Citat:
Ursprungligen postat av
st33r
Den stora säkerhetsbristen handlar inte om autokryptering eller ej utan att man inte vet vad säljare gör med informationen då de krypterat upp den . Har nån köpare åkt dit pga att de autokrypterat?
Flera säljare på fs3 verkade t ex ha kundlistor . Sen var det ju packare som hade tillgång till kunduppgifter och skickade hotbrev.
Att tro man är säker för man krypterar istället för autokrypterar meddelanden är falsk säkerhet. Vad spelar det för roll om du krypterar om säljaren sen klistrar in adressen i klartext sin kundlista.txt-fil.
Exakt!
Naiv som jag är så trodde jag att säljare inte sparade kundregister, borde vara hur självklart som helst i branschen. Inte för att där kanske nödvändigtvis står exakt vad man handlat men ändå onödig info om polisen skulle få tag på uppgifterna och när de har för lite att göra får för sig att kolla upp misstänkta drogköpare.
Inte direkt år på kåken iofs om man nu bara har för eget bruk hemma men vissa har andra saker hemma som även då skulle uppdagas vid besök, fattar verkligen inte hur vissa kan ha så svårt att sköta sånt här lite snyggare
Som jag skrev tidigare idag blev jag helt chockad när polarn idag visade upp ett brev poststämplat i Malmö från en drogshop som beklagade sig över att deras försäljning på FS upphört och gjorde reklam för hur man nu kan handla av dom.
Hahaha man har ju nog redan med reklam från Lidl och annat men det här var verkligen sjukt och solklart bevis på att de sparat kunduppgifter, möjligtvis kryperat hos deras sida men ändå .. dom skulle jag iallafall aldrig mer göra affärer med.