2021-11-09, 18:48
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Jo så är det alltid ju. Media i olika former har stor genomslagskraft. Serien är fiction, även om den bygger på en verklig händelse.
Hade det varit okej med en scen där LJ suger av en torsk bakom baracken?

Det är skillnad på ren fiktion och en blandning av fiktion och fakta. I den här serien är det rimligt att man hittar på omständigheter där man inte vet vad som hänt, men att man håller sig till vad man vet i övrigt.
Citera
2021-11-09, 18:50
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Menar du att ingenting är sant?
Jag menar att man ljuger medvetet i väsentliga delar. Det förväntas inte att man gör det i en serie som den här.
Citera
2021-11-09, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag menar att man ljuger medvetet i väsentliga delar. Det förväntas inte att man gör det i en serie som den här.

Det är din åsikt. Själv tar jag det som underhållning baserat på en bok.
Citera
2021-11-09, 18:52
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Det är din åsikt. Själv tar jag det som underhållning baserad på en bok.
Och boken tar du som underhållning också då?
Citera
2021-11-09, 18:52
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Varför lägger vissa så mycket tid på att gnälla för att de inte får säga saker som de faktiskt säger? Kan ni inte starta en speciell tråd för era metadiskussioner?
Citera
2021-11-09, 18:53
Medlem
Citat:
Och boken tar du som underhållning också då?

Som en teori om vad som hände.
Citera
2021-11-09, 18:54
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Som en teori om vad som hände.
Allt är inte sant i boken? Är det så du ser det? Eller är det som står i boken sant? Och serien som är baserad på boken är full av lögner?
Citera
2021-11-09, 18:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du får gärna länka till i vilket sammanhang SE beskriver hur GM rör sig inne i gränden. Det har jag helt missat!
SE beskriver alltså (precis som t.ex. Hans J och Lisbeth P) hur GM gjorde ett stopp efter ett tag:
(FB) Skandiamannen

Detta till skillnad från SE själv, som enligt "rekonstruktionen" skall ha sprungit kontinuerligt:
https://www.youtube.com/watch?v=_U7QiVDk9z4

Om det här skall stämma så kan ju SE själv omöjligen vara gärningsmannen.
Citera
2021-11-09, 18:59
Medlem
Citat:
Allt är inte sant i boken? Är det så du ser det? Eller är det som står i boken sant? Och serien som är baserad på boken är full av lögner?

Jag vet inte vad som hände under mordkvällen och vad som är sant eller inte. Boken ger sin version och serien baseras på det. Du och andra vet att vad som hände och det är jättebra.
Citera
2021-11-09, 19:00
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
SE beskriver alltså (precis som t.ex. Hans J och Lisbeth P) hur GM gjorde ett stopp efter ett tag:
(FB) Skandiamannen

Detta till skillnad från SE själv, som enligt "rekonstruktionen" skall ha sprungit kontinuerligt:
https://www.youtube.com/watch?v=_U7QiVDk9z4

Om det här skall stämma så kan ju SE själv omöjligen vara gärningsmannen.

Du har fel. Det är LJ han beskriver i gränden
Citera
2021-11-09, 19:00
Avslutad
Oavsett om han är mördaren eller inte så måste det vara sjukt och smått surrealistiskt för hans fru att hans exman så många år senare pekas ut som Sveriges statsministers mördare. Om hon nu inte var med på det och försökte försvara honom det vill säga. Som serien i slutet på något sätt försökte luta det som.
Citera
2021-11-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Nej vi hänger kvar vid den för att den är den i särklass mest sannolika teorin.
Många frågor som annars inte besvaras faller plötsligt på plats. Vi slipper hitta på de ens krystade förklaringen efter den andra, vi slipper ljuga ( som vissa förnekare gör om att SE skulle ha alibi).

Men det behövs inga krystade förklaringar. Det är snarare ni som tror på SE som GM som behöver göra krystade förklaringar.

1. Varför hade SE ett vapen?
2. Varför kunde SE uppge att han såg saker på mordplatsen som han inte kunde veta som GM?
3. Varför återkom SE till Skandia om han var GM?
4. Varför sa SE till grannen dan efter att han behöver inte läsa tidningen för jag kan berätta allt för jag
var där? Varför säga det om han var GM?

Det går att fylla på med mer men till de här frågorna krävs det krystade förklaringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in