2021-11-09, 15:13
Medlem
Någon som vräkte ur sig tusentals aktier idag och sänkte en stabil kurs från 130 ner till 115 på minuter. Sjuka scener i kursen.
Citera
2021-11-09, 17:56
Medlem
tartars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anomalisk
Någon som vräkte ur sig tusentals aktier idag och sänkte en stabil kurs från 130 ner till 115 på minuter. Sjuka scener i kursen.

Det där var bara förskalvet i korthuset
Citera
2021-11-09, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tartar
Det där var bara förskalvet i korthuset
Nä..inget korthus du har fel! Fundamenta finns så jag fattar inte vad du snackar för goja?
Citera
2021-11-09, 18:27
Medlem
tartars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Nä..inget korthus du har fel! Fundamenta finns så jag fattar inte vad du snackar för goja?

Nämn ett enda svenskt biotech i samma fas som ens är i närheten av den uppblåsta värderingen. Så tar vi diskussion därifrån.
Citera
2021-11-09, 18:33
Medlem
Citat:
Nämn ett enda svenskt biotech i samma fas som ens är i närheten av den uppblåsta värderingen. Så tar vi diskussion därifrån.
Läs på om bolaget istället så ska jag bemöta dina argument. Läs på om riktkurser och fundamenta. Vad fick dig att gå in och kommentera här raljerande när du inget kan eller vet? Läs i tråden först och om bolaget om du vill bli tagen på allvar.
Senast redigerad av Truefighter 2021-11-09 kl. 18:36.
Citera
2021-11-09, 18:57
Medlem
Citat:
Du har nog missat lite hur börsen fungerar.

Önskar dig lycka med dina investeringar❤️
Citera
2021-11-09, 21:55
Medlem
Nu står vi här! Bara dagar ifrån topline.
Alla har sin egen plan och agenda. Råder alla att göra sin egen läxa och helt enkelt inte, utan egen analys, bry sig om vad andra säger om köp eller sälj eller vad andra säger om andra aktiers förträfflighet kontra Synact eller vice versa. Källkritik är ordet!

I min värld har vi så otroligt mycket som pekar mot succé. Finns endast en gammal tablettmiss back in the days som ett plump i protokollet. Annars är det idel framgång. Bl.a:

-så klart stödjer preklinik AP1189= Bra ards preklinik, bra artrit preklinik, bra i NS, bra i ibd. Vi är en bättre variant att det VÄL beprövade Achtar Gel. Vi aktiverar inte Mcr 2,4,5 tillskillnad från ACT. Mcr 1 och 3 är de relevanta receptorerna i immunsystemet. Att vi endast aktiverar de två gör att vi med vår selektiva agonist helt enkelt slipper ACT hemska biverkningar.

-Fas 2a Ards visade SS med så få pat som 54pat plus 6pat i open label. Andningsåterhämtningen var fyra dagar bättre med AP1189 kontra placebo. De som behandlades med AP1189 kunde lämna sjukhuset 3,3 dagar tidigare jämfört med placebo.
-data från RA har än så länge visat att AP1189 är 70% mer effektivt än placebo (dessutom dosberoende). Följer topline mönstret från interim kommer vi lätt nå ss med stark power. Data som presenterats visar att det är 7 pat som nått under CDAI 10. För att nå detta krävs det minst 60% reduktion (finns än så länge inga studier på att MTX kan ge sådan reduktion på 4v). Tillhör dessa patienter de aktiva armarna (vilket det bör göra i min värld) så har 44% i de aktiva armarna en reduktion om minst 60%.

Allt talar, i min värld, för att vi når stark ss i både CDAI under 22 och från baseline. Dessutom längtar jag till att se ACR 50/70!

För en vecka sedan fick vi dessutom bekräftat att AP1189 kan doseras i 3 månader i framtida studier. I dagsläget har vi 4v studier på RA och trots denna korta behandling pekar allt mot ss.

Utöver Synacts magnifika historia kan även listan med närliggande triggers göras lång. Utan tvekan är, som sagt, topline RA som ska presenteras i slutet av november 2021 den största triggern! Utöver den triggern har vi i närtid att vänta: tablettgodkännande, topline NS, start av fas 3 ards, listbyte, patentgodkännade kombo RA samt uppdaterade analyser mm mm.

Jag tror som ni förstår på SS i RA. Jag tror på riktigt bra sekundär enpoints som kommer ge BP ståfräs. Jag tror på en deal redan i Q1 2022. Den som lever får se men jag säljer inte en aktie. Jag vet vad jag tror på för exit och inte är det 128kr/aktie inte.

Stort tack till alla väldigt duktiga skribenter på discorden! Ni vet vilka ni är och är guld värda!
Citera
2021-11-09, 22:02
Medlem
tartars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Läs på om bolaget istället så ska jag bemöta dina argument. Läs på om riktkurser och fundamenta. Vad fick dig att gå in och kommentera här raljerande när du inget kan eller vet? Läs i tråden först och om bolaget om du vill bli tagen på allvar.

Ledsen men jag får inte sekt-fomo. Fallhöjden är hög och det finns så mycket bättre RR där ute.
Citera
2021-11-10, 15:14
Medlem
Citat:
Ledsen men jag får inte sekt-fomo. Fallhöjden är hög och det finns så mycket bättre RR där ute.

Hur pass påläst är du kring SynAct, samt vilka bolag anser du har bättre R/R?

Fallhöjden är hög i samtliga biotechbolag. SynAct har högre värdering än andra bolag i sektorn som är i samma fas av många skäl. För att nämna ett fåtal:
1. Potentialen. Det finns enormt många åkommor som orsakas av hyperinflammation. RA på egen hand är en enorm kassako.
2. Bevisen på att kandidaten fungerar i människa genom känd verkningsmekanism som verifierats i oberoende forskning.
3. Personerna de värvat på senare tid.
4. Deals som ledningen tidigare gjort.
etc.

Nuvarande riktkurser från välrenommerade analyshus ligger på 125 resp. 135 kr. Gissningsvis är de runt 200 kr efter lyckade toplineresultat, vilket all tillgänglig information pekar på.
Senast redigerad av InvesterarIvar 2021-11-10 kl. 15:17.
Citera
2021-11-10, 16:42
Medlem
Rött idag, men då är det bara passa på köpa fler
Citera
2021-11-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TOFIR
Rött idag, men då är det bara passa på köpa fler
Ja! Det behöver ju inte vara fel att kursen går ned lite gran för att tanka på billigare. Det är så sant!
Citera
2021-11-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ok! Lycka till med dina investeringar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in