Citat:
Allt blir ju mer eller mindre spekulationer o vittnen kan ta fel eller tro fel....
Eller så sägs det motstridiga uppgifter !
Blir en ganska tunn debatt om man inte får gå på sin magkänsla o försöka styrka den genom förklaring utan bevis.!
Vad blir exakt kvar eg ?
Jo Lisbeth pekade ut CP !!
Men inte ens detta utpekandet låter man vara utan ifrågasätter så inte ens det är bevis nog...
Du kan dra hur långa texter du vill med ena vittnet sa så andra vittnet så si....mäta i sekunder hur fort folk gick o ändå hamna i exakt samma gamla sits med spekulationer...
Nu tror jag att SE ljög om vad han gjorde på brottsplatsen o jag har även förklarat varför jag tror det är lögner...
Låt säg att Engström sagt att han klädde av sig naken en stund på brottsplatsen o ingen såg att han har gjort det.....
Hur skulle jag bevisa det nu 35år senare ?
Jag kan tycka hur mkt som helst att någon borde ha sett detta....Men har jag bevis för att han inte var naken en stund ? NEJ....
Eller så sägs det motstridiga uppgifter !
Blir en ganska tunn debatt om man inte får gå på sin magkänsla o försöka styrka den genom förklaring utan bevis.!
Vad blir exakt kvar eg ?
Jo Lisbeth pekade ut CP !!
Men inte ens detta utpekandet låter man vara utan ifrågasätter så inte ens det är bevis nog...
Du kan dra hur långa texter du vill med ena vittnet sa så andra vittnet så si....mäta i sekunder hur fort folk gick o ändå hamna i exakt samma gamla sits med spekulationer...
Nu tror jag att SE ljög om vad han gjorde på brottsplatsen o jag har även förklarat varför jag tror det är lögner...
Låt säg att Engström sagt att han klädde av sig naken en stund på brottsplatsen o ingen såg att han har gjort det.....
Hur skulle jag bevisa det nu 35år senare ?
Jag kan tycka hur mkt som helst att någon borde ha sett detta....Men har jag bevis för att han inte var naken en stund ? NEJ....

Ett exempel kan vara då SE sa att han ville lämna uppgifter till en polis men hen sa att det behövs inte, vi har redan tillräckligt. Det finns inget stöd för något sånt i materialet eller i logiken, så det kanske man kan hålla för en sannolik lögn. Vill man motbevisa det med att hävda att polisen visar ointresse jämför man äpplen med päron och spekulerar kraftigt. Osv…
Som du säger är det svårt att bevisa att någon ljuger. Men nog kan man med hyfsad stor sannolikhet säga att SE far med osanning oavsett om man tror han är skyldig eller ej.