2021-11-10, 23:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Citat från artikeln i The Local
Drosten said that the German government would need to discuss measures “that we actually hoped to have behind us”.

“We probably have to control the spread of infection again through contact restrictions – not probably, but certainly,” he added.

But he admitted that sweeping national contact restrictions could face problems in the courts.

Doubts over testing

“You could go for booster vaccinations instead of contact restrictions,” Drosten said. “That’s something I really believe in, too.”

However, he admitted that that would take time. In the long term, he said, the “ideal goal” must be to have “a population completely vaccinated three times over”.
...
He added that the only way out of the pandemic was to “close the gaps” in vaccination by reaching people who hadn’t yet been inoculated.
Jag tycker att Christian Drostens ståndpunkt låter vettig. Att få fart på påfyllnadsdoserna är ett bättre alternativ än att återinföra restriktionerna.

Vi bör ha som mål att barnen ska få en bra jul. Och det gör man genom att få fart på påfyllnadsvaccinationerna till dom äldre generationerna. Barnens jul räddas när farmor och farfar får sina påfyllnadsdoser.

Pfizer kommer rädda julen med sitt mirakel piller Pfizermectin
Citera
2021-11-10, 23:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Så förhoppningarna som du tidigare hade gällande att komma igång med att vaccinera barn gäller inte längre?

Först ser du fram emot att vaccinera barn. Sedan säger du att du inte tänker vaccinera dina egna barn.

Och nu kommer du med dina ”sweetspots”.

Kappan rör sig fort.
Du kan säkert testa att använda sökfunktionen (du har ju gått igenom hela min inläggshistorik så det borde inte vara några problem) så ser du var min åsikt legat sedan början.
Citera
2021-11-10, 23:48
Avslutad
Jag gillar när dom skall fakta granska något och dom gör det bara värre , mest för att dom inte förstår
Farmakologi.

The drug being studied by Pfizer acts as a protease inhibitor, which prevents a virus from replicating. Other protease inhibitor drugs helped revolutionize the treatment of HIV.

Several posts circulating online wrongly suggest that the pills are the same because ivermectin also acts like a protease inhibitor and keeps the virus from replicating. Ivermectin continues to be studied in relation to COVID-19, however, it has yet to be proven that it can treat COVID-19.
Citera
2021-11-10, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Anders Tegnell fortsätter att köra sitt experiment med flockimmunitet via smitta. Han har aldrig gett upp hoppet om den strategin, oavsett vad det kostar i människoliv. Jag tror ärligt talat inte att Anders Tegnell har lärt sig någonting. Bara ett sånt uttalande: "sjukvården måste vara beredd på.. fler covidpatienter" är ju för att han inte tänker göra ett skit, jag vet vad sjukvårdspersonalen tycker om det, men det skiter han i.
Oroa dig inte för sjukvårdspersonalen eller vad de tycker. De har betalt för att uföra ett jobb och det jobbet är sällan roligt oavsett vad folk ska behandlas för eller mot. Flockimmunitet via smitta är inget experiment utan hur mänskligheten hanterat sjukdomar sedan väldigt väldigt länge! Långt långt innan vaccin började användas som by the way är mer av experiment!
Citera
2021-11-10, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Du kan säkert testa att använda sökfunktionen (du har ju gått igenom hela min inläggshistorik så det borde inte vara några problem) så ser du var min åsikt legat sedan början.
Du har ändrat din åsikt. Att du inte själv har koll på det är otroligt.

Inlägg du författat:
Citat:
Förhoppningsvis vaccineras barn mellan 12-18 redan till hösten.
Citat:
Det är här vaccinet har bäst utfall enligt statistiken. I åldersspannet 30-40 år är skillnaden närmast skrämmande. Mina barn tänker jag inte vaccinera.
Senast redigerad av Razz3l 2021-11-11 kl. 00:00.
Citera
2021-11-11, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Ja för alla barn önskar myocarditis till julklapp i år

Oj, får alla vaccinerade barn denna biverkning numera enligt vaccinalarmisterna?😉
Citera
2021-11-11, 00:00
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du har ändrat din åsikt. Att du inte själv har koll på det är otroligt.

[b]
Nej. Jag har inte ändrat åsikt.
Citera
2021-11-11, 00:05
Medlem
Citat:
Nej. Jag har inte ändrat åsikt.
Ok. Dina inlägg säger annat.

Ska jag citera dig igen? Står du inte för det du har skrivit?
Citera
2021-11-11, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Oj, får alla vaccinerade barn denna biverkning numera enligt vaccinalarmisterna?😉

Nej den riktiga överraskningen kommer nästa år och den kallas ADE , och precis när ungen trodde han skulle få ett Playstation 5...
Citera
2021-11-11, 00:07
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ok. Dina inlägg säger annat.

Ska jag citera dig igen? Står du inte för det du har skrivit?
Jag har inte ändrat mig.
Jag låter dig fortsätta att göra bort dig. Förr eller senare går det upp för dig.
Citera
2021-11-11, 00:10
Medlem
Ok. Vi får se om du klarar av en rak fråga, högst troligt inte.

Anser du att man ska vaccinera sin 12 åriga dotter?
Senast redigerad av Razz3l 2021-11-11 kl. 00:16.
Citera
2021-11-11, 00:14
Medlem
Säger du nu:
Citat:
Jag har i princip alltid hävdat att det finns en sweetspot för en ålder där vaccinet gör mest nytta. De två faktorer som spelar in är risken att drabbas av allvarlig COVID-19 och möjligheten för immunförsvaret att tillgodogöra sig vaccinet. Det har fluktuerat lite beroende på dominerande virusvariant, men just nu skulle jag säga att absolut störst anledning att vaccinera sig har man i åldern 30-60 år om man inte har andra anledningar att vaccinera sig (diabetes, fetma etc.). Om man har en underliggande sjukdom gäller helt andra bedömningar och det är inte förrän då man skall vaccinera ned mot den åldern du nämner, om du frågar mig. Notera att det är en bedömning som jag gör baserat på vaccinets effektivitet mot den nuvarande dominanta varianten. Andras bedömningar kan vara annorlunda, naturligtvis.
Sade du tidigare:
Citat:
Jag tror att vi kommer återgå till det normala när tillräckligt många vaccinerats. Förmodligen kommer folk smittas lite då och då men mindre än ett femtiotal kommer dö varje år. Problemet är de märkliga fanatikerna som tror att vaccinet är giftigt och att det innehåller microrobotar och gud vet vad, de kommer antagligen förlänga processen genom att springa runt och sprida smittan i onödan tills de alla gått igenom infektionen. Det blir ett förkylningsvirus av detta virus redan innan årets slut när vaccinationen nått 70-80%. Förhoppningsvis vaccineras barn mellan 12-18 redan till hösten. Ju förr desto snabbare återgår vi till det normala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in