Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Hur vet du de inte gör det? Även om det bara var en flummig förklaring jag drog till med som skulle kunna förklara att de roterar åt olika håll.
Om solen gör det mönstret under ett år så.
Det är inget personligt det här om du tror det.
Är den rund och det bevisas bortom allt tvivel är det inget jag blir ledsen över. Bara glad faktiskt.
Vi har bevisat bortom allt tvivel, men varje gång vi kommer med ett bevis ignoreras det utan att vi får en förklaring. Ta bara den sista. Södra korsets placering i söder är ett av de starkaste bevisen på att jorden är rund, och det råder ingen tvekan. Jag förstår att du tvivlar, men då måste du ha mer att säga än at du inte vet eller att vi inte vet allt om vad som rör sig uppe i himlen.
Att dagen blir längre och längre ju längre söder om ekvatorn man kommer är en annan. Att det har varit flygrutter runt hela södra halvklotet, och att folk har rest med de planen kan man inte komma ifrån. Allt detta kan kontrolleras av vem som helst. Ta bara en kryssning till Antarktis, eller åk till en eller flera platser söder om ekvatorn för att kolla om det stämmer med södra korset.
När de bevisen inte håller, vad ska vi göra då? Måste vi skicka ut dig i rummet för att du ska förstå hur fel du har?