde 2013 fast då rymde hon till Sverige?
Citera
2021-11-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju bara vad jag tror. I tonåringarnas fall gick både vänner och föräldrar ut i media och media var oerhört PÅ. I det här fallet kan jag tänka att det blivit mindre av det då BRs familj är i Polen. Jag vet inte. Jag bara tror. Här är det inte samma hyster och kanske då inte sån press på polisen. Vad vet jag?
Vill tillägga att om detta hänt mig som förälder så hade jag gått ut i varje press/media och gjort efterlysningar om info ang mitt barn. Hade utfäst belöning på tips som leder att jag hittar mitt barn. Hade gjort allt i min makt som förälder, jag hade varit så förtvivlad och i upplösningstillstånd på jakt efter mitt försvunna barn. Jag hade vädjat till allmänheten varje dag om minsta lilla upplysning. Jag hade skrivit massa på mitt barns FB-profil med hopp om att någon sett något. Därför känns detta mycket olustigt sen familjen inte agerar som alla föräldrar skulle göra när ditt barn är försvunnet. Deras beteende avviker stort från ett "normalt" beteende i sådan här situation.
Citera
2021-11-14, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Enligt mamma sista intervju så har hon inte veta nåt om förhör i Polen. Gäller kanske hans anhöriga? Enligt en del källor vid den tiden hans son (27 år) vistades i Sverige.
Vilken intervju?
Citera
2021-11-14, 12:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vill tillägga att om detta hänt mig som förälder så hade jag gått ut i varje press/media och gjort efterlysningar om info ang mitt barn. Hade utfäst belöning på tips som leder att jag hittar mitt barn. Hade gjort allt i min makt som förälder, jag hade varit så förtvivlad och i upplösningstillstånd på jakt efter mitt försvunna barn. Jag hade vädjat till allmänheten varje dag om minsta lilla upplysning. Jag hade skrivit massa på mitt barns FB-profil med hopp om att någon sett något. Därför känns detta mycket olustigt sen familjen inte agerar som alla föräldrar skulle göra när ditt barn är försvunnet. Deras beteende avviker stort från ett "normalt" beteende i sådan här situation.
För Bs mammas del kan det vara svårt att nå ut I svenska medier om hon endast talar polska och inte har några svenska kontakter. Jag menar inte att det är omöjligt, men det kräver väldigt mycket mer i den turbulenta situation hon befinner sig i.
Citera
2021-11-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
För Bs mammas del kan det vara svårt att nå ut I svenska medier om hon endast talar polska och inte har några svenska kontakter. Jag menar inte att det är omöjligt, men det kräver väldigt mycket mer i den turbulenta situation hon befinner sig i.
Endast talar polska är inget hinder för att göra allt i din makt som förälder till försvunnet barn. Finns tolk och massa människor som nog erbjudit sin hjälp. Hon har ju redan intervjuats för svensk press där mycket prat varit om barnbarnen och att ta med sig dom till Polen. Så att hon har svårt att nå ut till allmänheten köper jag inte. Hur hade du själv agerat om det varit ditt barn som är försvunnet???
Citera
2021-11-14, 13:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Precis! Men vi ska också komma ihåg att även den "försvunna kvinnan" har uppvisat ett avvikande beteende när hon övergav familjen med hela 4 småbarn för åtta år sedan.

Jag vet inte om det är något utmärkande släktdrag att bete sig annorlunda men eftersom både gammelmor och syskon visste om att hon att hon planerade att överge barnen och dåvarande maken 2013 så undrar man hur den där familjen är funtad?
Citera
2021-11-14, 13:43
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Enligt mamma sista intervju så har hon inte veta nåt om förhör i Polen. Gäller kanske hans anhöriga? Enligt en del källor vid den tiden hans son (27 år) vistades i Sverige.

C’s son?
Citera
2021-11-14, 13:45
Medlem
MadZero99s avatar
Om hennes moder genuint vet vart hon är så skulle hon definitivt klassa in som skådespelare. Kvinnan är ju för fan förkrossad och förvirrad, samt vänner och nära till familjen. Hade det vart tystare och utan ett sådant polisdrag så hade jag köpt frivilligt försvinnande och att morsan vet vart Beata befinner sig, men sådant är ej fallet.
Citera
2021-11-14, 14:05
Medlem
sybels avatar
Citat:
Endast talar polska är inget hinder för att göra allt i din makt som förälder till försvunnet barn. Finns tolk och massa människor som nog erbjudit sin hjälp. Hon har ju redan intervjuats för svensk press där mycket prat varit om barnbarnen och att ta med sig dom till Polen. Så att hon har svårt att nå ut till allmänheten köper jag inte. Hur hade du själv agerat om det varit ditt barn som är försvunnet???
Tveklöst som en tiger, som du, även om det varit i annat land med obegripligt språk. Det kan jag säga nu, men i chock vid skarpt läge hade jag kanske blivit handlingsförlamad. Svårt att veta.
Citera
2021-11-14, 14:37
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Jag håller inte med dig. De är engagerade och har kontakt med personer i Sverige som är aktiva att hitta Beata.
Senast redigerad av ursalund 2021-11-14 kl. 14:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in