Citat:
Ursprungligen postat av
papperslapp2021
Ja, man kan ju välja att se det så också, förstås. Netflix kan ju fortsätta att göra serier om osannolika GM-teorier i facket MOP. Lite grisigt kanske, om man ska fortsätta ordjonglerandet.
Ska man vara hård, så gjorde ju Netflix "bara" en serie på en bok/story. Grundfelet (eller boven i dramat) är väl i så fall Filters artikel, och att det blev en bok, och att detta eventuellt påverkade PU, rent av knuffade in dem i en återvändsgränd, "tvingade" eller stressade fram SE som GM. PU hade som sagt kunna lägga ner utan att namnge någon.
Att TP bara skrev av den Åländska Völvans fria fantasier från 1986 är numera ett oomkullrunkeligt faktum!
Att Nils Linder, Arne Ivrell och Per Häggström verkar ha (figurativt) "cirkelrunkat" när de fick Völvans uppgifter 1986 och att Arne I tycks ha läckt uppgifter till PH på Skandia, som ett soll, inses även av svagbegåvade människor,
än i våra dar minsann!
Hur kunde PH som jobbade på Skandia veta vad vittnen på mordplatsen vittnat om? Arne I var nog "behjälplig" för att denna info skulle hamna i PHs PM på Skandia. PH jobbade på Skandia och var inte närvarande när vittnen till Palmemordet förhördes hos PU.
Hur bör vi ställa oss till uppgiften att: "Inget vittne har sett SE på mordplatsen" vilket Arne Ivrell påpekar till och med i pressen innan han går i pension?
Ska vi krasst tolka det som om SE aldrig var på mordplatsen, varken som GM eller SE? SE "ljuger ju som en häst travar" och är bra på att ljuga rätt! Kanske hittar SE bara på? Något vapen verkar Se ju inte haft om vi ska tro KP? Att SE ljuger om sånt "han inte borde veta" är tydligen "mest tur" har jag lärt mig här i tråden faktiskt!
För de som inte är födda med huvudet under armen kan ni ju också läsa i materialet att dessa vittnen som "ska vara fundamentet" för denna huvudlösa teori bygger på att mördaren hade en blå jacka.
Är det någon mer än jag som tycker det är märkligt att YN inte berättar om denna "blåa jacka" vilket KP med sina begränsade förståndsgåvor försöker sälja till världen i en minst sagt hastigt hopkommen Powerpoint?
Hur kan Arne Irvells "blå jacka 1986" bli en "svart fladdrande rock" på DBG 2020? Arne, SE och andra vittnen 1986 till skillnad från både Lars Larsson 2016 och TP 2018 är övertygad om att en blå jacka är direkt utpekande för GM 1986. KP är också av helt annan åsikt 2020. (Se fotnot.)
Sedan defenestrerar TP/KP allt sunt förnuft 2017(?) och därefter gäller tydligen en "mörk kanske fladdrande (läder?-) rock i varierande längd, och ingen huvudbond alls, eller en grå herrhatt, en Sherlock-Holmesmössa, platt huvudbonad, rullad grovstickad mössa, med eller utan skärm eller "något kepsliknande" " vilket LJ med viss tveksamhet kommer att påpeka att han uppfattar som att "GM eventuellt hade en keps" (Inget utesluter att LJ inte såg GM).
Att LJ blev påverkade att lämna "blå täckjacka" till förmån för "mörk beklädnad, kanske rock" styrker Ljs "senare" vittnesmål när han redan i piketbussen på mordplatsen ombads att begränsa sig till "mörk rock ock keps". Jag tycker synd om LJ på ett sätt då polisen verkligen misstänkte att han var mördaren ett tag. All heder åt LJ att han håller hyfsat bra och konsekvent håller fast vid vad han berättar.
Att YN uppe på DBG ser en man med fladdrande svart rock, en liten väska utan uppfattbara remmar som såg "hård" ut och en ljus haka är kanske inte det bästa signalementet på SE som enligt Arne I och Per H borde misstänkas då GM hade en blå (täck)jacka på sig som flera vittnen tydligen uppgett? (Hör jag någon säga MP,NF, SE och Lisbeth P här?)
Hur kunde PH som jobbade på Skandia veta vad (uppenbarligen helt stolligs) vittnen på Åland vittnat om? Att Arne I, Per H och Nils L grupparbetande om hur MOP gick till 1986 är uppenbart av materialet.
Att Nils Linders "Dokument" som är en avskrift av PHs PM och skrevs 1986 inte registrerades i PU innan 2017 gör att jag ställer mig frågan: Vilka andra dokument ligger kvar i dessa "hemliga" lådor och har aldrig dokumenterats? Att Nils Linder "censurerade" lite är aldrig så uppenbart då både PHs vettlösa PM och NLs "tvättade" version båda har exakt samma datum! Vem "pratade egentligen med vem då båda dokumenten daterades samma dag?
Att hela "grupparbetet" 1986 havererade redan i slutet på Skoglunds förhör med PH på Skandia senare 1986 är mest lite "underhållande". Att Skoglunds förhör med Per H på Skandia inleds med en referens till Nils Linders "tvättade" version av PHs PM där inget sägs om "EAP" och Ålandsbesök av SE med "tjockisfiguranten och hittepå dottern/dotterdottern i sällskap" är mycket talade! Att detta "dokument" först blir registrerat 2017 som E 63-11 är så klart en rättsskandal i sig. Vad tog ett dokument refererat till i förhör och skrivet av Nils Linder att förbli gömt i en låda till 2017? Vad hindrade detta dokument att bli registrerat ib 31 år? Finns det fler "dokument" som kan registreras "efter godtyckligt behov"?
Ni kanske blir "arga" på att jag använder förklenande omdömen om KPs sinnesgåvor:
Att mästermanipulatören, den bokprisförnedrade TP kunde locka KP i sitt befängda teoribygge kan kanske förklaras med denna länk:
https://www.campus.sg/five-universal-laws-of-human-stupidity/
"Sorgerliga saker hända, än i våra dar minsann!
Sorgerligast är dock denna om Stig Engströms skuld, minsann"!