2021-11-07, 02:58
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
För en person som själv är uppfylld av hat och ständigt tar till projektioner, då ligger det nära till hands att tro att alla andra också känner samma sak? Kanske även åklagaren och målsägandebiträdet?

Citat:
Kanske även åklagaren och målsägandebiträdet

De har släppt det och gått vidare för länge sedan eftersom de inte kunde hitta några bevis.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-11-07 kl. 03:02.
Citera
2021-11-07, 03:27
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Snälla lilla Smokey ta nu och ge dig innan du trillar av stolen. Det är överhuvudtaget ingen medlem i L*na Wesstr*m-tråden som bedriver någon sorts hat-kampanj mot H*nna Davidss*n, det är endast något som du själv ha fått för dig, något som du själv upplever och tror.

■ Allting som medlemmen @develi har, i sina många tidigare skrivna och postade inlägg framfört i L*na Wesstr*m-tråden är ju kommet ur, och från själva förundersökningsprotokollet, det vill säga, det som medlemmen @develi har framfört, är ju ingenting annat än ren fakta.

■ Du tycker så vitt jag har förstått dig, att det var ett helt normalt beteende ifrån H*nna Davidss*n:s sida när hon tokraderade i sin mobila enhet under en då pågående mordutredning ?

■ Du tycker, och, om jag nu har förstått det hela rätt, att det var ett fullständigt normalt beteende ifrån H*nna Davidss*n:s sida när hon vid många olika tillfällen åsidosatte barnen för att kunna ge sig ut i skog och mark, enbart för att jaga sina Geocach-burkar ?

■ Mitt under den då pågående mordutredningen gjorde H*nna Davidss*n sig själv till initiativtagare för en storstädning i St*fan Davidss*n:s hus.

■ Páter SOA med fullt ös uppe på St*fan Davidss*n:s hustak där han toksotade skorstenen så det stod härliga till, detta under tiden som H*nna Davidss*n tokskurade St*fan Davidss*n:s golvbrunn, givet vis var H*nna Davidss*n:s enda anledning vid det aktuella tillfället under Fredagen den 25 Maj 2018 att undanröja bevis, jag undrar, tycker du att detta var ett fullständigt normalt beteende ifrån H*nna Davidss*n:s sida ... och dessutom hade hon mage att skylla på sina döttrar, vilka enligt henne skulle ha varit initiativtagarna till den storstädningen som ägde rum under Fredagen den 25 Maj 2018.

■ H*nna Davidss*n jagade upp en gift man vilken hon satte klorna i för att senera framåt bara kasta åt sidan när fångsten inte längre passade henne, tycker du Smokey att detta var ett fullständigt normalt beteende ifrån H*nna Davidss*n:s sida ... och till de omständigheter som fanns vid den aktuella tiden ?

■ Tycker du Smokey att H*nna Davidss*n:s manipulativa kärleksbombningar var ett normalt beteende ifrån hennes sida ?

■ Det finns betydligt mer att kunna tillägga om H*nna Davidss*n och hennes mycket egendomliga och säregna beteenden men jag stoppar här tills vidare.

■ H*nna Davidss*n hoppades, och hon önskade att hennes mycket hatade rival L*na Wesstr*m skulle vara död ... och det hoppet, tillika den önskan blev till H*nna Davidss*n:s verklighet, nu mera jagar hon Geocach-burkar dagligen och strålar som en sol av uppenbar glädje ... man kan undra varför ?

Fråga: Vem är H*nna Davidss*n ?

Mvh/JM.

Snälla lilla JM du kan lägga av med härskartekniker mot mig.

Det egendomliga och säregna beteendet är det du som står för.

Citat:
fullständigt normalt beteende

För det första så har du inte själv något fullständigt normalt beteende.

För det andra så spelar det ingen roll om HD inte har ett fullständigt normalt beteende, enligt dig. Om det inte går att bevisa att hon gjort sig skyldig till något brott så är det ointressant. Polisen och Åklagaren har jobbat med det här länge men de har inte lyckats hitta bevis mot HD men ni tror atr ni ska hitta något genom att upprepa era listor om och om igen?
Citat:
H*nna Davidss*n hoppades, och hon önskade att hennes mycket hatade rival L*na Wesstr*m skulle vara död ... och det hoppet, tillika den önskan blev till H*nna Davidss*n:s verklighet

Det visar bara hur långt LW hade drivit henne. Vilken bitch hon hade varit mot HD.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-11-07 kl. 03:43.
Citera
2021-11-07, 10:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja LW är inte hjärntvättad. Hon är väldigt klarsynt.
Trots att de delat samma skithög?

Vad menar du?
Jag har väl alltid sagt att Lena varit sjukligt bunden till SD, att han brutit ner henne och förtört hennes (och andras) liv. Hon säger under en period att hon behöver läggas in., hon klarr inte att jobba, utan är sjukskriven. Hon söker hjälp med ljus och lykta, pressar sig fram i köerna ochlyckas så småningom få en del hjälp, vilket gör att hon på slutet bli starkare. Men fri är hon inte.

Vad mer behöver du?

En människa är inte bara antingen det dena eller bara det andra. Man kan vara stark på ett sätt, och svag på ett annat. En människa är otroligt komplex.

Citat:
Klart LW fattat hur ruttet äktenskapet är - det lär knappast nån ha missat som läst FUP - men inte att hon är orsak till skilsmässa.

Hon är nämligen lättad att så inte är fallet.
Men hon är väl inte så korkad att hon inte tror att det påverkat rent generellt, det begriper väl även jag.

Det här är uttjatat.
Jag säger bara att Lena fattade mycket väl att hon var en del i SDs otrohet, men att deras äktenskap redan var ruttet långt innan. Hennes hot om avsöjande har legat där i åratal, HD har misstänkt dom i åratal och slutligen var det aldrig Lenas hot om avslöjande som blev orsaken till skilsmässan.

Citat:
Jag kan inte finna att LW nånstans uppger det som motsvarar vad citerade vittnen säger är orsak till skilsmässa.
LW uppger SDs snokande i mail, brist på tillit och att HD träffat JS.
Troligen för att SD inte fattat ett dugg att han är genomskådat för länge sen.
För att SD inte fått samma info som vissa andra fått av HD?

Lena fattar exakt vad som händer, min tro.

Som sagt, saker och ting har inte enbart en enda orsak. Det är ett helt paket med saker som bidrar till skilssmässan. Och det var inte Lenas avslöjande som ledde till skilsmässan.

HD har misstänkt otrohet länge. Under många år. Jag ska i ett fristående inlägg visa dig att HDs avslöjande 2017, är något som hon alltid har känt obehag inför och misstänkt.

Citat:
Läs spoilern:

Tack för citaten.

Citat:
HD har dock upptäckt att de har fortsatt kontakten - vilket är orsak till skilsmässan:

MT:
Någon gång under jan och feb 2018 kom Hanna och berättade för M att hon skulle skilja sig. Som M förstår så var det pga. att relationen mellan Stefan och Lena inte hade upphört." (ab 149)

"M upplevde det som att det från Hannas sida fanns mycket besvikelse, ilska och ledsamhet då Stefan upprepat sin otrohet."(Ab 149)

Hannas mående var upp och ner under våren. Det som påverkade henne var separationen,
Stefans otrohet som fortsatt, sveket och Lena.
"

JG:
" I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J att Stefan fortsatt att ha en relation med Lena."(Ab 150)

CH:
" Strax innan skilsmässan, kanske hösten -17 var Hanna ledsen över att relationen mellan Lena och Stefan inte tog slut."

" Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen." (Ab 149)

JS:
" Innan separationen var det uttalat från Hanna att hon ville ge det en chans till, precis innan separationen under början av -18.

Det som gör att droppen rinner över är att Stefan fortsätter umgås med Lena."
(ab 150)
Citera
2021-11-07, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

■ De har släppt det och gått vidare för länge sedan eftersom de inte kunde hitta några bevis.

■ Ja, på sätt och vis har du rätt Smokey, men inte till fullo.

■ Det finns ingen ting som kan sägas vara bergsäkert i just detta gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018) beträffande den av åklagarna tidigare misstänkta H*nna Davidss*n.

■ Det finns överhuvudtaget ingen ting som talar för att just detta gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018) inte kan öppnas upp på nytt igen för vidare utredning, det kan endast framtiden utvisa och det är just den (framtiden) som vi kommer att få följd med, och ingen kan säga med en absolut säkerhet om vad som kommer att ske från den ena dagen till den andra.

■ Jag har tidigare framfört i L*na Wesstr*m-tråden, att det faktiskt finns människor som vet betydligt mer än vad som hitintills har framkommit i förundersökningsprotokollet, och kommer någon av dessa personer, eller flera personer, att genom eget val, kontakta polisen för att berätta vad de vet, så är risken stor enligt mig, att det gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018) kommer att öppnas upp på nytt igen för vidare utredning.

■ Tänk på det Smokey, att Kammaråklagaren Å*a H*ding en gång i tiden deklarerat för allmänheten, att "St*fan Davidss*n har, antingen ensam eller i samförstånd med annan person bragt livet om L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Även om man inom polisen och åklagarna inte lyckades med att hitta de bevis som krävdes för att få den tidigara misstänkta H*nna Davidss*n dömd i en domstol för anstiftan eller medhjälp till mord på L*na Wesstr*m ... så betyder det inte❗att H*nna Davidss*n var helt och hållet oskyldig.

■ H*nna Davidss*n är i jämförelse med St*fan Davidss*n en betydligt smartare person, hon är verkligen extremt slug och manipulativ.

■ H*nna Davidss*n lyckades med, och så genom sitt mycket egendomliga och säregna beteende att lura både poliserna och de tvenne åklagarna, hon lyckades på ett ganska så enkelt sätt med att smita ut bakvägen och därtill sedan stänga igen dörren efter sig, det lyckades däremot inte St*fan Davidss*n med trots hans tappra försök med att komma undan rättsväsendet, och det berodde på att han inte var lika slug och smart som H*nna Davidss*n var.

■ Det är bara att konstatera faktum, att H*nna Davidss*n inte har rent mjöl i sin påse.

■ Det var H*nna Davidss*n som hade det starkaste motivet till att få bort sin rival L*na Wesstr*m från jordens yta och som hon dessutom hatade som pesten.

■ L*na Wesstr*m mördades mot St*fan Davidss*n:s vilja vilket han tidigare ordagrant påpekat, det yttrandet gjorde däremot aldrig H*nna Davidss*n, hon hoppades och önskade istället att L*na Wesstr*m skulle vara död, och det hoppet, och den önskan, blev ju en verklighet.

■ Jag tror att det är på tiden att du Smokey börjar att tänka om, lite mer djupare än vad du tidigare och hitintills har gjort beträffande H*nna Davidss*n, hon har nämligen uppvisat många olika och högst egendomliga sidor.

■ Sedan tycker jag, att det nu är på tiden att du slutar upp med att kalla brottsoffret L*na Wesstr*m för en "Satkärring" (bitch), det är helt enkelt sagt inte rätt.

■ L*na Wesstr*m hade överhuvudtaget ingen skuld till att hon under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 blev dödsmisshandlad bakom ett bullerplank och som dessutom resulterade i att hon till sist avled på grund av de mycket svåra skador hon tillfogats av gärningspersonen eller gärningspersonerna.

Mvh/JM.
Citera
2021-11-07, 10:57
Medlem
Citat:
Jag vet att du också hatar HD men tråden handlar om mordet på LW.

Ja, tråden handlar om ett mord där H blev anhållen, häktad och förhörd som misstänkt. Det har inget med hat att göra om jag t ex skriver något om uppenbart märkliga omständigheter som inte verkar helt utredda kring H och kanske svar finns i en nedlagd förundersökning som när som helst kan öppnas igen. Vilket är några av anledningarna till att tråden lever vidare.

Jag är inte i tråden 24/7, men ser att du är en av dem som bidrar till att hålla tråden vid liv med påståenden om L och trådisar vid okristliga tider.

Ovan är komplettering till mitt tidigare svar på din kommentar. Se repris nedan:

Du skrev*"HD gjorde inget ruttet, som vi vet om, förrän hösten -17." och jag påminde dig om att hon berättat i förhör att hon varit intim med andra före, under och efter äktenskapet med S.

Du svarar med att felaktigt skriva att du vet att jag hatar H. Du har fel och uppträder Weird.
Citera
2021-11-07, 11:25
Medlem
notknapparens avatar
A 168 B/1762- 1752

Messengerchatt mellan Lena och hennes vän JC, som är en vän sedan länge och dessutom psykolog.

Detta är så långt tillbaka som 2015.

Lena har just visat screenshots från hennes och SDs konversationer... där det talas om bl a att "bilder" har setts av HD och SD "beter" sig som vanligt med kyla och hot:

SD till Lena:

"Lite hoppas jag på att du rasar
fullständigt. Vore det bästa för oss.
Men vill såklart inte du ska rasa. Väljer
därför att du inte ska dra ner mig
istället
"

I konversationen nedan kan man se många olika saker som att HD är misstänksam mot SD, Lena har haft tankar på att avslöja allt redan då, att HD har koll på endomondo var SD varit, att SD gaslightar HD å det grövsta, och HDs "beroende" av SD och hans beroende av HD, symbiosen där han är hjälte och hon hjälplös. En maktbalans.

Det är klart att HD anar vad det handlar om, men som JC säger är det troligt att HD väljer att tro på SD för att inte gå under...

Och precis som med Lena ruckas maktbalansen 2018, då bägge kvinnorna reser sig ur askan...
HD är inte längre lika hjälplös, och inte heller Lena låter sig styras.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------
Citera
2021-11-07, 12:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
JS var aldrig nån språngbräda.

Hon måtte vara jätterädd som reser ensam med SD utomlands, hänger över klippstup och ler som en sol.
Rent skräckslagen när hon pippar JS parallellt, månad ut och månad in.

Målar i huset, rensar i trädgården och ligger på armen.
Jagar statistik ihop med SD, ordagrant på liv och död och måste övertala honom att följa med till USA.

Det hör nog till vanligheterna när en kvinna vill undkomma en man och är rädd.
*Djup ironi*

Vad är skillnaden mellan Lenas "orädda" beteende och HDs orädda beteende?

Lena är väldigt utmanade mot SD hon med, men hon säger ju öppet till HÅ att hon är säker på att SD aldrig skulle göra något:

A 168 B/1219

Läses nerifrån och upp:
"Lena Wesström
han har tillräcklig impulskontroll
5 mar 2018 20:01

Lena Wesström
vet att både polisen och rätt många i vår gemenskap har ögonen på honom

Lena Wesström
det gör han inte. han är en bruten man

Lena Wesström
valde en mycket begränsad chatt, en där varje meddelande självförstörs två sekunder efter hon
klickat upp, man kan inte ta skärmdump

Lena Wesström
det jag gjorde var att messa henne. valde samma kanal som han och jag huvudsakligen skrivit i
5 mar 2018 20:00

Lyssnar och förstår. Känner bara stor oro att han ska bli farlig. Om han upplever att han inte har
något att förlora kanske han faktiskt kan göra dig illa på riktigt?
5 mar 2018 20:00
"
Både Lena och HD har affärer på sidan om SD, men ingen vågar säga något om det till honom trots krav från SD om total öppenhet. Lena är hotfull när det gäller att avslöja relationen, det som både en terrorbalans och som en hämndkänsla. Det är väl vågat och inte kuvat? Samtidigt är hon helt i hans händer när det gäller hans hot om att lämna henne, hans on-off, RT/öppet.
Citera
2021-11-07, 12:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ja, tråden handlar om ett mord där H blev anhållen, häktad och förhörd som misstänkt. Det har inget med hat att göra om jag t ex skriver något om uppenbart märkliga omständigheter som inte verkar helt utredda kring H och kanske svar finns i en nedlagd förundersökning som när som helst kan öppnas igen. Vilket är några av anledningarna till att tråden lever vidare.

Jag är inte i tråden 24/7, men ser att du är en av dem som bidrar till att hålla tråden vid liv med påståenden om L och trådisar vid okristliga tider.

Ovan är komplettering till mitt tidigare svar på din kommentar. Se repris nedan:

Du skrev*"HD gjorde inget ruttet, som vi vet om, förrän hösten -17." och jag påminde dig om att hon berättat i förhör att hon varit intim med andra före, under och efter äktenskapet med S.

Du svarar med att felaktigt skriva att du vet att jag hatar H. Du har fel och uppträder Weird.

Jag har läst dina inlägg under åren. Du verkar neutral och förståndig för det mesta men när diskussionen hettar till så lyser ditt hat mot HD igenom.

Citat:

Det angår inte dig eller någon annan hur dags jag skriver här. Vad är det för fel med folk som anser att de har rätt att lägga sig i det?

Jag fortsätter att skriva i tråden eftersom de som fortfarande skriver här skönmålar LW för att svartmåla HD.
Citera
2021-11-07, 12:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hennes hot om avsöjande har legat där i åratal, HD har misstänkt dom i åratal och slutligen var det aldrig Lenas hot om avslöjande som blev orsaken till skilsmässan

Lena fattar exakt vad som händer, min tro. .

Som sagt, saker och ting har inte enbart en enda orsak. Det är ett helt paket med saker som bidrar till skilssmässan. Och det var inte Lenas avslöjande som ledde till skilsmässan.
Nej, självklart avslöjade hon hon inte nån otrohet innan skilsmässa.
Det sprack utan att HD tog kontakt med LW som erkände som i mars 2017.

Så klart hon begriper att hon är en faktor rent generellt.

Men hon skriver inte ett konkret ord om att hon och SD har upptäckts såsom efter adevent.

Hon talar enbart om att SD gjort bort sig och snokat i mail samt att HD träffat JS.

Noll inblandning till att HD begär skilsmässa.
Några axplock av mina citat i spoilern.

28 feb:
" hon sa för en vecka sen att "nä, det här går inte, jag har inget förtroende för dig". skrev under papper och pratade med barn och de närmaste samma kväll.
-men det finns två saker till:
han gjorde bort sig.
så otroligt skönt att det var han och inte jag. "

" nu var det definitivt inte så
nu var det hon som träffat nå nannan"

" jag behövde inte slå för att det skulle jämnas ut, inte hämnas. det redde sig självt"

5 mars
" Jo, det är ju ett alltigenom skevt tillstånd alltihop. Det yttersta hotet i hans värld är alltid att hon ska få veta att han fortsatt ha kontakt med mig. För honom är det världskatastrof om hon öht får veta att vi har kontakt, än värre såklart om hon vet att vi faktiskt fortsatt träffas kontinuerligt, att han fortsatt luras och ljuga henne rakt i ansiktet, varje dag även efter de nya, heliga löftena."

9 mars:
" Skulle inte riktigt vilja kalla det skadeglädje. Men nån sorts känsla att där nånstans, där börjar saker att bli så som de borde vara. Och det utan min medverkan. Han hade på egen hand ordnat hennes misstro den gången. Hon satte ned foten och meddelade att hon inte får tillbaka förtroendet fö honom."

Den här världskatastrofen om avslöjad kontakt eller otrohet har inte skett. Det finns varken före skilsmässan som nån konkret orsak och inte efter.
Det som ses är att HD blev galen efter adevent.
Sen ses inget avslöjande, ingen mer storm.

Det är vad jag skriver om.

Det HD uppger är rakt inte i paritet med vad LW säger.

Varav jag undrar om HD har en annan strategi än 2017 då otroheten avslöjades.
Att hon har en mer dold och laidback attityd då öppet drama ( inför JG, SD, LW) uppenbart inte haft effekt.

LW tror att det är lugnt efter loggandet. HD tar loggarna men väntar tills hon mördats

LW tror att att hon inte är orsak till skilsmässa.

SD tror inte HD har sex med JS och är fortsatt vettskrämd att hela sista året ska komma på bordet.
LW i sin tur tycks tro att hon har ett verksamt hotkort.

Den som förefaller ha bäst koll över läget är HD.

MT:
Någon gång under jan och feb 2018 kom Hanna och berättade för M att hon skulle skilja sig. Som M förstår så var det pga. att relationen mellan Stefan och Lena inte hade upphört." (ab 149)

"M upplevde det som att det från Hannas sida fanns mycket besvikelse, ilska och ledsamhet då Stefan upprepat sin otrohet."(Ab 149)

JG:
" I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J att Stefan fortsatt att ha en relation med Lena."(Ab 150)

CH:
" Strax innan skilsmässan, kanske hösten -17 var Hanna ledsen över att relationen mellan Lena och Stefan inte tog slut."

" Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen." (Ab 149)

JS:
" Innan separationen var det uttalat från Hanna att hon ville ge det en chans till, precis innan separationen under början av -18.

"Hannas mående var upp och ner under våren. Det som påverkade henne var separationen,
Stefans otrohet som fortsatt, sveket och Lena."(ab 150)

Jag skrev:
"Ja LW är inte hjärntvättad. Hon är väldigt klarsynt.
Trots att de delat samma skithög?"

Och menar att LW är helt klar över hur SD agerar.
Att han är grundlurad av HD ang JS.

Att SD inte hjärntvättat henne, planterat sina tankar i hennes hjärna eller manipulerat till den milda grad att han lägger orden i hennes mun.

Likt du påstår har skett med HD som framställs som en marionett i händerna på SD.
Han styr en hel del av det hon gör och säger enligt dig.

Det hon inte är klarsynt i är det som HD undanhåller...
Senast redigerad av develi 2021-11-07 kl. 12:55.
Citera
2021-11-07, 12:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nej, du tycker väl att det är bättre att blunda för sanningen och hitta på sagor om hur perfekt allt var?

Jag tycker synd om hennes föräldrar och barn för att de hade en sådan subba till dotter/mamma men det är inte mitt fel. Det borde LW ha tänkt på medan hon levde.

Hon borde inte ha sparat på konversationer där hon snackade skit om sina föräldrar. Det kan inte ha varit roligt för dem att få läsa.

Hon borde inte ha sparat alla sexchattar. Det kan inte vara roligt för barnen att vem som helst kan läsa dem. Eller alla exempel på när hon valt GC och älskare före barnen.

Det är en varning till oss alla att inte spara på något som vi inte vill att våra anhöriga ska få veta den dagen vi dör.

Jag är inte en bättre person Jag vet att jag kan vara en bitch och om någon skulle döda mig så vill jag inte att någon ska sitta och hitta på sagor om att jag var perfekt. Jag skulle vilja att sanningen blev känd så att andra kunde lära av mina misstag.

Fast nu pratar jag om hur du svartmålar Lena här i tråden, använder fula tillmälen om henne, vilket det inte finns en minsta anledning till att göra.

Det är din bild, din tolkning, din sanning, såsom du ser det du läser.

Du säger att det är sanningen, men du accepterar inte att det finns andra uppfattningar än din.

Också menar du på det viset att barnen får "skylla sig själva, liksom hennes föräldrar" eftersom det är Lenas fel allt att vi kan läsa i FUP.

Genom dina fula ord smutsar du ner minnet för de anhöriga!

När jag läser dina ord här ovan, så blir det tydligare att du ändå vet att vi alla har brister och saker som vi kanske inte är så stolta över. Du säger om dig själv att du kan vara en "bitch", samtidigt som du påtalar vikten av att "städa undan" inför döden.

Vad tänker du städa undan för dina anhöriga att slippa veta?

Metoden är alltså att dölja hur du är?
Eller ska vi arbeta för att bli bättre?

Tycker du att det är ok att folk tolkar fritt efter sina egna bilder och därefter kallar folk för fula tillmälen?

De som har dött borde tänkt på det innan, städat undan, annars får de efterlevande acceptera att tillmälen skrivs om den som den som de efterlevande barnen/föräldrarna älskat, med sina fel och brister, sina psykiska problem och svårigheter att navigera i livet.

Nä, vet du vad.

Jag tycker att det finns något som är väldigt viktigt.
Och det är att inte lägga sten på börda för barnen.

Du kan tycka vad du vill, tolka FUP och Lena efter din måttstock.

Men barnen/föräldrarna förtjänar inte att du vräker ut din galla över dom.
Citera
2021-11-07, 12:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Nej, självklart avslöjade hon hon inte nån otrohet innan skilsmässa.
Det sprack utan att HD tog kontakt med LW som erkände som i mars 2017.

Så klart hon begriper att hon är en faktor rent generellt.

Men hon skriver inte ett konkret ord om att hon och SD har upptäckts såsom efter adevent.

Hon talar enbart om att SD gjort bort sig och snokat i mail samt att HD träffat JS.

Noll inblandning till att HD begär skilsmässa.
Några axplock av mina citat i spoilern.

28 feb:
" hon sa för en vecka sen att "nä, det här går inte, jag har inget förtroende för dig". skrev under papper och pratade med barn och de närmaste samma kväll.
-men det finns två saker till:
han gjorde bort sig.
så otroligt skönt att det var han och inte jag. "

" nu var det definitivt inte så
nu var det hon som träffat nå nannan"

" jag behövde inte slå för att det skulle jämnas ut, inte hämnas. det redde sig självt"

5 mars
" Jo, det är ju ett alltigenom skevt tillstånd alltihop. Det yttersta hotet i hans värld är alltid att hon ska få veta att han fortsatt ha kontakt med mig. För honom är det världskatastrof om hon öht får veta att vi har kontakt, än värre såklart om hon vet att vi faktiskt fortsatt träffas kontinuerligt, att han fortsatt luras och ljuga henne rakt i ansiktet, varje dag även efter de nya, heliga löftena."

9 mars:
" Skulle inte riktigt vilja kalla det skadeglädje. Men nån sorts känsla att där nånstans, där börjar saker att bli så som de borde vara. Och det utan min medverkan. Han hade på egen hand ordnat hennes misstro den gången. Hon satte ned foten och meddelade att hon inte får tillbaka förtroendet fö honom."

Den här världskatastrofen om avslöjad kontakt eller otrohet har inte skett. Det finns varken före skilsmässan som nån konkret orsak och inte efter.
Det som ses är att HD blev galen efter adevent.
Sen ses inget avslöjande, ingen mer storm.

Det är vad jag skriver om.

Det HD uppger är rakt inte i paritet med vad LW säger.

Varav jag undrar om HD har en annan strategi än 2017 då otroheten avslöjades.
Att hon har en mer dold och laidback attityd då öppet drama uppenbart inte haft effekt.

LW tror att det är lugnt efter loggandet. HD tar loggarna men väntar tills hon mördats

LW tror att att hon inte är orsak till skilsmässa.

SD tror inte HD har sex med JS och är fortsatt vettskrämd att hela sista året ska komma på bordet.
LW i sin tur tycks tro att hon har ett verksamt hotkort.

Den som förefaller ha bäst koll över läget är HD.

MT:

JG:

CH:

JS:

"Hannas mående var upp och ner under våren. Det som påverkade henne var separationen,
Stefans otrohet som fortsatt, sveket och Lena."(ab 150)

Jag skrev:
"Ja LW är inte hjärntvättad. Hon är väldigt klarsynt.
Trots att de delat samma skithög?"

Och menar att LW är helt klar över hur SD agerar.
Att han är grundlurad av HD ang JS.

Att SD inte hjärntvättat henne, planterat sina tankar i hennes hjärna eller manipulerat till den milda grad att han lägger orden i hennes mun.

Likt du påstår har skett med HD som framställs som en marionett i händerna på SD.
Han styr en hel del av det hon gör och säger enligt dig.

Det hon inte är klarsynt i är det som HD undanhåller...

Det är klart att LW inte ville ta något ansvar för deras skilsmässa. Hon skyllde ju alltid ifrån sig.
Citera
2021-11-07, 12:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är klart att LW inte ville ta något ansvar för deras skilsmässa. Hon skyllde ju alltid ifrån sig.
Så enkelt är det inte i det diffusa rävspelet som jag diskuterar just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in