2021-11-07, 11:09
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nille1990
Okej låt oss för en stund gå med på att du har helt rätt här. Henko snackar skit om att du skulle vara den han påstår att du är. I övrigt då? Duger svaret han ger dig?

I övrigt? Hur pass trovärdig tycker du en person är som inleder sitt svar med att klistra en falsk identitet på frågeställaren. Hur påverkar det trovärdigheten i andra "avslöjanden" han gjort om andra som varit kritiska mot honom och Haveristerna.

Extra intressant blir det då temat för samtalet var hur yttrandefriheten missbrukas på Flashback genom att rena lögner publiceras här ( enligt honom inte minst om han själv).

Hans taktik är att framställa sina fiender som sinnessjuka och ondskefulla. Alla rör sig med hundratals konton på sociala medier o.s.v.

Det här sättet att försöka tysta meningsmotståndare började redan på IRM och då främst mot kvinnor. När han svarar Moralhora att han bortsett från Myra och Anny Berlin ( och vad ligger bakom den konflikten?)inte haft konflikter med kvinnliga aktivister i IRM så är det en skrattretande lögn. Det har skrivits hur mycket som helst om den saken både här och på andra sociala medier.

Att han fortsätter att framställa Myra som oorganiserad och förvirrad förvånar inte. Tyvärr får Axel och Henriks skitsnack stå oemotsagt eftersom Myra valt att ligga lågt.

Vad gäller samtalet mellan Moralhora och Henrik så bör alla dra lärdomen att aldrig komma oförberedda till ett möte med någon av Haveristerna. Gör man det så slutar det alltid som nu blev fallet.
Citera
2021-11-07, 11:48
Medlem
Knalltorsks avatar
Moralhora bad om frågor till Henko. Han fick typ två varav en var min. Ställde han den? Nope. Varför i helvete ber man om frågor om man inte ställer dem? Sämre än Axels disciplin på träning.
Citera
2021-11-07, 12:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
I övrigt? Hur pass trovärdig tycker du en person är som inleder sitt svar med att klistra en falsk identitet på frågeställaren. Hur påverkar det trovärdigheten i andra "avslöjanden" han gjort om andra som varit kritiska mot honom och Haveristerna.

Extra intressant blir det då temat för samtalet var hur yttrandefriheten missbrukas på Flashback genom att rena lögner publiceras här ( enligt honom inte minst om han själv).

Hans taktik är att framställa sina fiender som sinnessjuka och ondskefulla. Alla rör sig med hundratals konton på sociala medier o.s.v.

Det här sättet att försöka tysta meningsmotståndare började redan på IRM och då främst mot kvinnor. När han svarar Moralhora att han bortsett från Myra och Anny Berlin ( och vad ligger bakom den konflikten?)inte haft konflikter med kvinnliga aktivister i IRM så är det en skrattretande lögn. Det har skrivits hur mycket som helst om den saken både här och på andra sociala medier.

Att han fortsätter att framställa Myra som oorganiserad och förvirrad förvånar inte. Tyvärr får Axel och Henriks skitsnack stå oemotsagt eftersom Myra valt att ligga lågt.

Vad gäller samtalet mellan Moralhora och Henrik så bör alla dra lärdomen att aldrig komma oförberedda till ett möte med någon av Haveristerna. Gör man det så slutar det alltid som nu blev fallet.
I ärlighetens namn så framstår Myra som väldigt oorganiserad alldeles på egen hand.
Citera
2021-11-07, 12:29
Bannlyst
Citat:

Men du tjatar om alla dessa kvinnliga aktivister och hur de blivit behandlade, men vilka är de? Nu är inte min IRM-lore den starkaste men jag kan inte minnas en bunt kvinnliga aktivister som det blivit tjafs med? Du borde väl åtminstone kunna ge några namn eller ungefärlig period när de skulle varit aktiva?

Gällande Myra svarade han på din fråga, om du inte gillar svaret eller menar att det är en lögn får du väl påvisa varför.

Förövrigt är jag helt i chock att en person som bedrivit en jävla massa projekt/rörelser och varit en aktiv debattör i offentligheten under många år kom förberedd. Vem hade kunnat ana att han inte var den nidbild som flashbacks hjärntrust påstår att han är.
Citera
2021-11-07, 13:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Men du tjatar om alla dessa kvinnliga aktivister och hur de blivit behandlade, men vilka är de? Nu är inte min IRM-lore den starkaste men jag kan inte minnas en bunt kvinnliga aktivister som det blivit tjafs med? Du borde väl åtminstone kunna ge några namn eller ungefärlig period när de skulle varit aktiva?

Gällande Myra svarade han på din fråga, om du inte gillar svaret eller menar att det är en lögn får du väl påvisa varför.

Förövrigt är jag helt i chock att en person som bedrivit en jävla massa projekt/rörelser och varit en aktiv debattör i offentligheten under många år kom förberedd. Vem hade kunnat ana att han inte var den nidbild som flashbacks hjärntrust påstår att han är.
Det finns otaliga vittnesmål om att Henko är som bäst creepy och obehaglig mot brudar.
Citera
2021-11-07, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det finns otaliga vittnesmål om att Henko är som bäst creepy och obehaglig mot brudar.

Ja jo det finns allt det här tjatet om att han är creepy när han kritiserar X och Y, men det är väl lite av en nyhet att det skulle finnas en hög aktivister på IRM som han varit obehaglig mot. Det vore ju kul om Nytorgsprinsessan kunde specificera det lite. Vilka fler handlar det om förutom Anny och Myra? Plus att Myra drog väl långt efter att IRM påbörjat sin avveckling och mer kopplat till Haveristerna.
Citera
2021-11-07, 14:52
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:

Problemet var inte att Henrik var förberedd utan att Moralhora inte var det. Så när Henrik påstår sig veta att jag skulle vara Alma någonting så får han inte ens frågan vad han bygger detta på. Sen fortsätter det i samma stil. Trovärdigheten försvinner redan där, eller?

Det intressanta är att Henrik här gör exakt det han i samtalet anklagar Flashback för att göra. Att sprida grundlösa påståenden,outningar och andra lögner om kreti och pleti.

Finns det något skäl att tro att hans tidigare försök att koppla anonyma konton här och på Twitter skulle vara sanna? Och, om inte, vad är då sant av hans "granskningar" där just dessa kopplingar är själva poängen.

Frågan från mig blir vad Moralhora ville uppnå med samtalet? Resultatet blev ungefär som när Navid Modiri "samtalade" med Ingrid Carlqvist. Civiliserade samtal med personer som Carlqvist och Henrik är bara att ge dessa fanatiker ytterligare en megafon
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2021-11-07 kl. 14:55.
Citera
2021-11-07, 15:01
Bannlyst
Citat:
Problemet var inte att Henrik var förberedd utan att Moralhora inte var det. Så när Henrik påstår sig veta att jag skulle vara Alma någonting så får han inte ens frågan vad han bygger detta på. Sen fortsätter det i samma stil. Trovärdigheten försvinner redan där, eller?

Det är väl bara att Moralhora kontaktar Henrik och ber honom förtydliga hur han kopplar ihop dig med denna Alma.

Citat:
Finns det något skäl att tro att hans tidigare försök att koppla anonyma konton här och på Twitter skulle vara sanna? Och, om inte, vad är då sant av hans "granskningar" där just dessa kopplingar är själva poängen.

Har du någon kritik mot dessa granskningar mer än "Kallar han mig Alma måste allt vara falskt" så kan du alltid hosta upp den. Förresten. Du svarade inte på min fråga om vilka fler kvinnliga aktivister som Henrik trakasserat eller behandlat illa på IRM?

Jag är också intresserad av att höra vilken typ av insyn du har som gör att du kan säga att Henrik ljuger när han svarar på din fråga om hur det gick till kring det där avsnittet?
Citera
2021-11-07, 15:08
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Det vore ju kul om Nytorgsprinsessan kunde specificera det lite. Vilka fler handlar det om förutom Anny och Myra? Plus att Myra drog väl långt efter att IRM påbörjat sin avveckling och mer kopplat till Haveristerna.

Tja, vi har ju tex de rasifierade kvinnor som gick ut och beskrev honom just som obehaglig. Du får själv leta upp länkar ( jag har lagt in såna i tråden tidigare och orkar fan inte leta upp dom igen )

Många andra kvinnor vill inte öppet ta upp ämnet eftersom de inte vill bli uthängda som lögnare i podden
Citera
2021-11-07, 15:17
Bannlyst
Citat:
Tja, vi har ju tex de rasifierade kvinnor som gick ut och beskrev honom just som obehaglig. Du får själv leta upp länkar ( jag har lagt in såna i tråden tidigare och orkar fan inte leta upp dom igen )

Många andra kvinnor vill inte öppet ta upp ämnet eftersom de inte vill bli uthängda som lögnare i podden

Nu förvrider du frågan och ger ett annat svar. Jag citerar:
Citat:
När han svarar Moralhora att han bortsett från Myra och Anny Berlin ( och vad ligger bakom den konflikten?)inte haft konflikter med kvinnliga aktivister i IRM så är det en skrattretande lögn.
Och
Citat:
Du kan också ställa frågan om han ser sig själv som grundare av IRM. Nästa fråga blir sen vilka relationer han har idag med de kvinnor som faktiskt var delaktiga i att den plattformen byggdes upp.

Du har återkommande gett sken av att Henrik varit obehaglig eller på annat sätt klandervärd mot sina kvinnliga kollegor på IRM. Vilka är dessa? Vi vet alla att han tjafsat med både rasifierade, som icke rasifierade kvinnor och män. Det är okontroversiellt. Det som är intressant här är den nya information du lägger fram, och hur du kan veta att Henriks beskrivning av händelseförloppet kring det där avsnittet om sexarbetaren inte stämmer.
Senast redigerad av Nille1990 2021-11-07 kl. 15:20.
Citera
2021-11-07, 16:06
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Nu förvrider du frågan och ger ett annat svar. Jag citerar:

Och

Du har återkommande gett sken av att Henrik varit obehaglig eller på annat sätt klandervärd mot sina kvinnliga kollegor på IRM. Vilka är dessa? Vi vet alla att han tjafsat med både rasifierade, som icke rasifierade kvinnor och män. Det är okontroversiellt. Det som är intressant här är den nya information du lägger fram, och hur du kan veta att Henriks beskrivning av händelseförloppet kring det där avsnittet om sexarbetaren inte stämmer.

Vaddå Ny information? Att Henrik upplevs som obehaglig/hotfull/ sexistisk av många kvinnor är ingen nyhet eller något som bara jag påstår. Sök och du ska finna!

Vänd på det. Varför utgår du ifrån att Henriks beskrivning av händelseförloppet runt avsnittet om Emma skulle vara den "riktiga" . Det är väl uppenbart att Myra inte såg det på samma sätt. Frågan är väl snarare varför Axel och Henrik valde att ta upp ämnet även om det upplevdes som kränkande av Myra. Även om Myra glömt att läsa något dokument så hade de kunnat ta hänsyn till detta.

En grej. Haveristerna brukar lovorda sig själva över att "alltid ha på fötterna" innan de går ut med något. Tror du själv på detta?
Citera
2021-11-07, 17:02
Bannlyst
Citat:
Vaddå Ny information? Att Henrik upplevs som obehaglig/hotfull/ sexistisk av många kvinnor är ingen nyhet eller något som bara jag påstår. Sök och du ska finna!

Nej vi har alla sett hur kvinnor och män som får mothugg av Henrik kallar honom obehaglig, men du duckar sakfrågan. Vilka på IRM har Henrik varit obehaglig/hotfull/sexistisk mot? Vilka är dessa kvinnor som jobbat med IRM som han varit så hemsk mot?

Citat:
Vänd på det. Varför utgår du ifrån att Henriks beskrivning av händelseförloppet runt avsnittet om Emma skulle vara den "riktiga" . Det är väl uppenbart att Myra inte såg det på samma sätt. Frågan är väl snarare varför Axel och Henrik valde att ta upp ämnet även om det upplevdes som kränkande av Myra. Även om Myra glömt att läsa något dokument så hade de kunnat ta hänsyn till detta.

För det första så är det ingen annan som lägger fram en alternativ teori mer än att Henrik är en riktig taskmört. Varken du, Myra eller någon annan här i tråden.

Axel la även upp någon sammanställning på hur de hade jobbat med de där ämnena och dokumenten. Vilket även den går i linje med vad Henrik sa i avsnittet.

Att Myra inte ser det på samma sätt är väl uppenbart då hon ansåg att man inte skulle spela in men det ställs ju i ett annat ljus om Henriks version stämmer. I googledocs sparas all aktivitet så det är nog lätt av bevisa om du frågar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in