Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-11-13, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza78
Eller hur! 🙂. Jag själv är halv Italienska och har iofs bott i Italien i nästan 15 år.
Och jag är fullständig katastrof i köket. Min pojkvän kan intyga detta. Sedan att dom alltid hänvisar sitt temperament till sitt Italienska påbrå? Förstår inte riktigt. Dom har aldrig bott i Italien och kan inte språket. Kan knappt Svenska. 🙂

Åtminstone Benjamin identifierar sig som Italienare. Det sa han i en intervju ”jag är ju italienare”.

Tänkte spontant att ”nej, du är född och uppvuxen i Sverige så du är inte italienare”
Citera
2021-11-13, 19:19
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Åtminstone Benjamin identifierar sig som Italienare. Det sa han i en intervju ”jag är ju italienare”.

Tänkte spontant att ”nej, du är född och uppvuxen i Sverige så du är inte italienare”

Precis. Jag har Italiensk mamma och svensk pappa. Föddes i Florens och flyttade till Sverige när jag var 15.
Att Benjamin och Bianca refererar deras temperament till att dom är Italienare känns ganska märkligt. Är inte Emilio född i Sverige? Dom kommer till Italien och presenterar sig som Italienare. Men kan inte språket. Dom leker Italienare.
Citera
2021-11-13, 19:42
Medlem
Citat:
Precis. Jag har Italiensk mamma och svensk pappa. Föddes i Florens och flyttade till Sverige när jag var 15.
Att Benjamin och Bianca refererar deras temperament till att dom är Italienare känns ganska märkligt. Är inte Emilio född i Sverige? Dom kommer till Italien och presenterar sig som Italienare. Men kan inte språket. Dom leker Italienare.

Deras temperament kan nog relateras till diagnoser. Abort-Bianca och den helt tappad bakom en vagn Benjamin, heter inte apor Benjamin?
Citera
2021-11-13, 19:44
Medlem
Citat:
Eller hur! 🙂. Jag själv är halv Italienska och har iofs bott i Italien i nästan 15 år.
Och jag är fullständig katastrof i köket. Min pojkvän kan intyga detta. Sedan att dom alltid hänvisar sitt temperament till sitt Italienska påbrå? Förstår inte riktigt. Dom har aldrig bott i Italien och kan inte språket. Kan knappt Svenska. 🙂

Kära Eliza. Du måste lära dig att inte särskriva ord som är sammansättningar. Det skall skrivas ’halvitalienska’ Jag skriver av omsorg och inte för att vara elak. Vänligen....
Citera
2021-11-13, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typical-Twat
Deras temperament kan nog relateras till diagnoser. Abort-Bianca och den helt tappad bakom en vagn Benjamin, heter inte apor Benjamin?

Ganska säker på att Bianca är inom autismspektrat.
Citera
2021-11-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbfika
Ganska säker på att Bianca är inom autismspektrat.

Bianca tror själv hon har adhd
Citera
2021-11-13, 20:24
Medlem
Citat:

Brukar apor ha namn?
Citera
2021-11-13, 20:48
Medlem
Citat:

Jo Emilio är född i Farsta.
Citera
2021-11-14, 00:25
Medlem
Citat:
Kära Eliza. Du måste lära dig att inte särskriva ord som är sammansättningar. Det skall skrivas ’halvitalienska’ Jag skriver av omsorg och inte för att vara elak. Vänligen....

♥️
Citera
2021-11-14, 00:28
Medlem
Citat:
Nu far Pernilla antligen kuk i alla hal, klart hon blundar for alla defekter, inget konstigt med det.

En stor kuk ska det ju vara också. En redig FB Dase kan ju gör så att de flesta helt tappar omdömet 😁
Citera
2021-11-14, 20:11
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan356
En stor kuk ska det ju vara också. En redig FB Dase kan ju gör så att de flesta helt tappar omdömet 😁

Karln utstrålar ingen "storkuks-aura" direkt.
Citera
2021-11-14, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Karln utstrålar ingen "storkuks-aura" direkt.

Inte vet jag. Jag som straight man forskar inte i sånt. Men det påstods det här ? Eller kommer jag ihåg fel ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in